Sv: Pepptråden 2013
Så, efter lite pepp til Stormkast fortsätter jag fundera på det som skaver i mig hela tiden och som jag inte förstår. Och varför är det så lätt att veta och vara klok när det gäller andra men inte för mig själv?
Jag måste också jobba på att inte värdera mig efter min vikt, det är så jäkla svårt bara. Jag funderar ofta på varför dom där siffrorna och den där spegelbilden styr mitt liv så mycket? Hur jag i massor av år har varit beredd att offra mitt liv för att bli av med min äckliga kropp och kilon som ger mig ångest. Men jag vet att det finns tusen saker som ligger bakom allt, jag vet att det inte handlar om min vikt och kropp egentligen men varför kan jag inte släppa taget om det då?
En sak som fastnat i mitt huvud är att när jag går ner i vikt försvinner inte bara kilon från min kropp utan varje kilo ner innebär också att en bit av min personlighet försvinner. Och som en kompis sa, att för varje kilo du går upp "Qelina" blir det bara mer av dig att älska och du blir mer dig själv.
Men jag är alltid helt övertygad om att människor jag möter ute stirrar på mig och äcklas av min kropp och pratar om hur tjock jag är när jag gått förbi. Jag vill inte bli bedömd pga min vikt men ändå dömer jag mig själv för den

Dumma mig.
Lindgren- Åh, vad våra bilder av mig skiljer sig åt. Jag har så svårt att se det där som du och andra säger. Kan jag verkligen vara smal fortfarande efter att ha gått upp i vikt? Det var ju ett tag sen vi sågs och jag har gått upp en hel del sen dess

Tror du att jag fortfarande kan vara smal fast att jag gått upp i vikt eller kan de där kilona fått mig tjock tror du? Tror du att du skulle tänka på mig som tjock om vi sågs nu?