Phaleneägare

B

Blobas

Utställning nu i västerås på lördag å söndag vilka ska dit?? jag tänkte jag skulel dit å kolal läget=) min hunds valp ska ställas ut.Måste ju komma å heja=)
 
Åhh då måste vi ju ses=) jag akn ta med min snuttios så får du se han=) måste dock hem sen å lämna han inga andra vovvar utan dom som ska ställas ut får komma in=(

När ska du dit då?? :)
 
Jag har redan sett honom ;)
Och du har sett min tös också :D
Vi har träffats några gånger i stallet då jag varit med till Sam :)
Är helt frälst på din hund. Visade bilder på honom för mamma och hon tycker också att han är jätte snygg :love: Kanske skulle vara något för våran Tjorven om något år ;) Om hon nu morskar på sej lite, annars blir det inga valpar för hennes del :smirk:

Vi åker dit till klockan nio imorgon. Så att Tjorven hinner vänja sej lite med alla hundar och människor runt omkring. Och sen ska vi nog kika lite på när Volpino Italianosarna ställs och även Euraiserna.

Du kanske har några sista minuten tips att komma med? Jag har trots allt bara ställt en gång innan och är inte alls kunnig...gick hyffsat bra på förra utställningen men då var vi ensamma i rasen tillsammans med hennes bror så det var inte så mycket annat att titta på för henne. Nu är det ju massor som ska ställas :crazy:
 
Åhh är det du :love: söta vovven* vill ha*
Känner du någon som har en phalenetik som vill para gratis mot att jag får en tikvalp efter min vovve så säg till=)


Jo då har massa tips gå upp en timme tidigare och bada å föna inan utställningen INTE dagen inan då lägger sig håret fel=(
Kamam mothårs då blir pälsen pluffigare sen sprayar du på balsamspray när du fönar och ta med dig den flaskan samt en karda innan du går in.
Sen se till att ha någon leksak och prata mkt med valpen inne så hon blir alert och pigg.
Hm jag som har hane brukar ha en tuss löplukt sen så är Charlie på G *S*
 
Jag med den fega hunden menar du väl ;)

Känner tyvärr inga tikägare förutom uppfödaren till våran äldsta tik ;)

Hon är redan badad och jag tänker inte tvinga in henne i duschen igen imorgon. Räcker med att hon får genomlida det en gång innan utställningarna :)
Vet inte om jag vill spraya något i pälsen på henne. Tycker om den som den är om man puffar till den lite grann. Kardan får i alla fall följa med :D
Får man ha leksaken synlig inne i ringen? Vet iofs inte om det kommer att funka. Sista så var hon mer intresserad av dom utanför ringen än av mej :smirk: Vore ju mycket bättre med en hane och som du säger lite tiklukt ;)

Jag har inte tränat henne så värst mycket alls inför det här :o Så jag räknar med att vi gör bort oss totalt imorgon. Jag vet inte hur jag ska få henne att "fälla ut" bakbenen imorgon när jag ställer upp henne. Försöker jag här hemma så sätter hon sej bara ner :crazy: Det enda sättet jag egentligen kan då henne att stå still på är att gå lite och sen säga "stanna". Försöker jag med något annat så tar hon det som att hon ska sätta sej :( Haha jag är så oförberedd och så nervös. Hade tänkt åka till uppfödaren någon gång nu i veckan som varit och pratat med henne om tips och råd men det har inte funnits någon tid över, så nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mej till. Är nästan så att jag tänker tvinga mamma att ställa henne så jag slipper skämmas :smirk:
 
som dom som har lärt mig sa in med pek å långfingret på varsida om kulorna lyft lätt upp baken så kommer bakbenen att ställa sig som dom ska man kan dra lite bakåt.Svansen akn amna hålla upp samt hålla lätt under hakan så huvudet kommer lätt bakåt uppåt=)
Svårt å förklara eftersom jag själva nyss lärt mig småknepen=)
Jag ska kolla på milton å jill charlies valp=)
 
Hon har ju inga kulor ;) Men jag förstår vad du menar :) Får försöka några gånger här hemma nu innan vi åker. Börjar närma sej ordentligt :crazy:
Hur gamla är dom valparna? Ställer dom i samma klass som mej? (våran är 11 månader snart)
Usch jag blir så nervös av alla hundar, var mycket bättre i Köping då jag var själv :p
 
Jag och Aliide kommer nog att åka dit imorgon :) Ingen av våra valpar ska ställas, utan vi ska titta lite bara. Och handla, om det finns något skoj :D
 
Å ja då?! :eek:

*hi hi* Min kompis hund blev BIR idag och fick CERT. Nu väntar stora ringen till eftermiddagen!!

Det skulle vara kul att komma förbi i morgon, men jag har besök och hon är inte så road av utställningar...
 
Kasta ut besöket i lagom tid då.. ;)

Du är så välkommen att gå med oss om du vill :)

Du är hemma i V-ås nu i veckan va? Isf kan vi ju träffas, så får du klämma lite på min tjej :)
 
Jepp! Jag har inte mycket tid men... Är hemma på kvällarna. Det tar ju faktiskt bara 30-40 min att gå emellan :idea:
 
Okej. Skoj :)
Funderar nästan på att kika in en sväng imorgon också. Var jätte mycket hundar och människor idag så det lär ju vara en massa drag imorgon också :)
Kul var det i alla fall!
 
...kan ju bara lägga till det att man inte får ta med sej hund som inte ska ställas ut in...men det visste ni säkert redan :D
 
Nä jag fick lov att gå=( men var där å såg Charlis valp irene=) hur gick det nu då? du tävlade i samma klass som irene såg ja=)
 
Bara att läsa andra tråden om hur det gick :) Jag är jätte nöjd. Det var inte den bästa kritiken man kunde ha fått, men jag vet ju vad det beror på och ska träna vidare :) Det är ett jätte framsteg att överhuvudtaget kunna ha med sej henne på utställning :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Is
·
Övr. Hund Ett fenomen som jag stött på när jag varit i hundrastgårdar med min hund är att vissa hundar ''förstör'' andra hundars lek genom att...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 127
Senast: Hedinn
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
468

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp