Piercingar

Jag har haft massa olika piercingar, har bara kvar min vetikala labret nu, men jag vill verkligen göra om min earl! Jag saknar den som fan...

Innan har jag haft: septum, båda näsvingarna, earl, tungan, töjda öron, medusa och madison. Nuförtiden satsar jag mer på tatueringar, håller på med mina andra helsleeve och ska göra knäna härnäst!
 
1652963079249.png



Haha, man måste skratta åt eländet. Fick hem mina nya smycken igår... ^^. Haha, jag tänkte att de skulle vara i samma storlek som mina gamla och tänkte inte så mycket på diameter-måtten... de är alldeles, alldeles för små... asså vem använder såna? Till vad? :laugh:
En uppsättning var liite större än de andra, så dem kan jag väl använda tills jag kan köpa nya i fysisk affär, men de andra (de är 2,5 och 3 mm i diameter) undrar jag verkligen vad man har dem till?^^
Om någon vill ha så hojta...
 
Visa bifogad fil 91189


Haha, man måste skratta åt eländet. Fick hem mina nya smycken igår... ^^. Haha, jag tänkte att de skulle vara i samma storlek som mina gamla och tänkte inte så mycket på diameter-måtten... de är alldeles, alldeles för små... asså vem använder såna? Till vad? :laugh:
En uppsättning var liite större än de andra, så dem kan jag väl använda tills jag kan köpa nya i fysisk affär, men de andra (de är 2,5 och 3 mm i diameter) undrar jag verkligen vad man har dem till?^^
Om någon vill ha så hojta...
Känner igen det! Jag fick hem dessa 😅 Köpte dem iofs för stavarna men hoppades att stenen skulle vara lite större åtminstone. Annars brukar jag ta 4mm både till smileyn och nu till medusan
66C87EDF-D6E0-418F-84E4-DD848ECBBADD.jpeg
 
Känner igen det! Jag fick hem dessa 😅 Köpte dem iofs för stavarna men hoppades att stenen skulle vara lite större åtminstone. Annars brukar jag ta 4mm både till smileyn och nu till medusan
Visa bifogad fil 91202

Ja, det blev en överraskning när jag såg dem 😅.
Jag undrar vilken mm det är på dem jag har... de som var störst av dem jag köpte och som jag ändå satte i fast jag tycker de är för små är 4 mm... och de fanns bara upp till 5... 🤔

Nej, får hoppas att jag kan köpa på marknad i sommar, finns en säljare som brukar vara här på en marknad och som jag köpt av tidigare 😊.
 
Jag villhöver en sånhär ring!! Ask & Embla har dock bara 1.2mm. Jag behöver 1.6mm :grin:
Och den var visst ändå slutsåld, haha.
Screenshot_20220527-081023_Chrome.jpg
 
@pepp Köp två ringar som är 0,8mm tjocka, annars? För samma effekt. (Känner igen problemet, de flesta clickers säljs bara i 1,2mm. Jag har ca 2,5mm..)
 
Passar på att fråga. Jag gjorde ett antal piercingar i yngre dagar. Funderar nu på att ta ytterligare en. En googling visar dock att salongen jag gick till tidigare har stängt. Så, vilken skulle ni säga är känd som den allra bästa/mest seriösa i Stockholm? :)
Sent svar men såg denna tråd idag. På NKs bottenvåning finns en jätteduktig piercare. Gjorde en där (öronsnibben lite högre upp) för två år sen. Dock tror jag att man måste köpa smycke om man piercar sig där och deras smycken är inte så billiga.
 
Jag vet inte om jag kommer kunna ha medusan kvar för den trasslar in sig i smileyn 😞 Oftast är det bara att rätta till med tungan eller fingrarna men häromdagen fick en vän försöka haka isär dem medans jag låg och skrek ”akta, du drar loss dem!!” :crazy:😅 Ska prova en stav med mindre platta när jag får tag i en men om inte det funkar är det nog tack och hej😞
 
Snyggt @LadyCovergirl - blev ju inte mindre sugen på en daith nu precis! :D:up:


Att följa BVLA på Instagram är inte bra för plånboken, btw. (Nej, jag har inte shoppat ännu. Mycket för att smycken till näsan och läppen lär dra iväg på typ ett par månadslöner, mtp vilka ringar till min septum som jag kikar på.. :arghh::nailbiting::rofl:).
 
Snyggt @LadyCovergirl - blev ju inte mindre sugen på en daith nu precis! :D:up:


Att följa BVLA på Instagram är inte bra för plånboken, btw. (Nej, jag har inte shoppat ännu. Mycket för att smycken till näsan och läppen lär dra iväg på typ ett par månadslöner, mtp vilka ringar till min septum som jag kikar på.. :arghh::nailbiting::rofl:).

Vad är BVLA!?
 
Piercade om mina öron för de gamla hålen sitter för långt ned och då råkade det visst slinka med en tragus också :angel: Ursäkta blodet. Det syntes inte förrän jag tog fotot med blixt och pallar inte gå upp ur sängen igen 😅
FDB984EF-922D-4DD7-A5CB-CC13795748B4.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp