Plast staket med avdelare mellan hagar?

mackan

Trådstartare
Om man vill ha plast staket med el, och vill ha avdelare mellan hagar, dvs hästarna ska inte komma åt varandra över staketet - finns såna lösningar? Har endast sett plaststaket med el "virat" runt stolpen, och vi vill som sagt ha avdelning mellan häst hagarna.

har ni tips på staket, samt lösningar hur detta ser ut? Uppskattade priser/namn på staket? (så man vet vart man ska leta).

inte avsett som reklam givetvis så ställer frågan försiktigt.

:bow:
 
Sv: Plast staket med avdelare mellan hagar?

Jag är inte riktigt säker på hur du menar men att göra två hagar och koppla till ett aggregat går väl med vilka staket som helst?

*men jag har nog missuppfattat hur du menar, hehe*
 
Sv: Plast staket med avdelare mellan hagar?

hmm.
jag förstår inte riktigt vad jag nämt om agregat och el?
jag pratar om staket som har avdelare, dvs en stång emellan med eltråd så att hästarna inte kan stå och slå med hovar och skit i själva staketet mellan hagarna, utan hålls isär av elbanden..... det blir dyrt med dubbla plast staket om man ska ha dessa som avdelare, dvs en 2 meter gång emellan raka plast staket bara......
 
Sv: Plast staket med avdelare mellan hagar?

well, pratar du om el så förutsätter jag att det finns ett aggregat, det är väl inte så konstigt?

Sedan fattar jag fortfarande inte vad du menar med avdelare? I orginalinlägget skrev du att hästarna inte skulle komma åt varandra, därav mitt svar om två hagar. Men nu skriver du att pållarna inte ska komma åt staketet så jag funderar på om du menar med avdelare som man kan göra i trästolp och trästaket: Skruva i långa isolatorer för att få en tråd innanför? (fast du undrar om det finns för plaststaket?)

Eller är jag fel ute igen?
 
Sv: Plast staket med avdelare mellan hagar?

Öh.
Jag pratar om staket med avdelare, dvs långa pinnar som går ut vågrätt i övred delen av staketet, med eltrådar på bägge sidor. Rätt standard som häst staket så såna har du säkert sett.

På inget ställe har jag frågat om agregat så jag förstår inte varför du blandar in det.

det jag försökt förklara är ju att jag inte vill köpa dubbla uppsättningar staket för att skapa en gång mellan och därmed avstånd mellan hästhagarna, utan vill ha ett enkel staket med dessa avdelare.

förstår du?
 

Liknande trådar

Anläggning Till hösten flyttar vi förhoppningsvis (om allt går som det ska) hästarna till en egen gård. Stallet jag arrenderar idag har a-staket...
Svar
10
· Visningar
7 544
Senast: drhanna
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 689
Ekonomi & Juridik Nu är det som så att bonden jag hyr beten av även har hyrt ut ett bete i närheten av mitt till en annan hästägare. Där är det sjukt...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 431
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp