Ipalollipop
Trådstartare
Har en valp på snart 7 månader som är väldigt fäst vid mig. Hon är med mig på jobbet och i princip överallt. Har väl varit lite slarvig med ensamhetsträningen då jag inte behövt de. Vi har två andra hundar som är totalt obrydda att vara ensamma hemma. Om jag åker iväg och sambon är hemma så gråter hon efter mig. På jobbet om jag går iväg och hon är kvar hos kollegan med hennes hund så piper hon och tittar efter mig. Kan inte lämna henne själv om kollegan inte är kvar. Nu ska jag flytta till lägenhet och jag vill kunna åka och handla utan att hon står och gråter vid dörren. Tänkte träna små steg med kompostgaller så hon inte kan stå direkt vid dörren. Har provat en kong med gott i när jag gått och haft kamera och hon slickar på den ett tag sen börjar hon gråta igen efter mig. Medans de andra bara sover.
Tips hur jag ska få henne att bli trygg och inte så beroende av mig? Liksom ingen annan människa duger trots hon älskar människor. Tar med henne till stallet och har henne hos en som bor där men hon sitter bara vid hennes dörr och gråter efter mig å de stressar mig.
Tips hur jag ska få henne att bli trygg och inte så beroende av mig? Liksom ingen annan människa duger trots hon älskar människor. Tar med henne till stallet och har henne hos en som bor där men hon sitter bara vid hennes dörr och gråter efter mig å de stressar mig.