Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

+ Shetlandskusk

Jag gör så att jag stannar och städar bara för festen vill jag verkligen inte vara med på.
Det stod på lappen i stallet att vi städar mellan 13.00-16.00. Så det är lagom att sticka därifrån vid 15.30 som hade tänkt så hinner inte festen börja.
Det stod att vi skulle börja med att äta och ta med egen dricka och då vad vi ville, alltså även alkoholhaltiga drycker.
Festen för mig innebär att jag kommer sitta och glo när dom andra äter för det gör inte jag i så stora folksamlingar, vissa kommer bli halvfulla och det är drygt att prata med såna personer och jag kommer känna mig tvingad att delta i lekarna som jag inte vill vara med på. Jag skolkade alltid första dagen i gymnasiet när skolan började just för att vi då skulle ha såna lekar och lära känna klassen. Fortfarande 10 år senare klarar jag inte av sånt.

Så nej, jag skulle inte få ut något av att vara med på festen.
Dom är trevliga i stallet men jag känner inte dom och vet ju inte hur dom reagerar på att jag inte deltar på festen, men dom får väl snacka skit om det under kvällen. Sedan lär det lägga sig när dom hittar något annat att prata om. För skitsnack finns det i alla stall tyvärr. Det är lite därför jag gärna är själv i stallet, för att undvika sånt. Det är inget jag får ut något utav.

Jag är ingen som som delar med mig av mina tankar och planer heller, angående hästen eller privat för det är något jag vill hålla för mig själv. Jag fick en fråga om när jag ska rida in D och jag försökte svara så flyktigt som möjligt på den frågan. Hur gör ni andra när ni inte vill delge andra sån info ni vill hålla för er själva?

Jag pratar lite mer privat om häst och om mig själv med stallägaren, för där vill jag självklart inte hamna i dålig dager och hon är jättetrevlig så det är bara roligt att prata med henne. Dom andra säger jag mest bara hej till.

Så jag rymmer iväg efter halva tiden och tänker fan inte ha dåligt samvete över det.

Nu DÖR jag!

Stallägaren ringde nyss och frågade om jag visste att det är stallstädning i helgen och det visste jag sa jag.
Hon frågade om jag kunde och jag skyllde då på att jag inte visste om min man ska jobba eller inte men att han vet snart så jag kunde meddela henne så fort jag vet.
Jag frågade när det börjar och hon sa vid ett och så städar vi några timmar och efter det så äter vi och har lite lekar och sånt. Hon tyckte det vore bra om jag var med och minglade bland folket och lärde känna dom.

Jag vill inte vill inte vill inte!

Sitter här med tårar i ögonen och med en panik som stiger. Jag klarar verkligen inte av sånt där och jag kan verkligen inte gå dit :(

Jag ljög igen och sa att min man eventuellt ska jobba kväll och då börjar han vid fyra. Så kan jag vara med under städningen men slipper undan festen.

Nu kommer jag ha ångest i flera dagar :(

Känner igen ångesten men har lärt mig nu att man mår mycket bättre när man delar med sig av sina rädslor. Om du tror att du kan så berätta för stallägaren om hur du känner eller vad du har problem med. Du hade social fobi som mig om jag inte minns helt fel? Jag gjörde tabben att inte berätta hur jag mådde för någon och de misstolkade alltid mig, när de sedan visste varför släppte så många tunga stenar. Lycka till *kram*

Idag har jag varit duktig, har hunnit diska, dammsuga, damma och laga mat. Samt skickat ett brev till han som jag skulle ha ringt för två veckor sen, känner mig så feg som inte vågade ringa. :(

Jag hann aldrig göra den men jag har lite thousand island-dressing hemma som jag eventuellt har till. Negativa med dressing är att det är så sjukt energirikt!

Försök att inte känna dig tvingad! För det är du nog inte! Det är bara det att det ofta låter som ett måste när man planerar och "raggar" folk till aktiviteter, men det är långt ifrån! Du bestämmer över dig själv, ingen annan! Har du inte tid eller lust så har du inte! Jag blir tjatad på om massor med fester och grejer nu i studentsvängar, men jag känner att det absolut inte är någonting för mig. Mina skolkamrater blir extremt omogna och "barnsliga" när de är lulliga (eller tvärpackade) och det är inget jag vill vara med på, för jag har inte roligt då och det slutar alltid med att jag får ta hand om någon som är för full för att ta hand om sig själv, och det har jag inte lust med. Därför tackar jag nej (och umgås hellre med äldre :p)

Du måste vara universums bästa människa tror jag! Helt seriöst!

Höll på att grina av "FML, allt är så värdelöst, varför kämpar jag ens?". Kommer hem genomsvettig och gråtfärdig. Möts av två AVIer, (hur konstigt som helst!??), går till ICA och hämtar ut två jättekonstiga paket (vad tusan är det i dem??). Och började sen gråta av hur underbara människor det finns här i världen trots allt.

Tack för att du räddade min dag (och hela min vecka förmodligen!). Nu ska jag kämpa som ett djur :love:

(P.S. Knasig är du också :D Jag menar... Till mig!??)

Tack, tack, tack och åter igen TUSEN tack! :bow:

Hej finingar!

Jag har visst varit borta ett tag (och min pepp med mig)...
Idag har varit en alldeles meningslös dag. Men det gör inget.
För imorn ska INTE bli en meningslös dag! :)

Varför känner man sig så värdelös? Har haft en hyfsad dag, sen så sa det bara pang bom och man känner sig värdelös.:banghead:

Heja heja! Du är asgrym! Te och bok ikväll så kör du på med en bra dag i morgon :bump:

(och lämna inte tråden :devil:)

För att hjärnan har en tendens att retas med en. Ät nåt, drick och gör något du tycker om, sen går du och lägger dig. Trötthet förvärrar känslorna! Du är inte ett dugg värdelös!

Jag vet att jag inte är värdelös, har bara lite för höga krav. Som jag absolut inte kan leva upp till och inte vill leva upp till, det är inte jag. Men ändå är typ blondinbellatypen min idealbild av människa. :banghead:

Kanske ska ta och sova strax, för just nu känns det som att gå på aktivtesersättning är det enda jag kommer duga till. (Detta trots att jag snart har en ingenjörsexamen)

Toppenplan LV!

Lugn kväll, lägga mig i tid och så sova ut precis hur länge jag vill imorn :)
Så upp och promenera direkt så jag får en bra start imorgon!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur