Plantera lökväxter nu?

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Jag har hämtat ut mitt paket från Ba**er som innehåller lökar av Holländsk Iris, Liljor, Trädgårdsmalva och Leucocoryne Andes.
Undrar om man kan plantera dem nu, eller om jag måste vänta till det är frostfritt?

En annan sak jag funderar över är om alla sk. lökväxter är perenna?
 
Sv: Plantera lökväxter nu?

Dalier ska man väl vänta med. Jag har satt ner alla mina lökar i alla fall. Lökar brukar vara perenna.
 
Sv: Plantera lökväxter nu?

Tack för svaret!

Ja, jag tycker ju att det borde stå på förpackningen om man ska vänta tills det är frostfritt... Jag ska plantera imorgon om det inte spöregnar (eller snöar). Vi fick ju nästan 4 dm snö i söndags...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 106
Senast: Pratsch
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 617
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 366
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp