Pivo eller annan film-hjälp?

Blyger

Trådstartare
Snubblade nyligen över pivo, ett kamerastativ som ska kunna filma ridning. Den zoomar och följer ryttaren av sig själv, och själva "kameran" är mobilens kamera man monterar ovanpå stativet.

Någon som testat detta eller något liknande?

Jag är lite sugen på att testa ridesum (träning online) men tvivlar på att någon kommer kunna filma mig när jag rider.
 
Du har ju pixo roboten också men tror dock den är dyrare men vet flera ryttare här omkring som använder sig av sådan :-)
 
Snubblade nyligen över pivo, ett kamerastativ som ska kunna filma ridning. Den zoomar och följer ryttaren av sig själv, och själva "kameran" är mobilens kamera man monterar ovanpå stativet.

Någon som testat detta eller något liknande?

Jag är lite sugen på att testa ridesum (träning online) men tvivlar på att någon kommer kunna filma mig när jag rider.
En Facebook-vän har nyligen skaffat en och har lagt ut flera filmer på sig och sin häst, och det ser verkligen jättefint filmat ut! Även när man läser kommentarerna så rekommenderar hon den varmt till nyfikna. (Hon har något silver-paket)
 
Vi köpte Pivo till barnen (och oss själva eftersom det är vi som alltid står och filmar) i julklapp. Hittills är vi sjukt besvikna. Den har svårt att följa rätt ekipage om det är fler med samma hästfärg och att ridytan är för stor. Vi har 60 m ridhus och det fungerade inte alls. Barnens ponny är vit, lika så deras träningskompis ponny....

Nu har vi bara testat en gång så vi kanske inte har hittat alla funktioner, men vi tappade lite lusten och måste hitta den innan vi försöker igen.....
 
Vi köpte Pivo till barnen (och oss själva eftersom det är vi som alltid står och filmar) i julklapp. Hittills är vi sjukt besvikna. Den har svårt att följa rätt ekipage om det är fler med samma hästfärg och att ridytan är för stor. Vi har 60 m ridhus och det fungerade inte alls. Barnens ponny är vit, lika så deras träningskompis ponny....

Nu har vi bara testat en gång så vi kanske inte har hittat alla funktioner, men vi tappade lite lusten och måste hitta den innan vi försöker igen.....

Av vad jag hört är det att föredra att en kan rida ensam, just för att den inte hr en tracker på hästen (som pixio tydligen har) utan lär sig att följa hästen av att den "ser" att det är en häst. Grejen med Pivo är väl just att ensamma ska kunna filma sig själva, blir ju svårt då om det är flera inblandade.
 
Av vad jag hört är det att föredra att en kan rida ensam, just för att den inte hr en tracker på hästen (som pixio tydligen har) utan lär sig att följa hästen av att den "ser" att det är en häst. Grejen med Pivo är väl just att ensamma ska kunna filma sig själva, blir ju svårt då om det är flera inblandade.
Det är min bild av den med. Känns ganska självklart att den inte vet exakt vilken häst den ska följa utan tracker.
 
Av vad jag hört är det att föredra att en kan rida ensam, just för att den inte hr en tracker på hästen (som pixio tydligen har) utan lär sig att följa hästen av att den "ser" att det är en häst. Grejen med Pivo är väl just att ensamma ska kunna filma sig själva, blir ju svårt då om det är flera inblandade.
Det låter ju rimligt. På hoppträningen fungerar det säkert då de hoppar bana en och en.
Men jag blev besviken att den inte klarade av 60 m ridhuset. Men vi har inte gett upp hoppet riktigt än utan ska ge det några fler försök.
Annars så används den till att filma danser hemma och stativet var tydligen utmärkt att fästa mobilen i när de face-timar med kompisar, så inte helt bortkastat :banghead:
 
Vi köpte Pivo till barnen (och oss själva eftersom det är vi som alltid står och filmar) i julklapp. Hittills är vi sjukt besvikna. Den har svårt att följa rätt ekipage om det är fler med samma hästfärg och att ridytan är för stor. Vi har 60 m ridhus och det fungerade inte alls. Barnens ponny är vit, lika så deras träningskompis ponny....

Nu har vi bara testat en gång så vi kanske inte har hittat alla funktioner, men vi tappade lite lusten och måste hitta den innan vi försöker igen.....

Tråkigt att höra.. jag är ju alltid ensam så skulle inte ha just det problemet, men hur är den i övrigt? :) Och då finns det argument för att inte göra större ridbanan iaf :p
 
Snubblade nyligen över pivo, ett kamerastativ som ska kunna filma ridning. Den zoomar och följer ryttaren av sig själv, och själva "kameran" är mobilens kamera man monterar ovanpå stativet.

Någon som testat detta eller något liknande?

Jag är lite sugen på att testa ridesum (träning online) men tvivlar på att någon kommer kunna filma mig när jag rider.
Jag köpte en pivo som jag använder för att filma dressyrträningar med, då jag alltid åker själv på dessa. Jag är nöjd, den gör sitt jobb, tappar bort oss ibland men hittar oss igen när vi rider förbi.
Den kan såklart inte veta vilken häst den ska följa utan följer ”häst”. Jag provade även på en hoppträning där vi var själva, men det var svårare, kan ha en del att göra med hur jag var tvungen att ställa min pivo på den ridbanan.

Mitt tips är att kolla in pivos hästforum på facebook, där finns mycket info. Många som använder för att filma programridning för online-tävlingar, eller för träning. (Finns en pivo meet-funktion som jag inte testat.

Där finns också en massa dårar som är så otekniska att jag inte fattar hur de har lyckats beställa sin pivo och hämta ut den. :angel:
 
Jo jag har en Pivo och är jättenöjd! Visst att den tappar mig ibland men det stör mig inte så mycket. Upplever att hur bra den följer och vilket ljus den klarar beror mycket på vilken telefon en använder. Jag använder min gamla Samsung S8 (eller om det är en 10🙄) och den är lite för gammal och trött. Klarar inte hela 60-ridhuset för ljuset är för dåligt men klarar hela utebanan som är 60x80. Kan filma lite ryckigt men stör inte mig ett dugg.

Här är några exempel på film.
https://www.instagram.com/p/CPg7ZXDnTJs/?utm_medium=copy_link
 
Jo jag har en Pivo och är jättenöjd! Visst att den tappar mig ibland men det stör mig inte så mycket. Upplever att hur bra den följer och vilket ljus den klarar beror mycket på vilken telefon en använder. Jag använder min gamla Samsung S8 (eller om det är en 10🙄) och den är lite för gammal och trött. Klarar inte hela 60-ridhuset för ljuset är för dåligt men klarar hela utebanan som är 60x80. Kan filma lite ryckigt men stör inte mig ett dugg.

Här är några exempel på film.
https://www.instagram.com/p/CPg7ZXDnTJs/?utm_medium=copy_link
Ser ju bra ut! Det där är absolut tillräckligt bra för mina behov :)
 
Jo jag har en Pivo och är jättenöjd! Visst att den tappar mig ibland men det stör mig inte så mycket. Upplever att hur bra den följer och vilket ljus den klarar beror mycket på vilken telefon en använder. Jag använder min gamla Samsung S8 (eller om det är en 10🙄) och den är lite för gammal och trött. Klarar inte hela 60-ridhuset för ljuset är för dåligt men klarar hela utebanan som är 60x80. Kan filma lite ryckigt men stör inte mig ett dugg.

Här är några exempel på film.
https://www.instagram.com/p/CPg7ZXDnTJs/?utm_medium=copy_link
Visst finns det olika varianter? Typ röd eller silver?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 699
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 025
Senast: MJLee
·
H
Ridning Vill börja med att skriva att jag VET att det redan finns liknande trådar där folk skriver om deras rädsla för hästar och ridning av...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
13 323
Senast: help_me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp