Bukefalos 28 år!

Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

P

popeye

Har sett att det finns flera här inne som är duktiga på photoshop!
Hur har ni lärt er programmet, jobbar ni med det och i så fall som vad?
Alltid kul att veta :)
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

Kan ju inte allt men en hel del har jag lärt mig! Jag har lärt mig själv hemma och har kompisar som är väldigt duktiga på det programmet så jag har frågat dom.. sen köpte jag Webdesignerskolans cd och den har jag haft jättebra hjälp av! REKOMMENDERAS!
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

Som med alla program: testa, testa och testa! :D Prova alla konstiga knappar och funktioner. :)
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

svarar väl själv då.
Är till stor del självlärd, men har också gått kurser på fotoredigering, effekter och retuschering. Sitter och jobbar mycket med sådant på reklambyrå.

Är lite nyfilen på Quila, Morian och Sarma! :)
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

Jag är ju datanörd i största allmänhet, har aldrig haft ett jobb som rent gått ut på att behandla bilder även om jag har gjort en del sånt också under min tid på Spray (även om jag var anställd som unixtekniker).
Så svaret blir väl självlärd, intresse helt enkelt. :)

Ser däremot inte mig själv som ett photoshopsnille, men det var ju din formulering, haha!
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

Jag är helt självlärd. Jag har nu i efterhand gått lite kurser som haft delar av bildbehandling i photoshop, men de är till 90% saker jag redan lärt mig själv. Det är svårt att vara fullärd vad gäller Photoshop så det finns alltid något knep man lär sig i efterhand!

/Erica
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

Oj, photoshopsnille? :D Det var en skön utnämning! Jag känner mig inte direkt som något photoshoppsnille. :o

Jag är en hobbyphotoshoppare och är så här långt helt självlärd. Jag har inte haft något jobb som direkt haft med bildredigering att göra (även om jag extraknäckt med att bygga webb och därigenom fått bildbehandla lite), och kommer troligen inte ha heller. Jag kommer troligen jobba mer på bildanalysnivå än med bildredigering om jag får som jag vill.
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

har lart mig sjalv, men mest pa att jobba i grupp med andra manniskor som ocksa anvander det, samt att vara tvungen att ibland gora om en effekt - da sitter man ibland o forsoker klura ut hur man bast ska gora nagot o sa halkar man in pa allehanda andra finesser.
 
Sv: Photoshopsnillen *obs, ingen bildhjälpartråd!*

"När jag var liten" satt jag med paint och slogs med en dator med win 3.11... Sedan på gymnasiet läste jag en kurs som hette Multimedia A, är ingick en del photoshop. Tror hela kursen var på 60 timmar eller nåt sånt, kan ha varit 100.

Sedan började jag på en högskoleutbildning där man fick låna en bärbar dator, naturligtvis hamnade det en måttligt laglig photoshop i den så fort som möjligt... Sedan använde jag det helt enkelt, till att göra allt möjligt.

Nu har jag praktik på ett tryckeri, och börjar inse att det finns mängder med funktioner som man som vanlig hemmafuskare aldrig ser.

Dessutom håller jag på med icke-digitala bilder, kompletterar till viss del.

Så sammanfattningsvis fick jag grunderna formellt men fortsatte på egen hand.

/Ida
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 470
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Finns det nån vanlig person härinne (dvs inte tekniskt geni utan normalbegåvad...) som lärt sig programmet Illustrator? Det är alltså...
Svar
12
· Visningar
576
Senast: Andromedae
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 187
Senast: Lobelia
·
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 609
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp