Pessoa ridspöt

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrfantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 81
  • Visningar Visningar 5 284
Sv: Pessoa ridspöt

bara den lilla ploppen av guld :eek: och för det ska folk betala 3000 spänn :eek:

det gäller sannerligen att prioritera så man har råd med livets väsentligheter, för visst är det så att utan ett sånt spö går det inte att rida? :devil:

Och var har du fått din inspiration till ditt namn då? ;)

Men herregud hörreni allihopa. Det börjar mer och mer likna en "ned-klankningstråd" tycker jag. Det är väll helt och hållet upp till människan själv vad hon vill lägga sina pengar på. Nog för att jag aldrig skulle göra det själv, men ja, det är upp till var och en.

Vad kostade det?
Jag tror inte att någon kommer att lägga märke till den lilla ploppen av guld, så jag tycker att det är väldigt konstigt att man köper ett sånt:o .
Men du gör ju som du vill:D ;)

*knapplån*

hittade just (på) nya pessoareklamen.....:rofl:
pessoareklam.jpg

Sorbe skrev:
Vilket har du beställt? De för typ 700 kr eller det för 3000 kr?

720:- för att vara mer exakt ;) Det dyrare alternativet har jag faktiskt inte råd med :p

fälttävlansnörd skrev:
Guuud vad onödigt att lägga pengarna på ett spö, varesig det kostar 700 eller 3000. Varför? Du kommer inte vinna en endaste tävling på grund av att ditt spö är dyrare än konkurrenternas spön tillsammans. Menmen... man prioriterar ju VÄLDIGT olika. Ändå är jag en "slösa". :smirk:

nej, jag har det ju självklart inte för att vinna tävlingar..men jag har ju redan det mesta så :p

Öch jag är en värre slösa..

Farouk skrev:
Du ska köpa ett spö för alt. 3000:- men har planerat att köpa "några billiga schabrak" i Globen för ca 40:-?
Hmm..

Jag citerar mig själv:

"Har planerat:
*Schabak i massor av färger och former (brukar ju vara billigt och bra, kommer ju alltid undan med schabrak för 40:-/styck eller liknande)
*Benlindor (också billigt)
*Grimmor (också billigt )
*Z-täcket (ett mörkblått ull med gult band)
*Sjöhagen wear grejor (allt som är billigt, dom brukar ju sätt ner priserna rejält på mässor)
*Ridstrumpor
*Kyra K:s jacka i kort modell (typ bomberjacka)
*Nya roeckl ridvantar (fodrade).

Sen blir det ju massor av annat billigt och bra. Bra att fylla på ett lager "slit och släng". Eller köpe märkessaker till ett reducerat pris. Kan det bli bättre?"

:smirk: ;)

Jag ska inte uttala mig om hur många snygga dyra märkesschabrak jag har :devil: Så då behöver man stämma av med lite billiga..

svarar alla:
Jag är ingen snobb..lägger däremot pengar på kvalitet, funktion och utseénde.

Vet allför ofta hur "föredömd" man blir här på buke, kommer att stå på mig :banana:

Ska självklart visa bild så fort jag hämtar ut det. Måste ju visa alla vad man får för pengarna..Kan ju vara rent skit jag har inte sett det själv ens mer än på bild (här på buke)

:d

Fortsättning följer...

Varför störa sig på vad andra lägger pengar på?
Hursomhelst så är det kul att lyssna på er som har råd. :D

Farouk skrev:
Du ska köpa ett spö för alt. 3000:- men har planerat att köpa "några billiga schabrak" i Globen för ca 40:-?
Hmm..

Likt buke och försöka hitta fel någon annan stans i ens tidigare trådar..man är ju fattig och en falsk användare om man gillar att fynda :smirk:

Tycker att det luktar avundsjuka och ta mig för att vara osann..vänta tills du får se bild så :devil:

Kan ju ör onödighets skull ta bild på alla mina schabrak

Jag tycker inte att jag har hoppat på eller nått! Frågade bara varför hon ska ha ett hoppspö ifall hon rider dressyr. Men nu är det ju så att jag vet inte om hon kanske hoppar oxå! :idea:

Senast ändrad:

Nuni bukefalister :D Här kommer min schabraksamling som jag har HEMMA! ;) Tog en stund att lägga ut dom och så och bilden är lite halvhjärtad men strunt samma..ni ser ju..

Där finns schabrak från 40-850:- :smirk:

http://www.mypix.se/usrimg/JNFOMQLQLRM/lrg/JQDRQPCQNNCSE.jpg

Hur många ser ni? (ps. det ligger ett beige schabrak bakom eskadronschabraket samt några i andra hörn..men som sagt..halvhjärtad bild..alla nästan nya och många i orginalplasten)

Detta är inte något som helst snobbinlägg utan jag vill bara visa att jag är sann..;) :D Är inte alls fientlig :p :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man... 2
Svar
36
· Visningar
4 454
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 971
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 799
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 599
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck