Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag har hittat hit.

Jag blir lätt åksjuk av saker som gungar eller snurrar. Eller ännu värre både ock!

Men jag älskar bergochdalbanor! Ju längre desto bättre! Helix och lisbergsbanan är klara favoriter.
 
Leken har ingen spion och därför ingen spioninfo som jag kunnat läsa mig till ? 😅 är det korrekt ?

Tänkte först att det stod fel -ang ”en lottad siarad”(brukar ju vara en spionrad)
Men insåg efter att ha läst igenom någon gång till att det nog faktiskt var menat som det stod ?
Annorlunda !
Men svårt för goda lyan att kunna hitta någon god som inte är i villerkulla ändå (såtillvida inte givmilde siaren eller någon som fått chansen att sia efter den är där -och har siat en en god innan förstås -spöket får ju inte vara där om jag förstått det rätt ? Och spökväckaren kan ju hamna där men men utan kunskap om vem som är god i leken ?
Det stämmer det som står, det är en lottad sia-rad i paketet.
 
Deltagare:
1. qitis
2. Blacksmithfarm
3. Mirtai
4. hemlig
5. Habina
6. cirkus
7. Queenlilith
8. fio
9. LenaH
10. Jfrelin
11. Lobelia
12. Elo
13. Klara
Försöker mig på att fundera över lekens balans. Skyller på hjärnskakningen om jag tänker galet dock så [I]observera[/I] försöker

13 deltagare ”normalt” ca 1/3 onda ger ≈4.33 onda
Men jag tycker att goda sidan är försvagad iom ingen spion (eller spioninfo ) samt inte heller en god siare genom hela leken (siaren kan ju inte veta säkert vem den skickar sian till )
Ängel är två lärlingar som skyddar varannan natt finns förvisso en besserwisser men osäkert hur rätt den kan träffa iom påståenden och inte rena fakta om den inte får svar ”rätt”
Goda lyan (brevbärare) har iofs 2 extra deltagare från start med @Myrten och @Squie som kan läsa leken lite utanför leken så att säga men utan info från leken såtillvida inte en god siat en god enlig ovan så har en svår uppgift (tycker jag )

Onda sidan har prussiluskan som ingår i lyan som de facto har två giltiga röster i varje DL vilket jag tycker är en stor fördel för onda
Sedan en ond siare utanför lyan
Så om jag skulle gissa så är det Max 4 onda i leken varav tre i lyan ?
 
Försöker mig på att fundera över lekens balans. Skyller på hjärnskakningen om jag tänker galet dock så [I]observera[/I] försöker

13 deltagare ”normalt” ca 1/3 onda ger ≈4.33 onda
Men jag tycker att goda sidan är försvagad iom ingen spion (eller spioninfo ) samt inte heller en god siare genom hela leken (siaren kan ju inte veta säkert vem den skickar sian till )
Ängel är två lärlingar som skyddar varannan natt finns förvisso en besserwisser men osäkert hur rätt den kan träffa iom påståenden och inte rena fakta om den inte får svar ”rätt”
Goda lyan (brevbärare) har iofs 2 extra deltagare från start med @Myrten och @Squie som kan läsa leken lite utanför leken så att säga men utan info från leken såtillvida inte en god siat en god enlig ovan så har en svår uppgift (tycker jag )

Onda sidan har prussiluskan som ingår i lyan som de facto har två giltiga röster i varje DL vilket jag tycker är en stor fördel för onda
Sedan en ond siare utanför lyan
Så om jag skulle gissa så är det Max 4 onda i leken varav tre i lyan ?
Är det inte bara namngivna onda i denna lek? Så tolkar i alla fall jag rollistan. Eller menar du att Kling och Klang skulle kunna vara fler?
 
Är det inte bara namngivna onda i denna lek? Så tolkar i alla fall jag rollistan. Eller menar du att Kling och Klang skulle kunna vara fler?
Jag tycker väl att bara namnet Kling och klang tyder på att de är minst två ? Eller så är LL:s ruskigt onda :eek:
Nej men allvarligt talat så citerar jag LLs rollista och jag har iaf tolkat den som att Kling och Klang är ,vanliga ,ulvar
Onda roller
- Prussiluskan - Vill styra över Pippi och hennes vänner. Har genom sina kontakter tjuvat till sig en extra röstlapp och har därmed varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden). Är en del av lyan. (Anpassad roll för denna lek - Ond röstfifflare).
- Kling och Klang. Poliserna vill inte att Pippi och hennes vänner ska ha roligt på nöjesfältet. Försöker varje natt slänga ut någon av gästerna från nöjesfältet. (Ulvar)
- Dunderkarlsson - känner inte till poliserna eller Prussiluskan och de känner inte till Dunderkarlsson. Är förargad på Pippi och hennes vänner och ser hellre att de råkar illa ut än att han själv gör det. Kan varje natt sia en deltagare. Försöker hjälpa poliserna och Prussiluskan. (Ond siare)
 
Jag tycker väl att bara namnet Kling och klang tyder på att de är minst två ? Eller så är LL:s ruskigt onda :eek:
Nej men allvarligt talat så citerar jag LLs rollista och jag har iaf tolkat den som att Kling och Klang är ,vanliga ,ulvar
Ja vanliga tolkar jag med. Och två. Annars blir fördelningen skum tycker jag.
 
Jag svarade på din gissning om antal onda.
Ah. Ok. Jag tyckte jag utvecklade det ganska tydligt dock att fler än 4 onda totalt känns väldigt obalanserat med tanke på specialrollerna ? Men då förstår jag vad du frågade om
Edit. Eller menar du att det troligen är 2 ulvar inklusive prussiluskan?
 
Senast ändrad:
F ö är jag också åksjuk men gillar konstigt nog berg-och-dal-banor av alla slag. :)
Med det sagt har jag inte varit på ett nöjesfält sen jag vet inte när.
 
Ah. Ok. Jag tyckte jag utvecklade det ganska tydligt dock att fler än 4 onda totalt känns väldigt obalanserat med tanke på specialrollerna ? Men då förstår jag vad du frågade om
Edit. Eller menar du att det troligen är 2 ulvar inklusive prussiluskan?
Nej, 2 plus prussiluskan.
 
Jag tycker bara det är sjukt jobbigt med en ond som alltid har två röster - då är de ju som en till så är dom 4 från början är de ju som 5.
 
Jag tycker bara det är sjukt jobbigt med en ond som alltid har två röster - då är de ju som en till så är dom 4 från början är de ju som 5.
Jag håller med, känns som den är viktig att få ut tidigt för att inte riskera något senare i avgörande lyncher
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 243
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 464
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 933
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 221
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp