Piercingar

Låt mig först säga att jag kritiserar ingen. Alla får naturligtvis göra som de vill men jag har aldrig fattat vitsen med piercing på alla möjliga och omöjliga ställen på kroppen . Ja utom "normala" hål-i-öronen. Det har jag också.

I mina ögon ser det inte snyggt ut, snarare vulgärt och verkar obekvämt.barn

Kan någon snäll piercing fantast på ett pedagogiskt sätt förklara vad jag missar.

Bara så det är sagt, jag ogillar tatueringar också vilket framkom med all önskvärd tydlighet då två av mina bonusbarn ville tatuera sig före myndighetsdagen. Det sa deras pappa också nei till och när han plockade fram befälhavar-rösten visste alla att det var kört.

Förlåt, men jag blir så himla trött när folk uttrycker att just "hål i öronen" är "normalt". Det är piercade örsnibbar, och det är precis lika mycket piercing som om de sitter någon annanstans på kroppen. Det är samma procedur för kroppen att skapa en fistelgång, samma läkning, samma metod för utförandet - åtminstone om det görs på ett seriöst och professionellt sätt (av en kunnig piercare med kanyl), i annat fall (när det görs helt osterilt med "pistol") är det faktiskt ett mycket större trauma för kroppen och vävnaden och med mycket större risk för infektioner, blodsmitta (!!!) och allmänt strul under läkningen. Just sayin'. Du får ogilla saker hur mycket du vill, men ditt inlägg andas maskerad respektlöshet.

Min far ogillar piercingar och tatueringar starkt. Äcklas tom lite av det. Han sa också hela min uppväxt att "när du blir myndig får du göra vad du vill". Han har vett att hålla sig till det - han skulle aldrig uttrycka sina åsikter i frågan till mig nu längre om det inte är någon som frågar rakt ut vad han tycker. Och till och med då skulle han nog hålla svaret fåordigt (sedan jag fyllde 18år - nu är jag 31). För han anser och vet att han inte har med det sagt göra längre.

Men det korta, enkla svaret på din fråga är: Jag tycker att det är fint. Det är ett sätt att smycka kroppen, på exakt samma sätt som med örhängen.
 
Just ja, tips på vart jag kan hitta örhängen med platt baksida? Eller bara tips på bra sidor att handla på?

Beställer jag på nätet så köper jag i regel från Barbarella - lite billigare smycken och vissa saker skulle jag absolut inte köpa. Men de har ett brett sortiment och en hel del som är helt okej i förhållande till priset.

Annars är en seriös piercingstudio också ett alternativ för att handla smycken. Jag gillar push fit, och där är utbudet av toppar (den tjusiga delen av smycket) stort. En köper stav och topp separat, så en behöver "bara" köpa fler toppar för att få flera smycken (om en redan köpt stavarna en gång, förstås). :)
BVLA (säljs endast via återförsäljare, som i regel är vissa piercingstudios. Jag vet en i Stockholm, där jag piercar mig) har ett stort sortiment av vackra toppar till push fit-smycken. De är verkligen inte billiga (vilket har sin förklaring i kvalitén och materialen), men kvalitén är outstanding. Finns på Instagram!

Jag köper smycken till mina töjda örsnibbar från Custom Plugs (UK) och Urban Body Jewelry (USA). Har dålig koll på deras utbud och kvalité när det gäller "vanliga piercingsmycken", dock, eftersom jag köper en annan typ av smycken därifrån.
 
Ni som har koll (jag har bara vanliga klassiska hål i örsnibben). Var online och hur söker/hittar jag svarta runda, platta screwback (?) örhängen/knappar.

Hittar jättelite, mest nåt skit från wish. Har ett par sådana redan men mina öron gillar dem inte! Jag vill ha platt bakdel som skruvas fast (så slipper jag fastna i saker och kan ha i hängen typ då jag sover.)

Idéer på bra sökord?

Edit: helsvarta eller svarta med nån stjärna. Ej pentagram)
 
Ni som har koll (jag har bara vanliga klassiska hål i örsnibben). Var online och hur söker/hittar jag svarta runda, platta screwback (?) örhängen/knappar.

Hittar jättelite, mest nåt skit från wish. Har ett par sådana redan men mina öron gillar dem inte! Jag vill ha platt bakdel som skruvas fast (så slipper jag fastna i saker och kan ha i hängen typ då jag sover.)

Idéer på bra sökord?

Edit: helsvarta eller svarta med nån stjärna. Ej pentagram)
Skruvar har jag noll koll på men push-fit kanske duger? Dessa hittade jag på en snabb sökning på crazy factory. Tyvärr ingen svart stjärna, men det kanske finns om man letar mer noga. Silverstjärna och multifärgad fanns
70C7F36C-D9F1-4628-BD5C-950BB1E9F1A1.jpeg
 
Skruvar har jag noll koll på men push-fit kanske duger? Dessa hittade jag på en snabb sökning på crazy factory. Tyvärr ingen svart stjärna, men det kanske finns om man letar mer noga. Silverstjärna och multifärgad fanns
Visa bifogad fil 94266
Nej ingen av dem. De ska vara helt platta.
Jag har typ såna här. Gillar mycket men inte mina öron. Vill ha nån bättre kvalitet antar jag.
Screenshot_20220702-160617_Chrome.jpg
 
Tips från coachen: skaffa en ledsticka innan ni ger er på att byta smycke i en piercing som knappt går att komma åt med fingrarna.

Undertecknad har idag tillbringat typ en halvtimme med att få i smycket i min ena high nostril, eftersom jag fick för mig att byta till kortare stavar i dem själv. Stressen när jag inte hittade rätt med eländet - ingen ledsticka och måste ta ledigt från jobbet för att åka till studion (som för övrigt inte har öppet imorgon..)..

Och ja, jag ska beställa en ledsticka i rätt tjocklek nu.. :cautious::p:angel:
 
Tips från coachen: skaffa en ledsticka innan ni ger er på att byta smycke i en piercing som knappt går att komma åt med fingrarna.

Undertecknad har idag tillbringat typ en halvtimme med att få i smycket i min ena high nostril, eftersom jag fick för mig att byta till kortare stavar i dem själv. Stressen när jag inte hittade rätt med eländet - ingen ledsticka och måste ta ledigt från jobbet för att åka till studion (som för övrigt inte har öppet imorgon..)..

Och ja, jag ska beställa en ledsticka i rätt tjocklek nu.. :cautious::p:angel:
Du anar inte hur många gånger jag satt mig i den sitsen 🤣 Har dock löst det själv alla gånger hittills
 
Du anar inte hur många gånger jag satt mig i den sitsen 🤣 Har dock löst det själv alla gånger hittills

Jag löste det, men svullnade lite pga allt bråkande med piercingen. Att få upp en yttepytteliten labret genom ett pyttelitet hål nästan uppe vid näsbenet är nog det drygaste jag satt mig i hittills. Lurade mig själv pga den högra gick ganska lätt..nu fattar jag varför den allmänna rekommendationen är att ta hjälp vid byte av smycken i just high nostrils.. :cautious::arghh:
 
Jag löste det, men svullnade lite pga allt bråkande med piercingen. Att få upp en yttepytteliten labret genom ett pyttelitet hål nästan uppe vid näsbenet är nog det drygaste jag satt mig i hittills. Lurade mig själv pga den högra gick ganska lätt..nu fattar jag varför den allmänna rekommendationen är att ta hjälp vid byte av smycken i just high nostrils.. :cautious::arghh:

Säg den lycka som varar... :rofl:
Jag vaknade i måndags och insåg att svullnaden gjorde smycket alldeles för kort = smycket sjönk in i huden. "Bara" att byta tillbaka till det längre smycket på den sidan, nu känns det okej igen. Lagom stressad över att stå och göra det kl 5 på morgonen, innan jobbet, men det löste sig iaf.
 
Säg den lycka som varar... :rofl:
Jag vaknade i måndags och insåg att svullnaden gjorde smycket alldeles för kort = smycket sjönk in i huden. "Bara" att byta tillbaka till det längre smycket på den sidan, nu känns det okej igen. Lagom stressad över att stå och göra det kl 5 på morgonen, innan jobbet, men det löste sig iaf.
Jag gjorde samma misstag med min ena tragus igår så idag är den jättesvullen men jag har ingen lång hel stav kvar 😫
 
Visst är det en fråga om tycke och smak och som sagt, jag kritiserar ingen. Jag försåoker bara förstå.

Borde väl inte dra upp det här igen efter det gått några veckor men alltså vad f…

Naturligtvis kritiserar du — du kritiserar ju alla som valt att pierca eller tatuera sig och därmed gör sig vulgära i dina ögon. Vad tror du att du plötsligt skulle få för aha-upplevelse efter ditt inlägg? Räcker det inte att folk tycker att det är snyggt, måste de rättfärdiga sina piercingar och tatueringar med okej bevekelsegrunder för att sådana som du ska ge ett nådigt godkännande?
 
Borde väl inte dra upp det här igen efter det gått några veckor men alltså vad f…

Naturligtvis kritiserar du — du kritiserar ju alla som valt att pierca eller tatuera sig och därmed gör sig vulgära i dina ögon. Vad tror du att du plötsligt skulle få för aha-upplevelse efter ditt inlägg? Räcker det inte att folk tycker att det är snyggt, måste de rättfärdiga sina piercingar och tatueringar med okej bevekelsegrunder för att sådana som du ska ge ett nådigt godkännande?
För min del är denna diskussionen avslutad och jag avstår från vidare kommentarer.
 
Mitt senaste ryck :angel: Lär inte göra någon i andra örat för fan vad ont det gjorde och blödde så att det rann gjorde det också. Trodde att det var dåligt med blod vid brosk 😅 Fast där är ju iofs hud som kan blöda även om inte brosket blöder, men inte trodde jag att det skulle kunna blöda SÅ mycket:crazy:
Jag tror också att jag vill byta ut blommorna i tragusarna mot något annat men har redan köpt så mycket smycken som inte blivit bra så ekonomin säger lite stopp 😒 Har hittat jättesöta kattassar men kan inte bestämma mig
454C4FC9-4C20-48BD-98A5-DFDA763C6086.jpeg
 
Citat från en vän ”du borde inte få ha tillgång till nålar” 🤣
Äntligen fått mina tassörhängen till tragusarna också 😍
97745B86-028E-419E-8EB6-68B974C2509D.jpeg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp