Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Fy fasiken vilka otrevliga människor Lindgren. Är det möjligt att undvika dom och ignorera dom eller bor ni så tätt inpå varandra? Kanske kan du försöka stänga öronen och gå därifrån om du ser eller hör dom, undvika dom så gott det går? Det är snart över med skolan och att dom beter sig så där är tragiskt för det kommer drabba dom själva om dom inte har mer vett och vet hur man ska bete sig. Skulle det vara längre tid kvar skulle jag inte tveka att ta upp det mer med dom men just nu kanske det är bäst att inte ge sig in i en fight utan koncentrera dig på att klara av skolan? Om det går att låta bli, men om dom är så där taskiga öppet mot er så tycker jag att ni ska säga ifrån, jag är också en sån som håller inne med allt men sen började jag öva mig på att säga ifrån och det kan vara så skönt att få ur sig ilskan och visa att det inte är okej att folk behandlar mig illa. Fast jag har jätte, jätte svårt för att våga säga ifrån för jag är så konflikträdd men jag tycker jag blir bättre och bättre på det iaf. Tror det är en övningssak. Och ni ska inte tro ett ord på vad dom säger, det är bara lögner och påhitt alltihop.

Tycker din lärare hade en dålig attityd om det är så att du gjort en plan med rektorn, skönt att kuratorn är så bra och stöttar dig! Har kuratorn pratat med läraren nu så att hon är med på noterna?

Jag gick och sade till läraren direkt efter mötet att jag tycker att hon uttryckt sig klumpigt både idag och förra veckan, samt förklarade. Hon bad om ursäkt och sade att det är typiskt henne att uttrycka sig klumpigt, att hon gjort det i 50 år och aldrig lär sig och bad mig ha överseende om det. Jag accepterade det för jag vet att hon ju faktiskt är sån :p

Ja, det var våran inställning - att hålla ut för att inte göra stämningen sur innan studenten. Men INGEN orkar med längre för det är redan en sur stämning iom att de är så SJUKT otrevliga, men ändå envisas att vara med oss hela tiden! De går i min klass (en liten klass), och umgås "gärna" med oss (de hakar på ständigt, men försvinner ofta i sin egen lilla värld så allting kretsar kring dem kan man säga). Så man kommer liksom inte undan. Det är väldigt nära inpå hela tiden och kommentarerna kommer konstant. Jag förstår inte varför man absolut ska umgås med någon - och sedan trycka ned dem?!

Tack alla ni som svarat. Jag får inte lyssna för mycket på det som sägs, det jobbiga är ju att det jag ser i spegeln verkligen är en tjockis och då hjälper inte dom där kommentarerna. Det som blir jobbigt är att det kommer från en av dom personerna jag älskar mest, men tyvärr brister det nog lite i kunskap kring mina problem, jag får tänka att det är så.

Jag vet att det på ett sätt är en komplimang att man ser frisk ut men det blev också ett anklagande, att jag som är frisk lever på försäkringskassan och inte arbetar för mina pengar. Fick höra att jag får mer pengar än vissa pensionärer och att jag har det så bra. Och visst, jag kanske får ut mer än dom men efter skatt får jag 6000 kr och måste ha bostadstillägg för lägenheten. Så jag skulle väl inte säga att jag glider runt på en räkmacka och njuter av att vara sjukskriven...Jag VILL ju kunna jobba eller studera, vill inget hellre, jag vill inte ha det här livet, vill inte gå i behandling, jag vill vara frisk.

Och jag får också alltid höra att jag hälsar på för sällan och får frågan varför jag inte orkar med mer än vad jag gör, dom tycker jag är lat, för dom förstår inte att det är ett heltidsjobb att gå upp kvart över sex, vara i behandling hela dagen vilket är väldigt krävande och intensivt, komma hem efter fyra, ta hand om hunden, laga mat, ta hand om hushållet och dessutom göra alla hemuppgifter vi får. Plus att dygnet runt kämpa med maten, mina sömnsvårigheter och ångesten.

Jag vill se frisk ut men att höra det nu när jag vet att jag måste gå upp så mycket i vikt ställer till det massor i huvudet. Det blir till och med så att jag är rädd för att träffa er bukare eftersom jag tror att ni kommer tänka att jag är en stor bluff som inte är sjuk och att ni kommer äcklas av mig eftersom jag faktiskt har gått upp en hel del och fortfarande jobbar med att gå upp mer :( Massor av dumma tankar.

Jag kan i alla fall lova att jag aldrig någonsin kommer att äcklas av dig! Jag tror inte heller att du är en stor bluff. Jag har läst så mycket om hur du kämpar och hur du mår - och sådant är inget man hittar på. Jag tror i alla fall inte det. Det är klart, man kan se friskare ut än vad man är och det gör att okänsliga människor (väljer att kalla dem okänsliga) kan lägga väldigt tokiga kommentarer. Just för att de inte SER och inte FÖRSTÅR. Jag har ju fått höra att allt är mitt fel, att jag egentligen inte mår dåligt, att jag får skylla mig själv, att jag är lat etc etc. - För att de ser min glada och spralliga sida som är den sida jag väljer att visa upp för omgivningen, och inte den ångestfyllda person jag är när ingen ser. Och bara för att jag kanske visar upp en glad/sprallig/FRISK sida - så betyder det inte att min andra sida inte finns. För den är precis lika sjuk som fasaden är frisk.

Jag tror inte att någon här inne är en bluff, jag tror att ni är ni och jag tror på det ni skriver och på hur ni mår. Och jag förväntar mig inte heller att ni ska vara på ett visst sätt eller göra på ett visst sätt.

Ja vissa människor förstår man sig verkligen inte på. Kanske är dom väldigt osäkra och är rädda för att bli utanför om dom inte är med på allt men om dom bara ser allt så negativt förstår jag inte vad dom får ut av det. Jag har ju varit retad och mobbad i många omgångar men jag kan ta ett exempel på människor som beter sig helskummt.

Det var en familj i ett av mina stall jag stått i då hela familjen bevakade mig hela tiden, dom satte sig på rad i stallgången och kollade på allt jag gjorde och kunde sitta så i flera timmar och om jag t.ex. gav min foderhäst mat tio över fem istället för fem ringde dom till ägaren som sen ringde upp mig och skällde på mig. Dom försökte ta ifrån mig allt bra i mitt liv, dom var alltid elaka och fast att dom hade tre hästar försökte den äldsta tjejen ta min foderhäst ifrån mig bara för att jävlas.

Sen bytte jag stall och dom flyttade efter för att börja om på samma sätt och försöka ta även den hästen ifrån mig. En av dom misshandlade mig, hon knuffade in mig i en vägg, höll fast mig och slog mig med knytnävarna, knuffade in mig i ett skåp och låste dörren och när jag försökte klättra ut slog hon mig med ett ridspö tills hela mina armar var randiga och efteråt kunde jag inte ligga på sidan eller knappt använda ena armen på en vecka eller två eftersom hon slog så hårt med knytnävarna. Och det konstiga är att det här tjejen samtidigt gjorde allt för att nästla sig in i vårt kompisgäng fast ingen av oss gillade henne, jag förstår inte varför hon skulle vara med oss och varför hon trodde att vi skulle vilja vara med henne när hon alltid var så elak och läskig.

Jag vill se frisk ut men att höra det nu när jag vet att jag måste gå upp så mycket i vikt ställer till det massor i huvudet. Det blir till och med så att jag är rädd för att träffa er bukare eftersom jag tror att ni kommer tänka att jag är en stor bluff som inte är sjuk och att ni kommer äcklas av mig eftersom jag faktiskt har gått upp en hel del och fortfarande jobbar med att gå upp mer :( Massor av dumma tankar.

Du är inte ensam om att tänka så.
Jag är alltid rädd för att träffa nytt folk om dom känner till min ätstörning för då tänker jag att jag, som ändå är rätt stor, att dom tycker att jag inte verkar göra annat än att äta :(

Så jag gömmer mig jag också.

Men gud vilken hemsk familj! Och vilken hemsk flicka! Att människor kan vara sånna kompletta idioter :confused:

Lindgren- Vad skönt att höra. Nej överdriver eller hittar på gör jag absolut inte. Jag är snarare tvärtom att jag håller inne med väldigt mycket, fast jag har varit mycket mer öppen i den här tråden än vad jag trodde jag skulle våga. Kommer på mig själv ibland och blir lite rädd för att jag skrivit så mycket här. Jag är precis som du, jag är oftast glad, pigg, pratsam och energisk utåt sett.

Matmissbrukaren- Det är nog ganska vanligt att man känner så tror jag. Iaf på äs-behandlingar så säger personalen att många patienter tycker att dom är tjockast och att alla andra kommer se ner på dom. Och jag vet vad du menar med att det kan vara jobbigt att träffa dom som vet att man har problem för man vet inte hur mycket dom vet om problemet eller vad dom förväntar sig av en. Kommer folk reagera om jag äter? Kommer dom tycka jag äter för mycket? För lite? Att jag är för tjock?

Jag vet att jag har ganska udda matvanor och mycket tvång och jag har svårt att vara flexibel med maten. Och eftersom jag äter enligt ett viktuppgångsschema äter jag ju kanske mer än vad folk förväntar sig av någon med min problematik. Sen ser det alltid ut som att jag äter mer än vad jag gör för det jag äter är relativt kalorisnålt och jag småäter ju inget så jag äter bara det jag äter på mina bestämda tider.

Men nåja, folk får väl tycka vad dom vill. Maten är min medicin och jag behöver den mer än vad många andra gör, jag måste äta som om jag har diabetes, det vill säga regelbundet och minst 5 ggr/dag. Jag har faktiskt klarat av att äta utanför mitt hem ett par gånger nu, att jag tagit med mig matsäck!!! Gjorde det senast igår. Kändes som en stor frihet att kunna åka iväg över en dag och äta på resan :)

KL
Varför räcker det inte med att vara vaken typ sex timmar om dagen? Det är typ så länge som jag klarar av att vara positiv.

Du är inte ensam om att tänka så.
Jag är alltid rädd för att träffa nytt folk om dom känner till min ätstörning för då tänker jag att jag, som ändå är rätt stor, att dom tycker att jag inte verkar göra annat än att äta :(

Så jag gömmer mig jag också.

Exakt så här är jag med, livrädd för att folk jag möter och som känner till min inställning till mat ska tycka att jag är en bluff och en drama queen, därtill en fet sådan som snarare borde svälta mer än jag gör. Så frågar jag mig själv: Tänker jag så här om andra människor? Och svaret är alltid nej. Ändå fortsätter nojorna. Man bara tack hjärnan, verkligen. Av alla saker du kunde lägga energi på så valde du det här.

Jag bor förresten i Falun, men är rätt flyttbar så länge SJ är snälla.

Så. Jag är fortfarande riktigt förbannad. I morgon ska jag prata med kuratorn om detta och se till att de får ta konsekvenserna för sitt handlande - för det här accepterar jag INTE! De ska gå ut som vuxna människor om tre veckor och de beter sig värre än barnungar!

Men vilka jävla rövhattar.
Håller tummarna för att det tas på allvar och att de får veta att de lever.

kl

Jag tror jag stötte på en tjej idag :o Fast hon började :p

Stod i kassan med en person framför mig som la upp sina få varor och medans han letade fram sina pengar för att betala så gav kassörskan mig ett leende och en blick som var mer än en vänlig blick. Jag log tillbaka.
Sedan när det var min tur så log hon åt mig igen och sa hej på ett blygsamt sätt samtidigt som hon log. Annars brukar dom ju mest le lite stelt och klämma fram ett snabb hej i en neutral ton tycker jag.
Ja, jag log ju tillbaka igen och kände någon form av attraktion från bådas håll. Betalade och packade ihop mina varor men tyckte mig känna hennes närvaro medans jag gjorde det så tittade mot henne och våra blickar möttes igen och jag fick fram ett litet leende igen och se vände jag på mig och gick med världens flin när jag vände mig om. Kunde känna hennes blickar i ryggen.

Shit alltså, det kan ju inte varit en onormalt trevligt människa för hon gjorde inte så mot någon annan. Höll jag på att bli uppraggad eller?
Haha, nu blev jag bisexuell en stund :p
Det var ungefär som när någon spanar in en på krogen och man står och ler mot varanda i varsitt hörn innan någon lägger in stöten.

Det har varit en bra dag hittills. Jobbet gick bra och sedan har jag varit och röntgat min axel idag men dom ringde innan för att meddela att dom glömde bort hälften så jag ska tillbaka imorgon igen och ta resten av bilderna.
Maten har gått bra. När jag väl anstränger mig så går det bra.

Tala om en start på veckan med flyt! Härligt!

Just nu är jag trött på att ha häst. :( Trött på att inte ha pengar till saker jag vill göra, plus att kunna ge hästen det lila extra. Även fast hon antagligen inte lider, får bra mat, ren box och nya skor var åttonde vecka. Men börjar känna mer och mer att jag och min ekonomi inte räcker till. :(

Jaha. Lite nya ärr. Lite mer atarax. Lite lugnare idag.
Och så fruktansvärt jävla rädd att aldrig hitta någon som vill ha mig för längre tid än en natt... Men idag är rädslan återigen smått nedtryckt.

Och egentligen ska jag ju inte vara beroende av vad andra (särskilt män) tycker, men kan inte påstå att jag just nu har så mycket egen självkänsla att falla tillbaka på.

Precis, man tänker ju aldrig samma dumma saker om andra. Och med tanke på att anorexi är den ovanligaste ätstörningen så syns det ju inte på de flesta att de är sjuka. Bulimi är 3-5 gånger vanligare än anorexi och därtill kommer diagnoserna BED och sen UNS som är den allra vanligaste formen av ätstörning. Tror att endast 10% av alla med ätstörningar har anorexi vilket innebär att de allra flesta med ätstörningar är normalviktiga eller överviktiga. Så man kan inte se på kroppen egentligen hur sjuk någon är rent psykiskt.

Grodan- Jag förstår precis vad du menar med att det kan bli väldigt tungt att ha häst. Ibland är det bara en period men om den är lång så kanske du borde fundera på att skaffa en medryttare eller kanske låna ut hästen på foder ett tag så du får se och prova på vad du tycker om livet utan häst? Jag hälsade på min häst som är utlånad nu i helgen och kände att jag verkligen vill ta hem henne nu. Men sen vet jag att det är så otroligt dyrt, jag måste köpa en bil, jag ska orkar med både hästen, min hund och någon form av sysselsättning. Självklart älskar jag henne men just nu passar det inte i mitt liv, jag har inte möjlighet varken tidsmässigt, orkesmässigt eller ekonomiskt .

Och jag måste säga att det är skönt att vara ifrån hästlivet en period efter att ha levt det sen jag var pytteliten, att äntligen kunna hänga på saker med kompisar, ha råd att köpa några kläder någon gång ibland, ha råd att gå på bio och inte behöva oroa mig för veterinär räkningar och alla extra utgifter som kan uppkomma. Och att jag hinner med min hund och hundlivet som lockar mig mycket mer än hästlivet just nu. Och friheten att inte behöva åka ut till stallet varje dag oavsett om man är sjuk , det är mörkt och regnigt och man är helt slut. Jag vill gärna ha hem min häst om jag har råd framöver eller köpa en annan häst om det dröjer för länge innan jag kan gå tillbaka till hästlivet, jag vill nog inte vara utan häst hela livet. Även om jag just precis nu skulle göra väldigt mycket för att ha min häst här under sommaren och början av hösten bara för att jag saknar henne, men jag kan ju inte ta ifrån fodervärden hästen bara sådär...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V