Planeringsproblem

G

Geezer

Vi skall få hem en hund till om ett par månader. Jag vet inte vart valpen skall sova! Skall han få ligga i en korg bredvid min säng, skall han sova på den riktiga sovplatsen dvs bredvid Ozzy eller skall jag låta valpen välja? När Ozzy var liten sov han bredvid sängen men han hade ingen hundkompis. Jag tror inte Ozzy vill dela korg med den lilla för det har för hög integritet för (sånt är givetvis svårt att veta). Men det kommer vara en korg i direkt anlutning till hans korg, det är som två små 'kryp in' med skiljevägg. Hur har ni gjort som har valpar?

Det är ju tryggt för den att vara nära mig och jag hör när den behöver gå upp. Men sedan kanske det blir svårt att få det att flytta till sin 'riktiga' korg. Ozzy ville inte flytta.
 
Hade nog haft hunden i kompostgaller eller korg bredvid mig, sedan sett hur det hade varit att flytta ut den.
Allt beror ju så mycket på hur den lilla är, samt på hur din hund du redan har tar det.
 
I SÄNGEN så klart *fniss*

Nämen allvarligt, jag har haft komposthage med flera fällar i precis brevid sängen så att jag bara behövt stoppa ned handen. :love:
 
Håller med Tippan, i sängen!!

Jag har gjort så att jag har "tagit bort" benen på min säng när jag har haft valp, så har den kunnat ligga var den vill och samtidigt känna närhet. MEN mina får ju vara i möblerna...

Låt den lilla känna efter lite, den kommer med största sannolikhet ändå bli orolig första nätterna... Känner den sig trygg med din vuxna så kommer den säkert välja att sova där ute, låt vovven ha ett par valmöjligheter, men va noga med att inte "stänga ute" den vuxna... Men det vet du ju :crazy:

Får man fråga vad nytillskottet är för en krabat???

//E
 
Jag kan säga så mycket att det är inte en Jack Russellterrier.. :) ;) tom kan jag säga att det inte är en terrier... ;) :p ;)
 
Jo det är mysigt i sängen :love: men det får nog bli bredvid tror jag. Det blir så trist för herr Ozzy som inte får sova i sängen. Vi brukar dock mysa i sängen och kolla på dokusåpa repriser på söndagar om vi inte tävlar förstås :love: :love: :love:
 
Jag tycker att man ska ge sin valpis en egen säng/fäll/liggplats så den har en "egen" trygg plats att gå till när den är trött eller vill vara ifred.
Kompostgaller är en annan bra uppfinning :D...även om man inte stänger in hunden så kan man sätta det framför skostället innan valpisen har upptäckt att det finns något som heter skor ;).
Skaffar man en hund till kan den första hunden bli lite "avundsjuk" i början....lämna dem därför inte ensamma tillsammans utan dela på dem i början.

Lycka till med den nya familjemedlemmen/Wera
 

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 697
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 921
Senast: Fetaost
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp