Pippi på tivoli (Ulvlek)

Nu har jag också hittat hit efter att ha sett leken tidigare, lyckats glömma bort den och kom på efter 21 att Skit! Jag har missat rösta. Så, glad att dl inte är förrän imorgon. 😅 På tok för länge sedan jag lekte sist.

Har funderat på en favorit och velade mellan chokladhjulet och pariserhjulet då jag inte gillar grejer som snurrar för fort och åker upp och ner, men landar till slut på radiobilarna. :up:
 
 Favoritattraktion
1. qitis - virvelvinden
2. Blacksmithfarm - flumride
3. Mirtai - snäll bergochdalbana
4. hemlig - masken
5. Habina - äta langos
6. cirkus - chokladhjulet
7. Queenlilith - sockervadd
8. fio - helix
9. LenaH - bergochdalbanor
10. Jfrelin - Goliath
11. Lobelia - bergochdalbanor
12. Elo - helix och Lisebergsbanan
13. Klara - radiobilarna


Kanske kommer listan behövas, kanske inte. Men nu är den i alla fall sammanställd.

edit: QLs val hade fallit bort, postade visst fel flik :p.
 
Qitis och hemlig verkar snurra ihop det kring antal onda. Qitis räknar och kommer fram till att det bör vara fyra, medan hemlig påpekar att det är fyra för alla är namngivna (Prussiluskan, Kling, Klang och Dunderkarlsson). Sen verkar de inte förstå varandras resonemang utan drar det en gång till.

Nåt med det här plingar igång min ulvradar, så jag tänker att jag sammanfattar det här. Dvs att qitis och hemlig har nåt slags spel för gallerierna för att de egentligen förstår varandra utmärkt.
 
Qitis och hemlig verkar snurra ihop det kring antal onda. Qitis räknar och kommer fram till att det bör vara fyra, medan hemlig påpekar att det är fyra för alla är namngivna (Prussiluskan, Kling, Klang och Dunderkarlsson). Sen verkar de inte förstå varandras resonemang utan drar det en gång till.

Nåt med det här plingar igång min ulvradar, så jag tänker att jag sammanfattar det här. Dvs att qitis och hemlig har nåt slags spel för gallerierna för att de egentligen förstår varandra utmärkt.
Jag tror du får checka din ulvradar igen. Vad gäller q vet jag inte, men vi har ju rett ut och kom fram till vad vi menade.
 
 Favoritattraktion
1. qitis - virvelvinden
2. Blacksmithfarm - flumride
3. Mirtai - snäll bergochdalbana
4. hemlig - masken
5. Habina - äta langos
6. cirkus - chokladhjulet
7. Queenlilith - sockervadd
8. fio - helix
9. LenaH - bergochdalbanor
10. Jfrelin - Goliath
11. Lobelia - bergochdalbanor
12. Elo - helix och Lisebergsbanan
13. Klara - radiobilarna


Kanske kommer listan behövas, kanske inte. Men nu är den i alla fall sammanställd.

edit: QLs val hade fallit bort, postade visst fel flik :p.
Dom som märker ut sig i favoritattraktion är 5,6,7 - Habina, cirkus och QL, som alla väljer nåt ätbart.
Osannolikt att lyan vill visa sig så, men noterar det ändå.
 
Dom som märker ut sig i favoritattraktion är 5,6,7 - Habina, cirkus och QL, som alla väljer nåt ätbart.
Osannolikt att lyan vill visa sig så, men noterar det ändå.

Jag skrev iofs pariserhjul, då jag tänkte att man måste välja nån slags sak att åka.
 
 Favoritattraktion
1. qitis - virvelvinden
2. Blacksmithfarm - flumride
3. Mirtai - snäll bergochdalbana
4. hemlig - masken
5. Habina - pariserhjul
6. cirkus - chokladhjulet
7. Queenlilith - sockervadd
8. fio - helix
9. LenaH - bergochdalbanor
10. Jfrelin - Goliath
11. Lobelia - bergochdalbanor
12. Elo - helix och Lisebergsbanan
13. Klara - radiobilarna
 
Jag är här!

De enda attraktionerna jag klarar av är sånt som inte snurrar, dvs även de snällaste barnattraktionerna som snurrar går fetbort. Så någon snäll berg- och dalbana kanske?

Jag är här och har fått min roll.

Jag älskar Masken, den snälla bergochdalbanan. Minnen från jag var liten och åkte med pappa och nu har mina ungar blivit stora nog så jag kan skapa minnen ned dom och åka den.

Vet egentligen inte riktigt varför jag reagerar, men här har vi 2st som poängterar att de gillar snälla barnattraktioner. Funderar på om det kan vara någon slags grund lagd av onda siaren för att senare kunna hinta till lyan?
Det skulle i såfall förutsätta att hemlig är ond siare. Men jag medger att det är en ganska långsökt teori från min sida.

Nu har jag också hittat hit efter att ha sett leken tidigare, lyckats glömma bort den och kom på efter 21 att Skit! Jag har missat rösta. Så, glad att dl inte är förrän imorgon. 😅 På tok för länge sedan jag lekte sist.

Har funderat på en favorit och velade mellan chokladhjulet och pariserhjulet då jag inte gillar grejer som snurrar för fort och åker upp och ner, men landar till slut på radiobilarna. :up:
Glömma leken?!:eek:

I övrigt noterar jag även q's och hemligs mattekonversation som var snurrig där ett tag men som nu verkar vara utredd. Frågan är ju om det kan finnas lite spel för gallerierna här? Tänker att Q isåfall kan ha överdrivit sin snurrighet?
 
Vet egentligen inte riktigt varför jag reagerar, men här har vi 2st som poängterar att de gillar snälla barnattraktioner. Funderar på om det kan vara någon slags grund lagd av onda siaren för att senare kunna hinta till lyan?
Det skulle i såfall förutsätta att hemlig är ond siare. Men jag medger att det är en ganska långsökt teori från min sida.


Glömma leken?!:eek:

I övrigt noterar jag även q's och hemligs mattekonversation som var snurrig där ett tag men som nu verkar vara utredd. Frågan är ju om det kan finnas lite spel för gallerierna här? Tänker att Q isåfall kan ha överdrivit sin snurrighet?
Alltså jag undrade faktiskt varför hemlig ifrågasatte min uträkning när hon tydligen egentligen kommit fram till samma troliga antal onda som mig? Hängde inte med hur hon menade helt enkelt
Trior inte det beror på hjärnskakningen -hjärnan verkar fungera ”som den ska ” dock är jag de facto väldigt yr ! - utan mest att jag undrade varför hon ens frågade när hon verkade kommit fram till samma
Kändes nästan som hon försökte få till något där inget fanns att få till -så att säga , och det har jag noterat i mina anteckningar
Hoppas du förstår vad jag menar 😅
sedan har jag fått order om att ha lite skärmtid av doktorn så försöker begränsa skärmtiden iaf lite som jag sitter med leken. (Kommer antagligen gå sådär misstänker jag men men ) är också väldigt trött så sover mycket mer än jag brukar.
 
Dvs att qitis och hemlig har nåt slags spel för gallerierna för att de egentligen förstår varandra utmärkt.
Klockan plingar fel men är ändå nyfiken på hur du menar att vi skulle förstå varandra ”utmärkt ” ?
Skulle vi båda sitta i lyan tänker du ?
Hemlig vet jag inget om men mig själv vet jag vart jag har och jag sitter inte i lyan
Edit. Autocorrect rättat (blev Henning istället för hemlig :rofl:)
 
Senast ändrad:
Jag måste säga att jag lite tappar sugen när man försöker vara aktiv men typ får misstankar på sig då. Redan innan första DL.
Jag bemötte @qitis pratade om det kunde finnas fler ulvar än de två namngivna. Jag tror det inte. Särskilt inte som prussiluskan har två röster.

Och att jag skriver om en snäll bergochdalbana är för att jag är för feg att åka.
Har svårt att tro att ond utanför lyan försöker hinta, den känner ju inte till övriga i lyan innan den ev lyckas sia nån av dom.

Edit: stavfel
 
Jag måste säga att jag lite tappar sugen när man försöker vara aktiv men typ får misstankar på sig då. Redan innan första DL.
Jag bemötte @qitis pratade om det kunde finnas fler ulvar än de två namngivna. Jag tror det inte. Särskilt inte som prussiluskan har två röster.

Och att jag skriver om en snäll bergochdalbana är för att jag är för feg att åka.
Har svårt att tro att ond utanför lyan försöker hinta, den känner ju inte till övriga i lyan innan den ev lyckas sia nån av dom.

Edit: stavfel
Jag håller faktiskt med om din slutsats här. Den onda utanför lyan känner inte till någon i lyan så tror inte den viftar nu i lekstarten. Har haft samma tanke själv att viftningar kan komma lite senare om den kunnat sia någon

Så jag tycker det är lite intressant att både @Blacksmithfarm och @Habina direkt noterar din och min diskussion till att vi skulle ha ett ”samförstånd ” och som ”spel för galleriet ”
Jag vet att de som skriver mycket och tidigt samt funderar ofta får misstankar på sig fort (jag brukar nästan alltid få det tex ) och det får man leva med 🌺
Men jag upplever också ofta att de som snabbt teoriar om vad någon skrivit om ofta tillhör två olika kategorier
Kategori 1 de som måste rösta tidigt och inte har möjlighet att följa leken sedan till DL
Kategori 2. Det är onda som försöker så in misstankar
Finns givetvis fler kategorier såsom goda som bara är pepp på att leka. Men de brukar ofta inte insinuera något så fort enligt vad jag minns
 
Klockan plingar fel men är ändå nyfiken på hur du menar att vi skulle förstå varandra ”utmärkt ” ?
Skulle vi båda sitta i lyan tänker du ?
Hemlig vet jag inget om men mig själv vet jag vart jag har och jag sitter inte i lyan
Edit. Autocorrect rättat (blev Henning istället för hemlig :rofl:)

Ja, precis. Det är liksom en "spelad" förvirring medan ni sitter och fnissar i lyan tillsammans. Men som sagt, det är bara min känsla och den har ju visat sig vara rätt kass. ;)
 
Jag måste säga att jag lite tappar sugen när man försöker vara aktiv men typ får misstankar på sig då. Redan innan första DL.
Jag bemötte @qitis pratade om det kunde finnas fler ulvar än de två namngivna. Jag tror det inte. Särskilt inte som prussiluskan har två röster.

Och att jag skriver om en snäll bergochdalbana är för att jag är för feg att åka.
Har svårt att tro att ond utanför lyan försöker hinta, den känner ju inte till övriga i lyan innan den ev lyckas sia nån av dom.

Edit: stavfel

Inte tappa sugen. Kom ihåg att det är en lek och vi bara tramsar runt, ok? :heart Gäller dig med @qitis
 
Inte tappa sugen. Kom ihåg att det är en lek och vi bara tramsar runt, ok? :heart Gäller dig med @qitis
ingen fara vad det gäller mig. Åratal av lekande har gjort mig hårdhudad för det och även att många numera vet att jag nästan alltid är likadan i lekarna från start (beror ju lite på IRL även för mig givetvis )
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 233
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 453
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 866
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 166
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp