Bukefalos 28 år!

piercing tunga

Miss Sixty

Trådstartare
Vin som är rökare och gjort en piercing i tungan rökte ni direkt efter heller höll ni upp några dagar?

Tar gärna emot tips för att underlätta läkningen.
 
Sv: piercing tunga

Jag röker inte, men det rekommenderas att man inte gör det. Köp nikotinplåster?
Jag snusar däremot, och jag höll upp med snusandet i ett par veckor när jag piercat tungan. Även när jag piercat medusa och smiley. =)
 
Sv: piercing tunga

Jag rökte när jag piercade tungan. Höll uppe ca 24h. Varje gång jag rökt så sköljde jag munnen ordentligt med listerine osv.
Inget jag rekommenderar dock
 
Sv: piercing tunga

Jag har bara rökt en cigg sen den gjordes. Sköljde med de munskölj som de sålde där de gjorde den.

Är det normalt att vara öm i tungan? Har också svårt att äta men det kanske är för att man måste vänja sig? Eller kan det ju vara att läkestaven är lång och stor

Gjorde den igår
 
Sv: piercing tunga

Jag har bara rökt en cigg sen den gjordes. Sköljde med de munskölj som de sålde där de gjorde den.

Är det normalt att vara öm i tungan? Har också svårt att äta men det kanske är för att man måste vänja sig? Eller kan det ju vara att läkestaven är lång och stor

Gjorde den igår

Skölj enbart med munskölj (gärna något mildare än listerine) morgon och kväll! Efter starkmat/rökning (om man nu måste) sköljer du med vatten!

Klart man är öm, du har kört en kanyl genom tungan.. ;) Svullnad är inte heller ovanligt..
Och ja läkestavarna är äckellånga just för att ge plats till tungan om den svullnar upp..

Jag hade dock inga som helst problem med att käka någon av gångerna och jag blev knappt svullen (jag har två i tungan + en tongue-web) men alla är vi olika, mina läkte på vardera 2 veckor (generellt läker munnen bra och relativt snabbt).
Blir tungan svullen kan det vara bra att suga på en isbit eller käka glass..
För att hjälpa läkningen undvik alkohol och käka gärna någon form av vitaminer + zink. :)
 
Sv: piercing tunga

Jag höll upp med rökningen. Vet folk som rökt med nypiercad tunga men det käns lite onödigt.

Ang. Svullnaden så svällde min upp som tusan och höll sig så ett par dagar. Fick mosa min mat och äta den fesljummen :D

Staven är ju som sagt så lång för att ge tungan plats om den skulle svälla som som en ballong.

Glöm inte att det är viktigt att inte under några omständigheter ta ut staven innan det läkt.
 

Liknande trådar

Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Javan
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 694
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Bet mig själv i kinden väldigt rejält för några dagar sen. Det är väldigt svullet och gör rejält ont. Har svårt sova pga smärtan, för så...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 801
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter...
Svar
15
· Visningar
488
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp