Sv: Pepptråden 2013
Okej, nu skriver jag igen. Jag skulle vilja bidra med något positivt till tråden men jag känner att jag behöver ventilera mig lite. Imorgon är det vägningsdag och de senaste veckorna har jag gått upp väldigt mycket i vikt. Om jag gått upp över en viss vikt imorgon får jag ta bort lite på mitt matschema dvs näringsdrycken/det utökade melliset för att det går för snabbt.
Jag är verkligen, verkligen rädd för att gå upp så snabbt i vikt som jag gör nu. Samtidigt är jag rädd för om jag tar bort näringsdrycken och då skulle fortsätta upp i vikt för då innebär det ju att jag går upp i vikt av mindre mat än vad dom flesta andra äter och mindre än vad jag åt som frisk.
Det är också jobbigt att morgondagens vikt tas efter att jag ätit frukost och då kommer ju vågen visa högre siffror och jag hatar höga siffror. Kommer väga mig hemma innan det är dags för dagvårdens vägning för att se vikten innan frukosten men är livrädd att även den visar mycket högre än sist, jag vet att jag ska upp lite iaf men jag vill inte se så här stor skillnad varje vecka.
Det är vore så skönt om jag får ta bort det där extra melliset så jag inte går upp i vikt som nu, och jag vet att jag inte kommer vara där nästa vecka så i så fall blir det två veckor till nästa vägning och till nästa beslut om maten.
Jag vill ju bli frisk och få resa och jobba och aktivera mig mer men ändå är jag så rädd
Helt ärligt ser jag ut som en vandrande köttbulle. Jag är lite rädd för att träffa er från tråden för att ni då kommer se hur otroligt stor jag blivit. Jag går ju i upp i vikt varje vecka så till juli kommer jag se ut som en ännu större köttbulle.
Usch, hur ska det här sluta? Hur ska jag få mig själv att tro att jag inte är en köttbulle? Jag ser mig själv som att först kommer en mage och går och sen kommer resten av mig för att magen är så stor. Inga kläder döljer det hela och jag är så obekväm. Hur ska jag acceptera den här kroppen och förändringarna som sker hela tiden? Hjälp!