Sv: Pepptråden 2013
KL
Vilket bra intiativ att skapa en pepp-tråd
Mitt liv är också en smärre katastrof som aldrig verkar sluta..började våren 2011, incidenter som fick mig att hela sommaren dricka så mycket att jag nog räknades som alkholist, utan någons vetskap..sen fick jag operera låret efter en hästolycka för många år sedan,följt av en knäoperation två veckor senare.
Det tog tid att hitta tillbaka fysiskt igen och när den dagen infann sig fick jag gallstensanfall. Man plockade ut gallblåsan och samma vecka åkte även min blindtarm som blev inflammerad. Dessa två ingrepp är simpla om man inte som mig lyckas få en infektion i operationssåret (typ en på tusen) och man fick klippa upp magen och låta självläka vilket tog 4 månader. Jag blev morfinberoende och detta tog 7 månader att bli fri från. Jag låg 2 månader på sjukhus nov-dec.
Smärtorna kvarstod och jag fick avbryta nya jobb pga fruktansvärd smärta. Jag hade fått sammanväxtningar mellan magsäck och tarm som kan orsaka problem efter magoperationer. Ärret var fult till tusen så i nov 2012 fick jag en "skönhetsoperation" som rättade till detta.
Men jag har varit sjukskriven sen dess och kroppen faller samman lite för var dag som går

njurarna är dåliga så levern får jobba på högvarv, en sned diski ryggen gör att jag med många pauser kan ta mig genom lättare vardagssysslor, jag har problem med cystor och är på gyn ofta även pga cellförändring. I natt vistades jag på akuten, men njuren som gjorde vansinnigt ont och även ett ev magsår på gång. Allt jag äter är som att svälja..taggtråd.
Det krävs idag 13 mediciner som intas flera gånger/dag för att jag skall "funka"
Mitt problem är att jag behöver bli peppad att orka dagen, dra mig ur alla deprimerande känslor som huggar tag i mig och får mig att ibland önska att jag inte levde..
Ursäkta långt inlägg, skönt att skriva av sig.