Personlig assistent lön

Shpongle

Trådstartare
Jag har blivit erbjuden ett jobb som personlig assistent. :heart

Men är lite nyfiken på vilka arbetstider har ni, lön, heltid/deltid?

Om det finns någon här som jobbar runt 80% med sovande jour vad har ni i månadslön?
 
För typ tre år sedan jobbade jag som assistent, hade 147 kr/t och sedan ob på det då jag alltid jobbade nätter eller helg.
Jobbade deltid.

På helger jobbade jag kl 10-20 och på kvällar och nätter kl 16-08. Hade sovande jour på senaste jobbet.
På andra ställen har det varit allt från dygnspass till 4 timmar.
 
Jag har 153:- i timmen. Jobbar 50% med arbetstiden 10-19 utan rast. Vardagar och helger. Får in ca 10 000:- efter skatt på det.
 
För typ tre år sedan jobbade jag som assistent, hade 147 kr/t och sedan ob på det då jag alltid jobbade nätter eller helg.
Jobbade deltid.

På helger jobbade jag kl 10-20 och på kvällar och nätter kl 16-08. Hade sovande jour på senaste jobbet.
På andra ställen har det varit allt från dygnspass till 4 timmar.
När du hade sovande jour fick du timlön då? Kommer du ihåg vad du hade i månaden?

Jag har 153:- i timmen. Jobbar 50% med arbetstiden 10-19 utan rast. Vardagar och helger. Får in ca 10 000:- efter skatt på det.
Tack för svar! Då jobbar du inga sena kvällar nätter alltså?

Jag jobbade dygn (7-8 dygn på en månad) och låg på 158kr timmen. Med ob och grejer så fick jag ut runt 21-22’ i månaden.
Oj det var en väldigt bra månadslön. Jobbade du heltid? Hade du vaken natt?
 
@Shpongle Nix inga sena kvällar eller nätter för min del, men det kan ju ändra sig efter brukarens behov. Jag älskar dom här arbetstiderna, slipper gå upp tidigt men har ändå lite kväll kvar 😁 hade dock inte velat ha dom arbetstiderna om jag jobbat heltid får blir svårt att få något annat gjort dom dagarna
 
När du hade sovande jour fick du timlön då? Kommer du ihåg vad du hade i månaden?


Tack för svar! Då jobbar du inga sena kvällar nätter alltså?


Oj det var en väldigt bra månadslön. Jobbade du heltid? Hade du vaken natt?

Hade sovande jour tre timmar (00-03) resten vaken natt. Jobbade mån,ons, fre, sön ena veckan, sen ledig en vecka, sen hoppade jag på tis, tors, lör tredje veckan, sen ledig en vecka igen. Ibland hann det gå in 8 dygn och ibland 7. Jobbade typ heltid, tror det vart 94% eller något eftersom tiden för sovande jour inte räknades in (?).

Sovande jouren låg väll på typ 35kr i timmen på vardag och 75kr på helgen eller något liknande. Vanlig helgob var ca 53kr, plus ordinarie på 158kr, så 211kr i timmen blir lite när man jobbar 24 timmar. 😅 Blev ju alltid minst 2,5 helgdygn. En halv fredag, en lördag och en söndag. Blev ju iaf runt 4600 (före skatt) på ett helgdygn, 9200kr för två, sen lite på fredag och fram till kl 06 på måndagen.

Har för mig att det går över till helg från kl 18 på fredagen.
 
Här brukar det erbjudas runt 115-120 kr i timmen, plus ob då.

Sovande jour innebär oftast flertalet timmar under natten obetalda alternativt en låg summa per timme. Man är väldigt mycket hemifrån men får väldigt dåligt betalt och får oftast väldigt dåligt med sömn.
 
Jag har blivit erbjuden ett jobb som personlig assistent. :heart

Men är lite nyfiken på vilka arbetstider har ni, lön, heltid/deltid?

Om det finns någon här som jobbar runt 80% med sovande jour vad har ni i månadslön?

Jag jobbar 83%, ca 7-8 pass i månaden. Har 5h sovande jour, men accepterar det pga att kvällarna blir något friare på min arbetsplats. Har kass lön, men får väl ut i snitt 18 000 - 19 000 efter skatt. Mitt jobb är inte så tungt fysiskt, men psykiskt. Just nu betalar jag extra skatt men kommer att ändra det.

Tillägg: Skulle aldrig acceptera mer än 5 timmars sovande jour, då åker jag hellre hem och sover i min egen säng.
 
Här brukar det erbjudas runt 115-120 kr i timmen, plus ob då.

Sovande jour innebär oftast flertalet timmar under natten obetalda alternativt en låg summa per timme. Man är väldigt mycket hemifrån men får väldigt dåligt betalt och får oftast väldigt dåligt med sömn.
Oj vad dåligt betalt.
Jag hoppas det är lön utan erfarenhet?
 
Jag får 148 just nu. Kommer få 150 när vi byter bolag.

Jag har tjänar allt mellan 135-160kr beroende på företag och vad man fått för andra förmåner sas de sista 3 åren. Har 10 års erfarenhet.
 
Oj vad dåligt betalt.
Jag hoppas det är lön utan erfarenhet?
Nej. Dom utan erfarenhet får kanske 110 kr.
I ett företag där jag jobbade hade jag högst lön med 130 kr, andra som jobbat åt samma företag i många år hade 115.

När jag sökte nytt jobb med 20 års erfarenhet fnös dom åt mig när jag ville ha 140 kr i timmen och erbjöd 125.

Det är säkert olika på olika företag men jag har inte träffat någon som haft annat än riktigt risig lön.
 
Kommunal har väl tagit bort lägstalön för outbildade (dvs ej uska) som PA/vårdbiträde...
Inte träffat någon IRL som tjänat mer än 130kr/h efter många års erfarenhet...
Okej. De höjde lönen när jag jobbade senast då kommunal hade förhandlat upp lönen. Men kan ju vara ändrat nu. Inte jobbat med det på typ tre år.

Jag känner dock ingen som tjänar mindre än 130 kr/t.
 
Jag jobbade ca 70-75% bara nattpass med sovande jour (17-09) ibland dygn (17-16) Kom in utan erfarenhet , fick 135 kr timmen + ob, fick ut ca 23' innan skatt. Min brukare sov hela nätterna, så sov oftast 7 timmar iaf. Var timanställd, men det fanns nästan alltid extrapass att ta.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 959
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 388
Senast: Mois
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
760
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 669
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp