Bukefalos 28 år!

Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Samma här. Är alltid själv. Har inte en enda vän och det är inget överdrivet utan sanningen.
Mitt sociala liv började igen när jag skaffade häst, jag hejar på dom i stallet och utbyter några meningar och verkar komma in i gänget. Blev tillfrågad om jag inte kunde vara funktionär om ett tag när stallet ska ha en tävling :)
Dom hade väl inte bett mig om jag varit en vedervärdig människa.
 
Sv: Pepptråden 2013

Det tror jag verkligen inte att de hade :)

Min dag idag blir inte alls som planerat. Gick och la mig vid 21 för att kunna komma upp i riktigt bra tid och plugga. Men nej nej. Natten spenderades med att vända och vrida på mig, drömma konstant, svettas och vakna nån gång i timmen med världens ångesttryck över bröstet. Tack för det. Kom upp 10:30...:banghead:

Så det verkar bli dåligt med plugg både idag och imorgon, himla tur att jag inte har något planerat i helgen. Verkar inte riktigt hinna träna idag heller, men ska ta chansen om jag får den. Har iaf tvätt i maskinerna och ska ut med hundarna och plaska i vattnet sen :)

Ikväll blir det nog en massa mat jag egentligen inte behöver, men det får vara okej. Enda grejen jag har planerad i veckan, och det är att hänga med gamla vänner. Så, everything goes idag och imorn, ska försöka att bara njuta!

Blev jättelångt nu, men är så skönt att skriva ner alla funderingar och resonemang.. :o
 
Sv: Pepptråden 2013

KL

Jag behöver pepp nu. Ångest.

Kom upp i lagom tid, var nöjd med att ha kläder förberedda så man slipper stressa igenom garderoben. Åt frukost och kollade på vädret innan jag packade ned frukt och skolböcker och begav mig till bussen. Ägnade förmiddagen åt att renskriva en bokanalys. Efter lunchen kliver jag in i klassrummet, fem min senare ställer sig läraren och skäller ut mig efter noter för att han är trött på mina frågor, för att han tycker att jag har "specialregler" och yadayada. Försöker diskutera tillbaka (på en lagom nivå) men han bara skäller och skäller och skäller. Inser att det är hopplöst, går och sätter mig längst bak och sen börjar tårarna rulla. Nu har jag sjukanmält mig för vi skulle haft prov sista timmen och allt det är förstört. Jag har ångest och är nära till tårar hela tiden, min dag är helt förstörd och både självkänslan och självförtroendet är nere i botten. Jag orkar inte.
 
Sv: Pepptråden 2013

Men det var inte okej vad läraren gjorde:( Var det framför en massa andra också? Kanske du ska berätta för någon annan på skolan om vad hen gjorde och göra någon sorts anmälan?
 
Sv: Pepptråden 2013

Det där ska du anmäla till den som har hand om sånt på en gång.
Inte okej någonstans!

Du vet att du inte förtjänade det så försök släppa det. Jag har också blivit skälld på idag av en kärring på stan som trodde jag inte hade koll på min tös när vi gick över en gata. Försöker skaka av mig det men så är jag lite emotionellt störd så det tar ett tag för mig. Hade lust att kasta en sko i huvudet på henne!

kl

Annars har min dag varit okej än så länge. Fixade att jobba den extra timmen på jobbet helt okej. Första gången nu när jag utökat tiden.
Varit i stallet och sniffat häst och han skötte sig bra idag.

Ätit rätt så okej med. Det går åt rätt håll.
3e dagen idag utan sötsaker om jag fixar resten av dagen :)
Håller på att sockeravgifta mig. Inte lätt alls ska jag tala om.. Speciellt inte när jag jobbar i matbutik och har tillgång till en massa där så det är lätt att köpa med sig hem när jag slutar.
Men 3 dagar är bättre än ingen :)
 
Sv: Pepptråden 2013

+ Matmissbrukaren, vet inte riktigt vad man kan göra åt det? Det känns inte ett dugg ok och det gjorde ju att jag inombords bröt ihop ganska mycket, även om mina kompisar fick mig på bättre humör ganska snabbt så började ju tårarna rulla direkt när jag blev ensam, trots att det gått flera timmar sen utbrottet.. Han tycker att jag glider på en räkmacka som får massa "specialregler" - vilket jag verkligen inte gör! Jag knäcktes totalt av skolan i höstas efter att ha fått en hel julshow dumpad på mig (de vet att jag har - eller hade - väldigt svårt att säga nej), vilket orsakade att jag var tvungen att sjukskriva mig. Nu är jag inte sjukskriven längre, men det är enbart för att dålig kommunikation inom sjukvården råkade orsaka att jag plötsligt blev utan hjälp - och jag har inte energi att ta tag i det igen. Jag är inte frisk, vilket är uppenbart eftersom jag har svårt att öht klara av min vardag (annars hade jag ju inte startat denna tråd liksom), och det gör att jag inte klarar av 100% i skolan just nu. Jag måste ha mina "specialregler" - för även om jag var sjukskriven första delen av terminen så betyder det inte att jag slipper göra saker. Jag får göra precis det som alla andra gör och har gjort - men på egen hand under MYCKET kortare tid.

Jag menar, 1 Juni ska betygen sättas. Det jag har kvar att göra tills dess är 6 prov, två hela kurser, tre bokanalyser, ett fördjupningsarbete, fyra uppsatser och två kompletteringsuppgifter. + Eventuellt arbete som kan dyka upp under skoltiden fram tills dess. Glida på en räkmacka? Specialregler att avundas för? Nej, skulle inte tro det. Jag har det jävligt tufft, om jag ska vara ärlig.
 
Sv: Pepptråden 2013

Tvätt i maskinen och hundar i vattnet är bra för att vara en dag också! Bara man gör NÅNTING och inte bara sitter och ugglar!

Jag själv ska sitta vid datorn till 18, sedan ska jag plugga en stund. En kompis ville handla med mig så jag åker eventuellt iväg och handlar. Kommer dock inte köpa något/så mycket då jag inget behöver. Men jag är lite hormonstinn just nu, så nån liiiiten godisbit kanske slinker med :angel:
 
Sv: Pepptråden 2013

Skit i godiset, du kommer må bättre om du hoppar över det. Å vara stolt och nöjd med dig själv :)
Vi skulle ju bli nyttiga ;)
 
Sv: Pepptråden 2013

Juste! Nyttigt! Jag struntar i godiset :bump:

Kethets: Får prata med min mentor på måndag, rektorn är nog också rätt trött på mig. Tror alla är rätt trötta på mig...
 
Sv: Pepptråden 2013

Köpte Loka Old school, de får mätta mitt sötsug! De är så goda :love:

Har ätit ok idag, eller, det blev frukt till middag för den där utskällningen tog verkligen musten ur mig. Men annars har det varit en ok dag. Ska ta en nattpromenad sen tänkte jag, det är skönt att promenera på natten...
 
Sv: Pepptråden 2013

LV :heart
Prata med din mentor!

Jag har två 'dåliga' dagar nu, igår och idag. Eller ja, extremt dåliga matmässigt, men å andra sidan umgås jag med vänner och är i solen.
Sen har jag heller INGA pengar kvar resten av månaden nu (vad hände?!), så det är ju bra... Massor av gröt och tid till träning.

Nu hoppas jag bara att all ångest som kommit tillbaka senaste nätterna kan ta och försvinna :(
 
Sv: Pepptråden 2013

Tur att jag har bra kontakt med min mentor, haha. Mejlade henne igår (hon jobbar bara på måndagar då hon gick i pension i julas, men jobbar för min klass skull), och fick svar på kvällen. Vi kom fram till att hon ska kontakta rektorn så att han kan kalla mig och läraren så att vi får reda ut det inför rektorn. Hoppas det blir... Bra :o

Men det är inte dåligt! Det finns många punkter på dagen som kan göra det till en dålig dag, men den är ju bra social-mässigt och göra-mässigt, eftersom du är i solen och träffar vänner! Det är bara maten som är dåligt, det är bara en grej!

Håller tummarna för att dina nätter också kan bli bra igen :heart
 
Sv: Pepptråden 2013

Håller tummarna!
För det var verkligen inte ett okej beteende av läraren. Alls.

Tack :heart Hoppas också det, men just idag sitter ångesten och värdelösheten kvar.
Fin dag ändå i solen med en bok, men bara sålänge jag kan fokusera helt på boken. Ser inte fram emot ikväll..
 
Sv: Pepptråden 2013

Vad händer ikväll?
Försök fokusera så länge som möjligt på nuet! Titta inte framåt idag!
 
Sv: Pepptråden 2013

Inget, mer än att jag kommer hem. Och sen ska lägga mig.
Men till dess sitter jag ute och läser i gott sällskap. Ska njuta av det. :)
 
Sv: Pepptråden 2013

Så bra ni kämpar på :)

Här har det gått rätt så bra hittills. Varit i stallet och det gick super idag så det är jag glad över.
Är i huset nu och sätter ihop vårat kök och det är också roligt även om det tar tid och energi.
Har dock precis laddat upp med 2 korvar med bröd så har ätit rätt okej än så länge.

Tyvärr så har min arm börjat göra ont på det stället där jag bröt den för snart 14 år sedan.
Jag ska kontakt min VC så dom får ta en titt.
Jag hoppas det bara är lite rehabilitering som gäller och inte en ny operation :(
Den har aldrig blivit helt bra men nu gör det ont i den och den fungerar bara till 60-70%.
Kan inte lyfta något med den och det gör mig så klart handikappad.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 106
Senast: Niyama
·
Samhälle Min mor ramlade av hästen illa i November. Hon slog sig på rumpan/höften. Vi åkte in efter några dagar då det inte blev bättre. Röntgen...
2
Svar
30
· Visningar
4 397
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 339
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 160
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5
  • Vitlökspress ett big no no??

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp