Pierca läppen...

Disen

Trådstartare
Hur lång läkningstid?
Gör det ont?
Är det bökigt att hålla rent under läkningen?
Kostnad?
Övriga för/nackdelar?

Jag har alltid tyckt att det är snyggt, men aldrig tagit steget och gjort slag i saken... Men nu ska jag iaf börja luska i ämnet :). Jag har läst på några forum, piercing/tatuerares hemsidor osv. Men vill ha mer :)
 
Sv: Pierca läppen...

Min läkte på nån vecka om jag inte minns fel
Gjorde inte ont
Hade inga problem med att tvätta och så under läkning
Gjorde min själv så den kostade gratis
En stor nackdel är att tandköttet på tänderna har tryckts ner väldigt mycket pgb plattan, inte så bra. Har även som ovana att bita i den vilket inte heller är så bra. Har dock minskat sen jag gjorde tungan för ett par år sedan
 
Sv: Pierca läppen...

Hur lång läkningstid?
Läketid: 6 - 8 veckor

Gör det ont?
Smärta är individuellt..
Det går således inte att säga om det gör ont på dig eller inte..

Är det bökigt att hålla rent under läkningen?
Nej. En rengöring för utsidan och munvatten för insidan, rengör morgon och kväll..

Kostnad?
Min studio tar 500kr för läpp..

Övriga för/nackdelar?
Som redan nämnts så kan smycket skava på tandköttet..
 
Gjorde det själv på min sista arbetsdag innan sommarsemestern förra året. Kostade 200 kr, gjorde inget ont och har inte haft något problem vare sig med läkning, tandkött eller tänder :)
Var däremot supernoga med hygienen och följde alla rekommendationer till punkt och pricka hela tiden
så läkningen gick super trots sommar och värme.
Ångrar mig inte en sekund :D

Ha en bra dag :bow:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 075
Senast: Sasse
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 353
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
44 145
Senast: Efwa
·
Hästhantering Har under en tid kliat mig i skallen ang denna "quick fix" teknik som en utövarna menar är rena mirakelkuren mot alla typer av problem...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 692
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp