Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

Stort grattis till studenten, vad härligt!

Och Qelina, jag tycker det låter jättebra att du kan resonera så bra och klokt som du gör om din vikt. Jag vet ju inte, men jag tror/tänker spontant att det inte låter som en lång tid att dra ut på det. Du ska hänga med mentalt också, och behöver det gå lite långsammare för att du ska få ett bra resultat både fysiskt och psykiskt långsiktigt, så låt det göra det då. Så länge du inte stannar och får second thoughts är det nog bara bra att få lite andningsrum.

Tack kära du! Och jag ska försöka andas och inte få några mer idiotidéer om att stå och stampa framför spegeln. Fick dock en mindre gråtattack igår efter att ha fastnat på kamera, så steg två under viktnedgångens... eh, gång, blir att banna kameror. Jag vet inte om det kanske är kontraproduktivt och bara intalar mitt undermedvetna än mer att jag måste skämmas som jag ser ut nu, men jag känner väl ändå att i pest eller kolera-valet; Hellre det än att må skitdåligt och inte våga gå ut.

Jag började faktiskt bli nöjd i spegeln igår för en sekund. Sedan åkte kameran fram och alla nöjdhetskänslor försvann. Men en sekund av tillfredsställelse är väl ändå bättre än ingen. Eller något.

Tack! Det var så jäkla kul, imorgon blir det dock arbetsförmedlingen (vuxenpoäng!) :eek:

Kameror är djävulens små lakejer. Man står framför spegeln, känner sjukt snygg och tar fram en kamera: POFF - så ser man ut som jag vet inte vad! :arghh:

Och bara så att du vet: Du är så himla vacker! :love: Så otroligt fin och jag hoppas dina elaka hjärnspöken försvinner snart! :bump:

*kl*

Idag har jag klippt en halv gräsmatta, sprungit 0.5 km med hunden och varit lycklig över att sommarlovet har börjat! Jag ser fruktansvärd ut på bilderna från igår, men jag hade så otroligt roligt och var så lycklig så jag orkar inte ens bry mig! :banana:

KL
Jag är på ASBRA HUMÖR IDAG!! :bump:

1. Mitt ID-kort går ut på tisdag - men efter lite tjafs hittade mamma passet så det löste sig!
2. Jag har gjort SJUKT mycket läxor och är snart klar!
3. Jag har handlat god mat
4. Jag sov fantastiskt bra i natt
5. Jag är taggad på livet :banana:

och så längtar jag till i morgon då bästa Qelina kommer hit :banana:

Härligt! :bump:

Jag är faktiskt också på grymt humör idag! Jag har ridit 2 underbara hästar och en jag iallafall nästan orkade med idag (:p), ätit bra mat, haft skitfint väder och inte tänkt på all skit alls nästan på hela dagen. Istället har jag "njutit av det lilla" och verkligen märkt de små glädjesakerna under dagen :D

Bara så att alla här inne vet; Qelina är en fantastisk människa :love: (och hennes vovve är jättesöt... Oavsett vad Minimannen säger)

KL

Idag är ännu en dag på gott humör, ska ta tillvara på det här! :bump:

Låter underbart!:bump:

Här är det en helt okej dag. Enda negativa är att jag höll på att ramla ihop när jag var ute och sprang. För att jag inte fick luft.:crazy:

Tack och detsamma! Det var verkligen mysigt att träffa dig :love: Jag hoppas du vill komma till mig nästa gång och få en rundvisning i min lilla stad :)

Fy vad obehagligt. Hoppas du mådde bättre sedan!

kl

Okej, det här har absolut inget med att ha det jobbigt att göra, bara ren frustration och irritation. Jag skäms nästan för att ta upp det här i tråden eftersom det är ett sådant jäkla icke-problem och själva definitionen av bortskämd I-landsmänniska, men äh. Jag måste skriva av mig och det känns så patetiskt med en ny tråd, så feel free att ignorera dagens gnäll så mycket ni vill, jag klandrar er inte.
wink.gif

Så. I skrivande stund finns det tre män som är intresserade av eller har känslor för mig, och det är ömsesidigt. Jättefina killar alla tre, som tillika är mina vänner och som jag har roligt ihop med.

Men.
Det går bra i början, säg de första månaderna, jag flirtar och får lite självförtroendeboost och är sådär tillfälligt löjlig och glad när jag pratar med dem. Men sedan får jag panik. Känner mig låst, inser att jag inte vill anpassa mitt liv efter någon annan, får mild ångest av tanken på att behöva hålla mig till en person (jaja, jag vet att det finns polygama/öppna relationer, men det passar inte heller mig), vill inte ha en sådan frekvent kontakt/umgänge med någon, vill inte vill inte vill inte och åh, jag får nästan hjärtklappning bara av att skriva det här. Plötsligt kommer jag på mig själv med att vara irriterad på uppmärksamheten och kontakten.

Jag vet hur det känns när jag vill dra mig undan för att jag mår dåligt, och det är något helt annat. Senast jag kände så här - panik över att ha eller vara på väg att få in en annan människa i livet - slutade det med att jag var otrogen och gjorde slut med min dåvarande pojkvän. Och jag vill verkligen inte såra någon så igen eller genomgå så mycket ångest som då. Samtidigt vill jag inte bli ensam och herregud, hur det än är är det ju omöjligt att INTE agera när man är intresserad eller, än värre, förälskad i någon.

Det är ju så patetiskt. Här kretsar hela mitt liv på ett ohälsosamt sätt runt att få bekräftelse och bli åtrådd av män, och när jag väl blir det får jag panik, blir omotiverat irriterad på dem och vill inte mer.
smirk.gif
AAAAHHHH. Jag undrar verkligen hur det kommer sig att jag mår dåligt och kan få djupa ångestdippar av att ingen man vill ha mig eller älskar mig, när jag faktiskt inte fixar någon tillräckligt länge för att tillåta densamma att göra det...

Så, slut på förstöring av tråden.

Senast ändrad:

...okej, stryk allt ovanstående, för nu blev det lika plötsligt som obegripligt ett såpadrama av två av nämnda relationer, och jag har verkligen inte ork för att bry mig om det nu. Faaaak this.

Lägga energi på mitt psyke och att, för första gången på typ åtta månader, ta mig ut och springa imorgon > lägga energi på män.

Jag har tyvärr inget vettigt att säga, men drama låter skitjobbigt :( Känner igen mig i den där skräcken för att binda sig och irritationen mot uppmärksamhet. Jobbigt! Hoppas det känns lite bättre idag.

KL

Själv har jag hästar som väntar på att bli utsläppta, men jag vill/orkar inte kliva upp ur sängen. Jag vill ligga i fosterställning under täcket hela dagen och slippa all kontakt med omvärlden :crazy:
Detta enbart pga en liiiten detalj under en i övrigt fin kväll. Som den icke-normala människa jag är har jag pga den skitdetaljen haft jobbiga minnen och tankar i huvudet hela natten och sovit alldeles för lite. Och jag kommer kanske göra vännen besviken, för vi hade roliga planer som jag måste ställa in. Aldrig i helvete att jag tänker utsätta honom för mitt vidriga sällskap.

Skiiiiit. Jag hatar mitt liv :banghead:

Oj, vilket dilemma! Inte onödigt och du behöver inte ursäkta dig, men jag riskerar väl att komma med råd i nivå med Ringaren i Notre Dame. Och råd från en missanpassad varelse som enbart befunnit sig i ett klocktorn i 20 år är kanske inte de bästa i det här fallet :D Kram!

Vet du, även om jag har känt som du många, många gånger tycker jag inte att du ska ställa in något du sett fram emot för att du är rädd för vad din vän kan tänkas tycka och tänka. Om jag utgår från mig själv och mitt umgänge tror/vet jag att många (de flesta?) har större tolerans och förståelse gentemot sina vänners sämre dagar, och jag har svårt att tro att han tycker att du är ett vidrigt sällskap, hur du än mår.

Om du innerst inne vill genomföra det ni planerat - gör det! Att faktiskt få göra något roligt efter en så tung natt och början på dagen kan vara guld värt. Och om du ändå känner att du inte vill och orkar för din egen skull, skippa det då och ha inte skuldkänslor för att han skulle vara besviken. Vänner förstår.

Hoppas du mår bättre snart!

You and me both! Jag kommer nog att sluta som någon sorts kombo mellan Quasimodo och Frollo; Har statyer som låtsasvänner och går runt och sjunger onda, bittra sånger på nätterna i min lägenhet om att alla som inte vill ha mig (och som vill ha mig, obviousy) ska döööööööö.
wink.gif

Tack. Jag ställde in planerna, eftersom jag inte har lust med något annat idag än att sitta här och titta på dåliga serier :crazy: Ska försöka att inte känna allt för mycket dåligt samvete iallafall.

kl

Har inte skrivit på ett par dagar men har läst det ni skrivit och jag tycker ni alla ska följa erat hjärta oavsett vad det är ni vill göra. Träffa en vän, träffa en killen våga bli kär och våga stanna kvar i ett förhållande. Sluta tänka det värsta om vad era vänner tycker och tänker om er. Dom gillar er för att ni är ni och ingen annan.

Jag har haft mycket att fundera på. Om jag vill gå kvar i min behandling och jag har fortfarande inte kommit fram till vad jag vill. Det är ett svårt läge jag befinner mig i och jag är så jävla less på allt vad matdagböcker heter. Jag har skrivit i dom varenda dag i snart 3 år!!
Jag är trött på att skriva upp vad jag äter, när jag äter det och varför jag äter det samt mina tankar om det...
Det stressar mig att behöva skriva om det. Jag vill kunna äta utan att behöva skriva upp precis allt hela tiden. Så jag slutade för 4 dagar sen och har inga planer på att börja igen. Inte den närmsta veckan i alla fall. Jag känner att jag behöver en paus och det får A, min behandlare ta.

Jag är tacksam över att jag skaffade häst igen. Han är helt underbar för mitt psyke. Blir alltid så glad när jag är i stallet. Det är verkligen min fristad. Där kan jag släppa alla dåliga tankar och fokuserar enbart på honom.

På jobbet går det också bra även om jag känner mig lite trött på det samt rastlös när jag är där. Får hoppas det går över. Det känns lite sådär att jag ska jobba hela jäkla sommaren men det ger lite pengar så det är bara att köra på. Jag får min sista lönecheck i september men jag hoppas lite på att dom vill ge mig en timanställning efter detta. Jag tänker i alla fall lämna in mitt CV. När tycker ni det är lämpligt att lämna in det?
Jag har aldrig sökt jobb på det sätter tidigare. Mina gamla jobb kom till mig så att säga.
Jag jobbar ju där augusti ut. Kanske i början på augusti eller mitt i? Eller kanske min sista dag där?

Jag längtar till Kreta som jag åker till i början på augusti. Bara 61 dagar kvar utav 176 som nedräkningen började på :bump:
Så jag har något att se fram emot sista tiden även om allt känns jävligt emellanåt.

Om du tar ena halvan av Quasimodo och Frollo paxar jag andra halvan!

... Och när vi ändå är igång kan vi ju göra en hel disneyfilm om våra liv, vad sägs? :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur