Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

kl

Ännu en gång fick jag känslan av att en person i stallet inte tycker om mig, samma jag nämnt tidigare. Det är verkligen inget jag inbillar mig. Personen ville knappt säga hej till mig idag när jag hejjade.
Det känns trist för jag trivs med allt annat.

Nåväl, är det någon som ogillar mig så får väl denne göra det. Fattar inte vad jag gjort bara. Kanske finns människan här inne och tror sig känna mig? Ja då kan jag ju berätta att det gör hen inte!

Jaja, jag tror personen känner sig underlägsen mig och ogillar mig pga det. Kan väl inte hjälpa att jag är störst, bäst och vackrast ;)
Finns ju så många andra att prata med istället :)

Skit i den personen. Om h*n vill gå omkring och ogilla dig så är det den personens problem, inte ditt.
Umgås med din söta ponny och de andra, förhoppningsvis trevliga, stallkamraterna istället.

Jo, jag har en kurator på psyk men hon lär ju vara ledig 4-5 veckor i alla fall + att jag inte har särskilt bra kontakt med henne. Hon vet inte alls hur jag fungerar och kan inte alls hjälpa mig om det krisar. Sen har jag kontakt med en kurator jag haft tidigare, vi kanske kan prata lite i telefon i sommar och hon brukar ringa om jag sms:ar och ber henne men jag är ju liksom inte hennes jobb längre, hon är bara väldigt snäll som ställer upp ändå.

Jag sökte matte C (eller matte 3 heter det väl nu), samhällskunskap B (2 numera) och nån kurs som hette "rätten och samhället" tror jag. Jag valde det jag tänkte att jag kan glida igenom utan att behöva plugga ;) men det ska bli kul att komma igång igen.

Jag bor själv. Ska vara 1-2 veckor hos en vän i Åre, det är bra men det tar också mycket energi... att liksom "uppföra mig normalt" (hehe, låter som jag är heltokig annars...). Ska bli jättekul att åka dit igen men är lite orolig för att jag ska krascha helt och bli inlagd istället.

Är också trött på "den sjuka världen", alla psykkontakter, alla mediciner osv :(

kl

Ännu en gång fick jag känslan av att en person i stallet inte tycker om mig, samma jag nämnt tidigare. Det är verkligen inget jag inbillar mig. Personen ville knappt säga hej till mig idag när jag hejjade.
Det känns trist för jag trivs med allt annat.

Vet inte vad som hänt tidigare, men kanske personen är osäker/blyg?

Sant. Får försöka skaka av mig det. Varför ödsla tid och energi på en sån människa.?
Alla andra har bara varit trevliga.

kl

Jag vill inte sova... Jag har alldeles för mycket tankar om allt som ändå kommer hålla mig vaken om jag försöker, så det känns inte som nån mening med det. Men jag måste vara pigg imorgon bitti och imorgon eftermiddag, och jag skulle egentligen behöva ägna förmiddagen åt att försöka ordna upp lite skolrelaterade grejer. Men jag vill tusen gånger hellre sitta uppe halva natten och sen sova bort typ hela dagen.

Precis, h*n är inte värd det. Så försöker jag tänka om "mina" mindre trevliga stallkompisar.
Det roliga är att när jag bestämmer mig för att strunta blankt i vad de tycker och tänker om mig, så brukar de plötsligt bli trevligare :confused:

Snarare framfusig och besserwisservarning. Lite snobbig i sitt sätt tycker jag. Översittare kanske är rätt ord.

Eller ren osäkerhet gentemot mig.

Därför jag är glad på sätt och vis att bara dela stall med min pappa :p jag egentligen ingen social människa, fick panik förut att ens gå in i en mataffär.
Nej skaka av dig de bara!

Glömde, det som hänt tidigare var att personen undrade vad jag skulle göra med min häst och om jag skulle rida in honom själv och jag sa att jag funderade på att skicka iväg honom för det eftersom jag kände att jag kanske inte har tid för det. Fick svaret att det är ju svindyrt och jag svarade att jag har råd med det.
Inget mer än så.

Jag ångrar dock att jag sa det om just inridningen för jag menade tillridning. Tid att rida in har jag och håller på och arbetar med honom nu men jag tycker att jag kan skicka iväg honom på tillridning nån månad eller två längre fram för varför ska jag traggla med något en längre tid när en som är mycket bättre än mig kan lära hästen det på mycket kortare tid och dessutom mycket bättre än mig. Jag vet mina begränsningar.

Hade också eget stall förr och gud så underbart det är!

Slippa bry sig om en massa andra. Eget stall är helt klart bäst.

Aha, ja du känner väl av "attityden" men jag tänkte på det du skrev att det lät som osäkerhet. Jag skulle hojta hej och sen skita i personen när man träffas. Finns ju ofta någon man inte riktigt klickar med i stall.

Ja men så är det ju alltid. I stallet, arbetet, skolan.. Man kan inte komma överens med alla.
Jag kanske tar mer illa vid mig pga EIP jag har. Vi reagerar ju oftast lite mer på negativa vibbar.

Men nu skiter jag i henom i fortsättningen.

Emotionell instabil personlighetsstörning. Borderline med ett enklare ord :)

Kl
Svårt att sova, ska upp sex idag för att för att göra mig i ordning .
Suck hatar tillställningar med massa folk, känner mig malplacerad.
Tur jag har både min mamma & pappa där. Suck ...

Brukar kolla på film!
Om inte annat får jag sova i bilen på väg dit, är minst 2 timmar i bilen iaf!

Jag har ingen tv i sovrummet. Bättre sömn, men jobbigt när man inte kan sova :crazy:
Skönt att du kan sova lite i bilen i annat fall! Jag måste vara helt vaken på en gång vid 7...

kl

Meeen helveteeee :banghead::cry::banghead:
Jag vet att jag hetsar upp mig över en småsak nu. Men precis när programmet jag lyssnade för att höra skulle börja sändas, så slutade hemsidan fungera. Jag orkar verkligen inte med att precis allt ska vara motgångar.
Dör gärna i natt tack.

Edit: Glöm att jag sa nåt, nu fungerade det och mitt humör gick från -100 till iallafall +50 :love:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka