plastridå lösdrift

I

ilse_pilse83

Jag funderar på att sätta upp plastridå i lösdriften. Jag undrar vilka mått passar bäst. Finns ju 20, 30 och 40 cm breda och 3 och 4 mm tjocka. Vilka mått har ni och är ni nöjda?
 
Sv: plastridå lösdrift

Ingen som vet???? Vill ju beställa de snarast, innan det blir riktigt kallt!!!
 
Sv: plastridå lösdrift

Jag hade det för flera år sedan i stallets dörrar.Skulle tro att det mer är en smaksak.De bredare och tjockare väger mer och kan va bra om man har stooora dörrar med mkt blåst,då de ej är så "lättflaxande" blir ju effektivare .De skall ju sitta lite omlott med varandra så om man har en häst som EJ tycker om att få detta i huvudet när de går in så skulle jag rekomendera de som är 30 cm men som ej är för tjocka .De vänjer sig vid dem snabbt.De är mkt bra för att hålla kylan /vinden ute.Vill ha det i stallet där jag står i nu,men det kommer nog ej att ske.Lycka till,det kommer bli mkt bra och du kommer bli super nöjd.
 
Sv: plastridå lösdrift

Okej då ska jag nog satsa på de som är 30cm då :)

Dock ska jag ha det i en lösdrift då vi har varit tvungna att ta bort ena väggen för att en häst blev trängd.
Så då tänkte jag att det vore smart med plastridån som tar bort vinden men de ändå kan gå igenom så slipper man risken med trängd och söndersparkad häst :)
 
Sv: plastridå lösdrift

Okej, tack! Då köper jag 30 cm, 3 mm tjock. Har en nordsvensk och ett russ. De blir nog vara att gå genom plastridån. Tror inte att det blir ett problem. De är cool-lugna båda två ;-)
 
Sv: plastridå lösdrift

Funderar på detsamma. Har både shettis och stor häst, och om de tunna inte blir för sköra och sladdriga så vore de nog bäst för shettisen.. Men man vill ju att de ska fylla sin funktion!
 
Sv: plastridå lösdrift

Jag har 30 cm breda. Blir de bredare blir de tyngre och då vill inte hästrana så gärna gå igenom här. Våra har suttit uppe i 10-11 år nu och de är fortfarande hela och fungerar utmärkt. Har in i löstdriftens ingång och i uteboxarnas dörröppningar.
Vi har klämt fast dom i mellan tvålister när vi satte upp köldridån.
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Sv: plastridå lösdrift

Vi har sådana i stallet vid dörrarna. I kanterna är dem 30 cm breda och i mitten av öppningen där dom går in och ut är dom 20 cm breda. Tror dom är 2 cm tjocka ;-) hästarna vänjer sig snabbt att gå igenom dom.
 

Liknande trådar

Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: starcraft
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: Squie
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 171
Senast: iNHALE
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp