Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Jag vet inte riktigt, har man dåligt självförtroende är det väldigt lätt att hitta fel hos sig själv och då låter man sina egna åsikter stå tillbaka. Men jag håller med, ingen ska ta skit!

Tackade ja till din "inbjudan" och bytte ortnamn. Det är nog ingen skitstad ändå, den är faktiskt rätt så bra och det är jag inte ensam om att tycka :love:

Det är nog så. Är man lite skörare psykiskt så är det lättare att suga upp negativa saker än positiva.
Man kommer alltid ihåg när någon såg ner på än men aldrig när man fick beröm eller när någon sa något snällt om en.
Men vi får försöka ändra uppfattning om oss själva och få en bättre självkänsla.

KL

Jag har plockat undan i lägenheten, dammsugit golven och börjat diska lite grann. Har nu tagit middagspaus och ätit min fantastiska (grön)ärtssoppa :love:

Plugget har pausat nu under helgen, känner att jag tillfälligt ska prioritera mig själv och lägenheten, så att jag får en bra start på en riktigt spurtvecka nästa vecka. Betade ju av tre prov i fredags, så jag ligger ganska bra till för tillfället!

Detta är min lista:

Svenska:
Bokanalys; Kejsarens nya kläder
Diktarbete

Mikrobiologi och Naturkunskap:
Östersjön, film
5 dokument (instuderingsfrågor o.s.v) under "ATT GÖRA!"
Uppsats om Östersjön

Djursjukvård:
Hundprov
Kattprov
Svinuppsats

Religion:
Buddhismenprov

Buddhismenprovet tillkom på listan förra veckan, det är alltid roligt när lärarna hittar på ÄNNU mer saker att göra :grin: Diktarbetet håller vi på med på lektionstid på måndagar. Bokanalysen har jag påbörjat lite grann men kommer inte göra klart förrän jag fått feedback på den jag lämnade in förra veckan (så att jag kan göra denna bättre om jag inte fick MVG på förra). Svinuppsatsen har jag påbörjat. Hund- och kattproven tänkte jag se om jag kan göra på fredag. Buddhismenprovet gör jag vecka 22. Svinuppsatsen tänkte jag färdigställa på tisdag och onsdag, mikrobiologi och naturkunskapen jobbar jag med i helgen! :)

Jag är så otroligt stolt och nöjd över hur bra jag klarat av hela den här veckan. Har bockat av utmaning efter utmaning och kommit igen det levande även om det varit väldigt jobbigt :banana:. Börjar uppskatta lite variation i kosten istället för att äta samma mat varje dag i veckor, månader eller år.

Idag har jag haft fasligt ont i magen hela dagen och nu har jag kramp och kan inte sitta upp men måste på något vis ta mig ut med hunden nu iaf. Har haft mycket ont i magen nu och det kan kanske ha att göra med att jag äter mer och andra saker än magen är van vid? Det har blivit så förr men jag vet inte nu vad det är riktigt, om det är det eller magkatarr. Eller kanske båda. :crazy:

Så bra att du tagit dig igenom utmaningarna :)
Men tråkigt att du har ont i magen.
Det kan bero på flera faktorer. Magen är inte van vid maten, mängden mat och sedan kan du ju vara känslig naturligt.
Hoppas det går över!

Kolla vad du har ätit som du åt innan du fick magont. Testa det igen och se om samma sak händer igen.

Jag är inte intolerat mot laktos men får ont i magen om jag dricker milkshake. Det blir för mycket för min mage. Ibland går det, beror på var jag köper det.

Ja, alltså jag tror att det kommer att gå ändå! :D

Har precis veckohandlat, massor av frukt och grönt, så i morgon blir det tonfisksallad till middag :bump:

Idag har jag fått känna mig underminerad och dumförklarad. Verkligen skitkul!

Vill inte prata skit om någon, speciellt inte här eftersom man inte vet vem som läser.

Men ja, jag hatar besserwisserfasoner!

Det sätter sig i huvudet på mig på en gång. Jag är inte stark nog att bara slå bort sånt :(

Vi hade löshoppning i stallet idag och ännu en gång fick jag känna på hur socialt handikappad jag är. Det pratades om stallfest och genast hittade jag på ursäkter i huvudet för att slippa gå.
Jag orkar inte bry mig om vad dom andra säger. Det blir ingen stallstädning för mig nästa helg och definitivt ingen stallfest!

Det gick bra att löshoppa D :)
Filmade honom och tycker nog han har en okej bakbenstaktik. Det var ju bara första gången.
Men medans vi gjorde det så kände jag mig totalt borta. Förminskade mig själv och kunde knappt prata med dom andra. Härmade det dom gjorde och försökte bara smälta in.
Men jag lyckades inte speciellt bra.
Nej men stallet är nog inget ställe att umgås med folk. Så det lär jag undvika hädanefter.

Vad har du i din sallad? :)

Älskar tonfisk men vet aldrig vad jag ska göra med den så brukar bara äta direkt ur konserven..

Sånt är aldrig roligt :(

Alla är olika, och att vara med på stallfester eller gruppaktiviteter är inget som passar alla - och det tycker i alla fall jag att man ska acceptera. Jobbar man hellre ensam så borde man få göra det. Hästen är ju din hobby och det är ju du som bestämmer över den, så skippa stallstädningen du men gör kanske något städgöra på egen hand för att bidra så undviker du nog sura miner eller snack!

Jag är också en sådan som helst är ensam i stallet, blir stressad och pressad av massa folk runtikring.

Sallad, tomat, rödlök, majs, kokt ägg och så tonfisk förstås! Eventuellt en avokado också, har en av fem som är mogen så den behöver nog ätas i morgon :)

Låter jättegott!
Ska testa det. Köper hem det nästa gång jag ska handla.

Jo, men det är ju så. Jag umgås gärna men helst med en eller två personer i taget. Mer klarar jag inte av.
Jag satte upp mig för en till aktivitet till tävlingen som stallet ska ha om några månader, för att visa min goda vilja.
Vet bara inte vilken anledning jag ska dra till med för att komma undan städdagen. Vill helst inte låta alla veta att jag inte är bekväm med människor, då blir det bara en massa prat.
Kan jag inte säga att min man jobbar och att jag inte har barnpassning och kan därför inte vara med?
Min son har ju 2 funktionshinder och kan definitivt inte vara med i stallet.

Ja och det blir lagom mättande också! :)

Ja, att du måste passa barnen tycker jag är en bra ursäkt. Men du skulle ju kunna säga att "Jag är tyvärr upptagen under städdagen, men jag gör det och det när jag har tid i stället" (om du gör något på egen hand?), och om någon frågar vad du är upptagen med så kan du ju dra till med barnpassning :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka