Bukefalos 28 år!

Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Det gick långt över förväntan faktiskt så jag är väldigt nöjd med dagens samtal :)

Det är jättebra om du så bara genomför ett av dina mål för dagen imorgon. Det är ett steg framåt!
 
Sv: Pepptråden 2013

Ja, dagen har varit mycket bättre än jag förväntade mig. Har till å med orkat laga mat till barnen och tvättat 2 tvättar. Något som jag annars drar mig för så tvättkorgen ser ut som ett vulkanutbrott :crazy:

Promenader är jättebra!
Man får lite tid att rensa huvudet och dessutom blir man nöjd med sig själv efter en runda.
Funderar själv på om jag ska smita ut en stund imorgon innan alla vaknat och ta en runda.
Jag cyklade till stallet idag och kommer göra det imorgon med. Sista biten hem var överjävlig. Det är 1 km enbart uppförsbacke O_o
Tur vi bara bor hos svärföräldrarna nu. När vi flyttar till vårat hus så bor vi nedanför backen som tur är :p
 
Sv: Pepptråden 2013

Skönt!
Ska till VC och prata om min medicin den 13e. MEN jag väntar nog med att oroa mig för det ett tag till...

Och ja, jag ska verkligen försöka lyssna på det. Annars är jag bra på att "Nu ska jag ta tag i ALLT och gå 1mil om dagen +3h på gymmet annars är jag dålig!". Det håller inte helt otippat aldrig särskilt länge. Dags att försöka ta en sak och en dag i taget :)

Promenad och plugg imorgon! (måsten, annars är jag på god väg att bli underkänd och att betala tillbaka till CSN har jag inte alls råd med)
 
Sv: Pepptråden 2013

Skitbra gjort :)

Det hade jag fixat för 2 månader sen men nu är jag en soffpotatis, måste verkligen ta tag i den hälsosamma motionen igen (jag är ganska så duktig på att överdriva träningen).
 
Sv: Pepptråden 2013

Överdrivet också lätt träningen.. :crazy:
Hatar dem dagarna det går dåligt! Vissa dagar skulle jag kunna springa samma runda 2 ggr!

Saknar förresten att bo hemma där vi hade tre hundar som skulle rastas! Rörde på mig MYCKET mer! Sen nu när jag inte har häst heller är jag så himla mycket mer stillasittande!:(
 
Sv: Pepptråden 2013

kl

Se på fan om jag inte lyckats göra slut på i princip all skräpmat (utom 2 skivor rostbröd). Det innebär förvisso en ganska... intressant kosthållning idag, men känns bra att kunna börja på ett nytt blad imorgon.

Då är utmaningen förstås att inte köpa nytt, men det är lättare att avstå turer till affären än att avstå saker som redan finns hemma.
 
Senast ändrad:
Sv: Pepptråden 2013

Tog en kortare promenad (typ tre km) och bara gick i lugnt tempo och lyssnade på musik. Verkligen en rensa tankarna-promenad, inte motionspromenad :p Är glad att jag gjorde det! Nu ska jag äta en tallrik med lagom mängd glass och titta lite på TV, innan det är dags att sova :D

Två tvättar och matlagning är riktigt bra när man inte är helt med i livet! Det är långt mycket mer än jag klarat av på länge!

I morgon ska jag försöka släpa mig upp vid 06.30 och göra gröt till frukost innan skolan. Kommer jag upp redan vid 06 ska jag försöka ta mig ut på en lugn promenad innan skolan också, så att jag kan släppa lös tankarna innan jag börjar skolan.
 
Sv: Pepptråden 2013

Att ha saker hemma är rena döden, det är sjukt svårt att ha disciplin då! Och slänga går ju inte heller... :p
 
Sv: Pepptråden 2013

Nej, slänga är... omöjligt. Man har ju BETALAT för grejerna!

Och alla promenader är bra promenader. Älskar promenader :heart
 
Sv: Pepptråden 2013

kl

Idag har jag än så länge hunnit promenera 2 km,
myst med hästen och fått lite solbränna i det underbara vädret!
Eventuellt blir det 1,5 km promenad till om jag inte blir lat och tar bilen.

Maten går självklart skit som vanligt men jag orkar inte lägga så mycket energi på det just nu. Jag har en massa annat att fokusera och få ordning på och maten är ju det som tar längst tid så därför är det inte prioriterat när det andra går att få ordning på snabbare.

Ingen shopping idag heller :)
 
Sv: Pepptråden 2013

Åh, hästmys! :heart Inte alls avundsjuk...

Har haft en helt okej dag idag, åtminstone med motionen. Kom inte alls upp i tid eftersom jag vaknade varje timme och stressade över att jag just skulle upp i tid. Bra där :meh: Men var uppe vid 11 och gick på min promenad iaf!

Ätit grötfrukost och årets första mjukglass i kungsan i solen :) + 14,7km promenad (totalt idag). Nu ska jag bara få in minst två skoluppgifter också! Pepp!
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag inser nu också att ska jag lyckas hålla fokus på att plugga, så är det inte så HIMLA smart att gå nästan 1,5mil när man inte gått mer än ett par km i sträck på flera månader. Hälsningar, TRÖTT.

Ska nog dessutom nöja mig med en skoluppgift om dagen. Annars lär jag slänga boken i väggen snarast.
 
Sv: Pepptråden 2013

KL

Vilket bra intiativ att skapa en pepp-tråd

Mitt liv är också en smärre katastrof som aldrig verkar sluta..började våren 2011, incidenter som fick mig att hela sommaren dricka så mycket att jag nog räknades som alkholist, utan någons vetskap..sen fick jag operera låret efter en hästolycka för många år sedan,följt av en knäoperation två veckor senare.

Det tog tid att hitta tillbaka fysiskt igen och när den dagen infann sig fick jag gallstensanfall. Man plockade ut gallblåsan och samma vecka åkte även min blindtarm som blev inflammerad. Dessa två ingrepp är simpla om man inte som mig lyckas få en infektion i operationssåret (typ en på tusen) och man fick klippa upp magen och låta självläka vilket tog 4 månader. Jag blev morfinberoende och detta tog 7 månader att bli fri från. Jag låg 2 månader på sjukhus nov-dec.

Smärtorna kvarstod och jag fick avbryta nya jobb pga fruktansvärd smärta. Jag hade fått sammanväxtningar mellan magsäck och tarm som kan orsaka problem efter magoperationer. Ärret var fult till tusen så i nov 2012 fick jag en "skönhetsoperation" som rättade till detta.

Men jag har varit sjukskriven sen dess och kroppen faller samman lite för var dag som går :( njurarna är dåliga så levern får jobba på högvarv, en sned diski ryggen gör att jag med många pauser kan ta mig genom lättare vardagssysslor, jag har problem med cystor och är på gyn ofta även pga cellförändring. I natt vistades jag på akuten, men njuren som gjorde vansinnigt ont och även ett ev magsår på gång. Allt jag äter är som att svälja..taggtråd.

Det krävs idag 13 mediciner som intas flera gånger/dag för att jag skall "funka"

Mitt problem är att jag behöver bli peppad att orka dagen, dra mig ur alla deprimerande känslor som huggar tag i mig och får mig att ibland önska att jag inte levde..

Ursäkta långt inlägg, skönt att skriva av sig.
 
Sv: Pepptråden 2013

Det är hemskt att läsa om allt du varit med om :(

Jag hoppas verkligen det ska bli bättre för dig snart!

Kommer du ut någonting, med tanke på ditt "tillstånd", eller är du mest hemma?

Hur går det förresten med dina allergier?
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag känner samma efter cyklingen igår, benen är slut :p
Det är ju inte samma muskler som arbetar som när man går en promenad så inte konstigt det värker.

Hade tänkt cykla idag med men tog en kortare promenad istället.
Om jag hinner imorgon så ska jag ta en sväng i skogen, skingra lite tankar.
 
Sv: Pepptråden 2013

Ni är så himla duktiga! Ni har ju haft bra dagar ju :)

Fröken_Skåne: Du har inte haft det lätt du :( Hoppas att du kan få lite motivation att ta tag i dagen!
 
Sv: Pepptråden 2013

Jag har haft en väl godkänd dag idag! Har ätit helt ok (inte överdrivit alltså), jag klev upp vid 7 och gjorde ganska bra ifrån mig i skolan, var sedan hemma hos en vän till strax efter 20 och tog sedan bussen hem. I skolan har jag spelat brännboll och gjort armhävningar och situps, så har fått vardagsmotion också!

Utöver det har jag diskat den lilla disk jag hade, för att undvika diskberg. Jag har hängt upp tvätt och lagt in mina sängkläder i en ny maskin. Jag har rensat kattlådan och lagt fram kläder till i morgon. Jag är trött men nöjd med dagen, det känns bra just nu! Hoppas att det håller i sig.
 
Sv: Pepptråden 2013

Faktiskt! Nu när jag tänkte blogga om det så insåg jag att jag verkligen har haft en bra dag. Bästa dagen på länge! Spenderade förmiddagen tillsammans med en vän jag trivs med, eftermiddagen med en annan vän jag trivs med och kvällen med min bästa vän. Så jag har inga ensamhetskänslor idag, och jag har fått saker gjort! Det är fantastiskt! Just det med ensamhetskänslorna är nog det som gjort mest, för det stör en stor del av min vardag eftersom jag är ensam så himla mycket annars.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 946
Senast: Niyama
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 381
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 325
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 155
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp