Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej hej
Magen är dumdum och gör ont hela tiden, har inte haft någon bra dag på längeOch jag blir sååå uppblåst, ser ut som att jag antingen är gravid eller bär runt på en ballong under tröjan...
Och nu börjar det bli riktigt varmt vissa dagar och jag klarar inte att ha t-shirt eller linne, mina jeans börjar strama åt över låren och magen efter att jag nu är uppe i 4 kg viktuppgång sen jag köpte dom. När jag har klänning och tunika som jag älskar för att det är så skönt finns det inget som håller inne ballongmagen så då går jag runt och skäms hela tiden och håller armarna för magen. Kortbyxor är jag inte bekväm med men ska kolla på leggings som jag skulle kunna ha under.
Det finns inget jag kan ha på mig och se normal eller fin ut i. Det är det här jag hatar med att gå upp i vikt på våren och sommaren, jag har i princip alltid gjort det under våren eller sommaren då jag varit inlagd den årstiden oftast och kroppen ser så oproportionerlig ut i början innan kroppen fördelat om allt rätt. Jag ser hemsk ut, ska jag behöva gömma mig under en sten hela sommaren?
Maten gick super hela förra veckan, fast det var jobbigt som bara den, men jag var stark och kämpade på. Idag känns det tufft för det var dagvård och trots att jag äter rätt mängder hemma så blir det jobbigare på dagvården för där är det mat som är väldigt förbjuden och jobbig och det blir på fel tider och mina rutiner som jag är så fast i rubbas. Det känns jätte jobbigt att komma hem därifrån efter frukosten, näringsdrycken och lunchen och nu äta både mellis, middag och kvällsmål enligt planen.
Jag hade vägning idag och hade gått upp 1,6 kg sen förra vägningen där och det blir ångestfyllt och jobbigt trots att jag vill gå upp i vikt, men inte så snabbt som det går nu.
Vad bra! Själv hann jag aldrig göra någon sallad igår, vi åt lite glass i hamnen och sedan var vi ute och fotade till sent (hann inte ens plugga för jag var helt slut när jag kom hemEftersom jag nu jobbar i en matbutik så passade jag på att köpa hem ingredienserna till din sallad och åt nu till lunch. Jättegott! Kommer jag garanterat äta igen
Typ imorgon eftersom halva burken tonfisk finns kvar![]()
Sånt är ju bara fantastiskt bra ju!KL
Ursäktar mig i fall jag glömt svara någon som skrivit till mig i tråden, jag har inte varit här så ofta och tråden drar iväg rasande fort
Kollade mitt konto nyss och där var 1000 kr mer än vad där skulle?! Frågat de som är närmst mig om de var dem, men ingen av dem och det står inget i min logg heller. Alltså jag klagar ju inte![]()
Kämpa emot hjärnspökena! Du kan! Det är BRA att du går upp i vikt! Det är BRA att INTE promenera en massa. Ställ inte in hundhjälpen - och gör du det så ring igen och säg att du behöver hjälp i alla fall! Du klarar det här, kämpa! Och jag kan LOVA dig att det är sjukdomen som säger dig att du ser gravid ut - ingen annan märker det eller tänker på det!Håller med Shetlandskusk, gör det som känns lättast och bäst för dig. Att vara med på lekarna är ju absolut inget man ska känna sig tvungen till. Även om du skulle stanna kvar efter städningen tror jag inte du skulle ha så roligt utan kanske dra dig undan och längta hem? Då är det kanske lika bra att du nöjer dig med utmaningen att städa med de andra och vara lite social då så att det inte blir för mycket på en dag?
Jo jag har Ibs tyvärr och jag hatar det. Och det syns liksom dubbelt så mycket på mig iom ätstörningen, magen står verkligen ut massor. Ibland kanske det bara är jag som tänker på det men jag kan se stor skillnad på morgonen mot efter att jag ätit så jag är ganska säker på att andra också ser det för det mesta.
Hmm, är besviken på mig själv nu, jag klarade förra veckan så bra (förutom att jag promenerade för mycket) men nu när jag varit på dagvården så föll jag lite igen när jag kom hem. Jag har promenerat mer än jag borde och ringde nyss mina föräldrar och avsa mig deras hjälp med hunden nu på kvällen för att jag vill gå mer. Och mitt mellis och min middag blev inte så bra, speciellt inte middagen som jag vet att den knappt motsvarade 1/4-1/3 av en normalportion.
Varför förstör jag så här för mig själv, varför faller jag tillbaka? Jag vill vara perfekt, jag vill inte göra dessa felsteg. Just nu är jag inte alls glad över varken viktuppgången eller mitt sätt att hantera det :/
Du har ingen skyldighet att mingla eller vara kvar. Jag hade nog inte varit det och jag har inga sociala bekymmer, jag känner bara att jag kan ägna den tiden åt saker jag själv tycker är roligt. Det kommer förmodligen inte ge dig någonting att vara kvar. Men kan du städa samtidigt så är det kanske bra, för då undviker du eventuella sura miner (jag vet ju inte hur hästfolket är i ditt stall). Men att stanna kvar efteråt ska du inte behöva!Nu DÖR jag!
Stallägaren ringde nyss och frågade om jag visste att det är stallstädning i helgen och det visste jag sa jag.
Hon frågade om jag kunde och jag skyllde då på att jag inte visste om min man ska jobba eller inte men att han vet snart så jag kunde meddela henne så fort jag vet.
Jag frågade när det börjar och hon sa vid ett och så städar vi några timmar och efter det så äter vi och har lite lekar och sånt. Hon tyckte det vore bra om jag var med och minglade bland folket och lärde känna dom.
Jag vill inte vill inte vill inte!
Sitter här med tårar i ögonen och med en panik som stiger. Jag klarar verkligen inte av sånt där och jag kan verkligen inte gå dit
Jag ljög igen och sa att min man eventuellt ska jobba kväll och då börjar han vid fyra. Så kan jag vara med under städningen men slipper undan festen.
Nu kommer jag ha ångest i flera dagar![]()