Plönninge <3

P

ponnie91

Hej..!

Till er som har sökt till gymnasiet Plönninge (:love: ) !! Vad har ni valt för inriktning (=ridsport, travsport, hästhållning, galopp), kommer ni på öppet hus den 28:e, vad har ni för poäng (kanske ngt känsligt, men ändå), vad vill ni bli, m.m. :)

Skulle vara kul o bara få prata lite med andra ivriga och ambitiösa intagningsmedlemmar :p

Sv: Plönninge <3

Jag har sökt till plönninge som första handsval, har hört positiva saker från min tränare men också en massa negativa saker från folk här som jag hoppas är skit snack :confused: Jag har endast 210 poäng nu, men det är lugnt ändå för jag ska höja mig i en massa ämnen till kanske 250 poäng eller något. Jag kommer antagligen på öppet hus den 28:e , om pappa orkar skjutsa.. bor utanför stockholm
har sökt ridsport :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

kul :) okey, de me negativt va ju mindre kul.. har du kollat på skolan? (med tanke på avstånden..) jag var där i januari, och så vitt jag såg var det lugnt =) en jättefin skola som vet vad dom håller på med. :smirk:

vadå bara 210?!?!?!?! Då behöver du ju inte vara orolig, jag hade 190 i höstas (kommer höja mig rejält nu..) och jag är 7:reserv.. vilket betyder att jag är ganska lugn, förra året tog dom tydligen in 33 st reserver :banana:

hoppas du kommer, har hört att alla som kommer får träffa de som har sökt och bekanta sig lite (alltså i typ bara vi, inte skogsbruk m.m.)

//Hanna

Ok , jag MÅSTE bara försöka ta mig dit, nu när jag bor så långt borta så är det värta att åka att kolla med tanke på att jag ska ta med mig min egna häst.
Bra om det är så att man får bekanta sig med alla där (:
Bra det där med att dem tog in så många reserver, hoppas verkligen att jag höjer mig ändå har den "pressen" på mig sj . :P:rofl:

Jag har sökt:banana: Valde travsport som inriktning:bump: Jag ska komma på öppet hus, jag hade fullständigt glömt bort det tills nu:p
Jag vill börja jobba som travhästskötare:love: Och sen förhoppningsvis starta ett stuteri och hålla på med avel(varmblodig travare):d

Det låter ju trevligt att du har en dröm och vet exakt vad du vill bli :) sj är jag lite osäker fortfarande,,min dröm var förr att bli vetrinär. :confused: men vi lär ses på öppet hus iallfall , ser fram emot att få se plönninge för första gången (:

Jag har gått på plönnige, tog studenten -05. Det är faktiskt en riktigt bra skola OM man inte går hästhållning!
Väljer du hästhållning kan du lika gärna söka till ett vanligt naturbruksgymnasium. Jag gick ridsportslinjen. De har bra lärare, speciellt Maud Delling (även om hon älskar att tracka ner 1.orna) men hon har anledning till det. När man är i den åldern tror man att man redan är väldigt duktig :rofl: . De har fina välridna hästar, men även hästar som är lite mer klös i!

Jag gick hästhållning på plönninge och tyckte det var SKITBRA. tyckte inte det var så jättestor skillnad på hästhållning och ridsport.. vi red lite mindre bara.. ^^

_eliiin_ : :) , jag förstår dig..(angående "pressen", betyg) Fast det måste vara frustrerande lr vad man ska säga att bo så långt bort? Själv har jag väl inte riktigt nära jag heller (12 mil) men jämför man med dig så:eek: Sen kan man ju komma in från andra länder också..!

Varmblod_lover : Hej travälskare! :D tur att du kom förbi denna tråden då.. ;) Planerna låter jättekul :idea: vart bor du? kanske lite personlig fråga, men men..

sona : Hästvarianterna låter väldigt spännande..! personligen föredrar jag dem med "lite mer klös i", men man ska väl kunna rida alla :angel: Så vad gör du nu? Efter gymnasiet menar jag.. Vad hade Maud Delling hand om? Och en fråga som jag ställt till många- Vad gör ni egentligen på den fritiden som blir över? :crazy: Undrar hur man ska planera att hinna med allt man vill göra :angel:

sona OCH independent : Hur som helst, tror jag ändå inte man kan hitta ett bättre naturbruk än plönninge i Sverige.. Men man får väl se :smirk:

//Vetgirig :d

Även ryttarnas nivåer var ju olika, så alla kunde väl kanske inte rida alla hästarna.
Nu jobbar jag på en pallfabrik :D Insåg att man inte får nått för att jobba med hästar, men var ändå roligt att få prova på det
Maud var ridlärare i dressyr.
Även hästkunskap, främst inom avel
På fritiden som blev över så satt jag mest hemma på internatet och umgicks med polarna där. Annars kunde man ju åka in till halmstad, där fanns ju lite mer att göra.

Har sökt Plönninge, ridsport :love:
Kommer nog att ha runt 235p och hoppas verkligen att det räcker :crazy: Förra året höjdes det ju rätt mycket från prel till riktiga antagningen..

Ni som har sökt, kolla plönningetråden på U :idea:

_eliin_ vad har du hört för negativa saker? nyfiken :p är iof övertygad om att det är bra där. haha

ja att man inte ska gå där om man verkligen vill komma framåt i ridningen och att man inte får rida där..o.s.v..men jag tror mest det är sådana som egentlignen inte vet något om skolan som säger så. hon sa att hon hade hört det av någon:confused: tror ej de e sant

Jasså konstigt. Verkar ju vara jättebra ridundervisning där tycker jag, såg en del av en hopplektion när jag var på studiebes, det var wow :love: :D
Det där med att man inte kommer nånstans i ridningen stämmer nog mer in på bollerup :angel: Tror jag med mina fördomar. Nu får ingen döda mig för det..

jag undrar om man får ta med sitt husdjur till plönninge t.ex kanin??:confused: :smirk:

Liknande trådar

Ridning Hej alla travarälskare (varmblod som kallblod):love: Tycker att vi ska ta o berätta om våra älskade djur:laugh: När vi köpte dem o... 2
Svar
31
· Visningar
4 336
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 109
Senast: Milosari
·
Avel Min granne har ett arabsto som hon ev funderar på att betäcka i år eller ev nästa år (börjar bli lite sent nu när man inte valt hingst... 2
Svar
33
· Visningar
3 211
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka