Pepptråden 2013

Sv: Pepptråden 2013

KL

Skitsöndag... Jag sitter och har ont i magen, mår illa, har verkligen noll matlust (mer noll än vanligt) och vill inte ens dricka vatten. Det har skitit sig med hästen, jag har gjort folk besvikna som vanligt, killen som jag kanske/kanske inte vill hitta på nåt med har inte hört av sig mer och jag är för feg för att göra det själv och jag vet inte vad jag vill, mitt ex sa häromdagen att jag är snygg och jag undrar varför, för det är jag inte. Jag är ful och äcklig men av nån anledning har han nån obsession att vi borde ligga så det kanske är därför han sa det, mina såkallade kompisar hittade på massor av roliga saker igår men som vanligt var det ingen som sa ett ord om det till mig, tack så jävla mycket. Mitt hår är jävligt fult, jag är jävligt tjock och äcklig, mina favoritkläder är för skitiga för att användas, och jag borde städa och plugga men fan heller.

Uäääk. Äckelpäckelsparris.

Tråkigt de där med dina kompisar :(

Kl
Idag har jag en riktig svacka, trött och seg och vill absolut ingenting. Lyckats tvätta, gosa med hästarna och gått en promenad .. Nu tänker jag däcka av på soffan och inte röra mig ur fläcken mer idag. Imorgon ska jag in med lill kisse och ta hans sista prov också om inte Vet måste ut på Jour .. :cautious:

kl

Varför göööör jag alltid så hääär? :banghead:
Först frågade den där killen om vi skulle göra en grej. Jag visste inte.
Sen blev jag jättesugen på just det.
Sen kom jag på att det ju isåfall till 99% säkerhet skulle betyda att han såg alla jävligt pinsamma ärr, och då ville jag inte.
Sen ville jag igen.
Sen skrev jag till honom och frågade om vi skulle göra det där.
Och nu ångrar jag mig.
Jag vill, men jag vill inte på samma gång. Så nu har jag som vanligt gjort så att a) Han säger "Ja, gärna!" och jag måste göra det där fast jag inte vill, eller b) Han säger "Nja, nej" och då blir jag besviken för jag ville.
Gaaahhh, varför?! Egentligen skiter jag väl i honom :crazy: Jag är iallafall inte såhär beslutsångestig och jobbig, och innan han blandade sig i visste jag precis vad jag ville. Och nu? Inget och både och på samma gång...

Just nu sitter jag med sjukt jävla dåligt samvete över att mina muskelfästen är sjukt arga på mig. Av typen aggressiv ledvärk. Alltså är jag inte så taggad på Boot Camp imorn. DÅLIGT SAMVETE.

Plan B är att stanna hemma och göra lugna övningar i mitt eget tempo som jag känner att kroppen klarar av och inte blandar in fel kroppsdelar... Är det helt hemskt?

har fått ont i halsen och bihålorna håller på att tätna till mer och mer, vill inte bli sjuk nu!!!!
dels är det ju midsommar på fredag.. och så ska jag till danmark ons-tors på jobb och så börjar valpkursen imorgon, VILL inte!!!
och så tappade hästen en sko i morgon, som tur var kommer hovisen idag kl 12 redan :) alltid nåt bra....
får tvinga mig själv att ta det lugnt så jag blir så lite sjuk som möjligt, suck! jag som redan haft en mkt onyttig helg och gått upp 1,7 kg sedan i fredags!!! :(

Tappskor är värdelöst! Men jag har tur jag får slå på dem själv numera!
Kl
Vart iväg med Lill kisse idag, nu börjar kriget mot andningsbesvären då han ska behandlas med cortison i 30 dagar! Hoppas han blir bättre nu och inte sämre :crazy:
Idag måste jag släpa mig ut på en lång runda men de får bli om en stund! Måste smälta allt vad Vet sa först!

sparrisgron0_142298507.jpg
+ idag =
death-smiley-3c.png

Så känns det på ett ungefär. Jag orkar inte ens börja försöka förklara.

Jag... joinar in i känslan känns det som...

Dagens + : Sitter med skolböckerna och ska få in en uppgift innan jag går och lägger mig. Det borde till och med jag klara av. (Att den egentligen skulle in i fredags är en helt annan historia.)

Dagens - : Eftersom mina muskelfästen hatar mig även idag blev det ingen träning imorse. Så jag har fastnat i soffan. Helt. Och bara äter. Åkte rakt tillbaka i ätarträsket.
Så nu är mitt mål (som vanligt) istället att äta upp precis ALLT onyttigt hemma idag, så att jag kan börja om och laga riktig mat imorgon. Vilket innebär att jag kommer äta konstant. Men jag orkar fan inte kämpa idag.

Ny dag imorgon och allt det där.

Kl

Har tappat fotfästet lite grann sen studenten. Idag var första gången jag öht klev upp ur sängen. Jag har alltså varit sängliggande sen fredag natt... Idag kom jag enbart upp för att jag skulle vara publik under en rättegång, vilket tog 2-3 timmar. Sedan var jag hemma och sängliggande igen. Jag har inte ens orkar surfa på nätet :eek:

Känner igen de där med att man tappar fotfästet efter studenten! Eller jag körde på med semester utomlands veckan efter och sen började jag jobba vid midsommar, klarade att jobba en vecka innan jag psykiskt kraschade totalt efter en jobbig vår termin i skolan!
Här jag idag 1 år senare, fortfarande ett psykiskt nervrak

Kl
Är det verkligen bara skit att bo i en liten stad? :mad: Folk är ju f*n inte kloka här. Och de värsta är väl folk som bara pratar en massa skit och är nyfikna?
Nej dags att ta tag i livet och göra nått vettigt av de.
Börja med körkortet kanske så man kan ta sig här i från i mellan åt och sen en utbildning och ett jobb.
Åh kokar inombords just nu .. :rage:

Äter återigen så att jag har ont i magen och större delen av mig vill kräkas.
Varför in i helvete gör jag så mot mig själv?

Nu ska jag dessutom till London och försöka så jävla snygg det bara går om tre veckor. Då vill jag inte se ut som en vandrande vetebulle. Blandad med vatten. Urgh.

Nåja. En del går väl att klara av på tre veckor!
Boot Camp-pass 2ggr/vecka och så 2-3 hemmapass per vecka.
Gröt eller kvarg till frukost och mellanmål, hemlagad mat med en massa protein och grönsaker annars. Nu ska jag bara hålla mig till det också :banghead:

Å andra sidan har jag nu ätit så mycket onyttigt att jag blir illamående av bara tanken. Det borde hjälpa :meh:

kl

Blir tyvärr ingen träff för mig nästa månad. Tar mig inte ut, vill inte träffa någon, prata med någon, göra något. Är så trött. På allt.

Jag orkar inte med mig själv mer. Orkar. Inte. Har just slagit sönder hela lägenheten, mitt Playstation, kontrollen, mobilen, tangentbordet, allt, var en sekund från att skära bort fettet på magen med en kökskniv. Klarar inte det här mer, får panik, vill inte leva i den här äckliga jävla kroppen mer.

Jag ville bara få vara normal, inte ett äckligt fetto som saknar talanger, är hårig i ansiktet som en apa och ser ut som en misslyckad transsexuell. Jag ville bara se OK ut, kanske vara lite duktig på att rida, kunna ha sex som vem som helst, ha ett liv. Inte vara en 24-åring som har ett så genomvidrigt yttre att en vanlig måndagskväll innebär att sitta och och hyperventilera, gråta hysteriskt och måste skada saker eller mig själv för att kunna hantera ångesten. Men nej. Nej. Och åter nej.

Jag ville bara få vara normal, inte ett äckligt fetto som saknar talanger, är hårig i ansiktet som en apa och ser ut som en misslyckad transsexuell. Jag ville bara se OK ut, kanske vara lite duktig på att rida, kunna ha sex som vem som helst, ha ett liv. Inte vara en 24-åring som har ett så genomvidrigt yttre att en vanlig måndagskväll innebär att sitta och och hyperventilera, gråta hysteriskt och måste skada saker eller mig själv för att kunna hantera ångesten. Men nej. Nej. Och åter nej.

:( Skickar en massa bamsekramar härifrån, från en annan som också bara vill få vara normal och inte ett talanglöst äckelfetto. Och helst få prova hur det är att inte ha ångest och sådär nån gång ibland.

Och som är så jävla o-värd de få personer som faktiskt trots allt verkar tycka om mig. Det är nog bara för att de inte vet hur jag egentligen är.

kl av mig själv

Jag vet fan inte hur man ska beskriva min totala idioti.
Hej, jag heter Sparrisen, jag har tydligen tröttnat nu på fysiskt självskadande och gått över till psykiskt självskadande istället. Så jävla mycket bättre, verkligen.
Jag sitter och gör saker som jag kommer ångra senast i morgon bitti när jag vaknar, som kan (med otroligt stor sannolikhet) kan förstöra det typ enda jag sett fram emot. Så väldigt väldigt intelligent av mig.
Och fast jag tänker "det här kommer jag ångra" så gör jag det ändå.
Stora fel i huvudet på mig.

Kl
Sitter här och har ångest över mina fötter! Idiotisk? Svar ja. Usch tycker de är så äckliga efter att jag fått sämre blodcirkulation i benen .. Skäms ju kan inte ha sommarskor på mig för då kanske någon tycker jag är äcklig .. Muttrar ..:yuck:

kl

Vet ni vad jag har gjort idag? Jag har ätit frukost, mellis, lunch, mellis, middag. Riktig lagad mat till både lunch och middag! :bump::banana:
Första gången jag äter ordentlig mat 2 ggr på en dag på jag vet inte hur länge.

Åh Stormkast, det gör så fruktansvärt ont i mig när jag läser det du skriver. Klarar du dig verkligen på egen hand, har du ingen du kan ta hjälp av eller åka upp till sjukhuset om det krisar? Du får inte skada dig själv, snälla, snälla du. Alla känslor du har är så verkliga och starka och jag förstår att du inte kan ifrågasätta dom så som det är nu.

Men du ska veta att du inte är ensam och vi i tråden finns här för dig om du inte känner att du har någon annan du vill prata med. Så skriv av dig allt du vill här. Även om dina tankar och känslor är så starka så lovar jag dig att ingen människa kan tycka så illa om dig som du själv, du är din egen värsta fiende och kritiker.

Kämpa på, många kramar

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka