Humelibumlan
Trådstartare
Får "vem som helst" välja planerat kjejsarsnitt, eller måste man vara "kvalificerad" av en eller annan orsak? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag misstänkte att det inte var "valfritt".. Det verkar ju rätt "jobbigt" att föda barnSnurrfian skrev:Nej det är väldigt svårt att "få" ett snitt bara för att du känner för det... Om det är av förlossnings skräck så brukar man få gå till aurorabarnmorskor eller likn som ska hjälpa en att komma över det. Sen är det ganska många som får snitt när det är "bevisat" att man verkligen har problem och inte bara tycker att det verkar "jobbigt"...
Sen finns det även en del sjukdomar och skador som ger rätt till kjesarsnitt utan diskussioner.
*s* Om man har svårt palla med livet i allmänhet då?vacasso skrev:du har rätt att få såpass mycket stöd under grav. att du känner att du pallar med. Väl på förlossningen har jag inte vart med om att någon fått snitt av den orsaken, tar det för lång tid och bebben är i fara så ja -akutsnitt. Men när kvinnorna väl ligger där så kommer urkraften fram![]()
*hm* undrar i vilket fack jag ska placeras i? Tycker att en förlossning verkar ohyggligt skrämmande, med allt som kan gå fel. MEN jag är lika skraj för ett snitt. Bara narkosen skrämmer liver ur mig. Min mamma var nära att dö av sin narkos då hon inte tålde den.Humelibumlan skrev:Får "vem som helst" välja planerat kjejsarsnitt, eller måste man vara "kvalificerad" av en eller annan orsak?![]()
Humelibumlan skrev:Men hur funkar det om man är "kvalificerad" och har dokumenterade problem som kan ge problem vid en förlossning... Men vill föda naturligt ändå... fast när man väl hamnar i förlossningsrummet, inte klarar av att hantera situationen? Kan de ta kjejsarsnitt då?
Lite rörigt kanske, men min hjärna funkar så..![]()
Varför kunde du inte ha Elin hos dig???Jag är inte rädd för att föda vare sig för vaginalt eller snitt men jag vill helst undvika ett snitt till för jag kände mig så himla hjälplös när jag knappt tog mig ur sängen efter snittet och inte kunde ha elin hos mig första natten/morgonen.
Lillfisen04 skrev:Min granne hade en väldigt jobbig förlossning, efter 25 timmar och ingen bebbe som kommit ut så sa hon att nu får ni jäklar i mig ta ut den...NUUUU!! Hon orkade inte längre och då gjorde dom ett snitt på henne direkt.