photo shop

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare snabelA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 280
S

snabelA

ja, ännu en tråd om photo shop... jag har försökt läsa mig till så mycket som möjligt, men mitt iq när det gäller sånnt här är lika med badboll:D

Jag köper en ny systemkamera idag och tänker banne mig kunna redigera bilderna på ett bra sätt med!

så jag vill köpa photo shop, men vilket ska jag köpa? det finns ju olika vad jag har förstått... jag vill ha det billigaste och enklaste som är möjligt då detta kommer bli det första jag arbetar med programet. vilket bör jag skaffa? vad kostar detta?

Vääääldigt tacksam för hjälp:)

Sv: photo shop

Adobe brukar ha studenterbjudanden, om du råkar vara student.

Annars kanske du ska börja med Gimp eller liknande gratisprogram, tills du lärt dig grunderna.

Onödigt att punga ut 10 000 kr och sedan inte kunna använda programmet.

Annars finns det en 30-dagars prova på-version av Photoshop. Finns på adobes hemsida, och det är full version av photoshop men räcker som sagt bara i 30 dagar :)

det var ju superbra!:) ska verkligen prova det!

har laddat hem gimp, sent på kvällen nu dock så det blir att utforska imorrn:)

någon som vet hur man tar bort mullvadshögar från en gräsmatta med gimp? har kolat tutorials men hittar inget ställe där det beskrivs något liknande...

Det riktiga Photoshop är ganska avancerat (men väldigt bra dock:p), men du kan ju köpa Photoshop Elements. Det är mycket enklare, finns fler automatiserade funktioner (i "stora" PS gör man det mesta själv från grunden istället) och kostar runt 900 tror jag.
Vill du ändå ha PS CS5 (senaste versionen) så kan du köpa deras studentversion för runt 2000, men då måste du vara registrerad på en högskola.
Ett annat program är Jasc eller numera Corel Paint Shop Pro. Det var det programmet jag började med innan jag gick över till stora PS.

Köp photoshop elements! Ville hemskt gärna ha photoshop innan, men var mest inriktad på Cs3 - Cs4 just då, vilket var alldeles för dyrt. Fick photoshop elements 7 av pappa och är supernöjd! Om du bara vill kunna redigera bilder så att dem ser bättre ut duger detta program utmärkt! Kostar väl mellan 800 - 1000 kronor? Elements är iallafall lättlärt, synd dock att det finns alltför få guider inom programmet.
Kan ingenting om gimp tyvärr. ;)

Liknande trådar

Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 320
Senast: _Taggis_
·
IT & mobiler Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: Heulwen
·
IT & mobiler Som spin-off på tråden om surfplattan, så är jag rätt fundersam på hur det kommer sig att smarttelefoner och surfplattor har något slags...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: tanten
·
R
IT & mobiler Jag funderar på att köpa en ny kamera till mig själv i julklapp. Var inne lite snabbt på Elgigantens hemsida och upptäckte att jag är... 2
Svar
25
· Visningar
2 927
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31