Plönninge <3

Sv: Plönninge <3

Hej hej:D Jag har sökt till plönninge Ridsport(hopp/dress) och jag kom in prel. Har 220p, men kommer höja till 250 ungefär..
Var på öppet hus! Verkade jätte bra, det var större och finare än vad jag tänkt mig...

ha det bra:D

Har sökt Plönninge, ridsport :love:
Kommer nog att ha runt 235p och hoppas verkligen att det räcker :crazy: Förra året höjdes det ju rätt mycket från prel till riktiga antagningen..

Ni som har sökt, kolla plönningetråden på U :idea:

235 p :eek: ja känner mig urusel :angel: :confused: Sj liggger ja väl på en 215.. :cry:

vilken tråd menar du?? :confused: e lite trög ;)

man får ta med sig smådjur, men då ska man ha det i "smådjurs-stallet" (om det nu finns kvar fortfarande då vill säga)

Och ang om ridningen, så lärde jag mig en massa!
I ettan red vi en ggr/veckan, i tvåan red vi oftast 2ggr /veckan och i trean red jag varje dag, ibland 2ggr/ dagen tom.

skitkul. :D

Tror att du har min msn? kexchoklad42@hot..

Det finns speciella djurhus tror jag så man kan ta med djur. Eller? Det brukar ju finnas... Syon pratade om någon tjej med råttor eller något och hon fick ngo bo i byn. Fanns visst nån lada innan med som man kunde stoppa in kaniner och sånt i men det blev bråk balnd eleverna så dom stängde den "tills vidare" :angel:

ponnie91: msn? :D jag har 215 nu men jag ska ju höja mig ltie. 235 är
iof maxmax, vet inte om jag orkar anstränga mig så mycket (slö). 225 får jag iaf helt säkert.

Har förresten jättemycket ångest nu i omvalet och allt. Borde väl ha nåt vettigt andrahandsval med om jag int kommer in på 1a, men det enda jag känner att jag vill gå är faktiskt plönninge :smirk: och Tenhult my ass

Förlåt om jag bara hoppar in så här :o (Skriver i denna tråden oxå:angel: )

Men jag har tänkt söka till plönninge nästa år :D Och nu undrar jag om nån vet hur man gör om man vill ha med sig sin egen häst, hålls träningar och så där? Och hur gör man när man ska tävla?
Vad jag har förstått får man ha hästen i stall runtomkring skolan, hur är dem, ligger de nära osv?

Såg att någon hade skrivit lite:) , men vill gärna veta mer om någon vet och vill berätta? :D Vill veta allt!!:d

MVH//Horse_Power :p

Ps. För att klara intagningspoängen (lr vad dt heter) hur bra betyg måste man ha unigefär då? :crazy:

vore kul att ha din msn om du ska gå på plönninge, kan berätta lite mer där på msn.

Kul med flera som ska/har tänkt gå på plönninge!! :banana: ge gärnet bara :p

Jag går på Plönninge nu! En skitbra skola :D

Har också med mig en häst te skolan, och det funkar jättebra... Det finns rätt många stall runtom skolan allt från ½km till runt 5km från skolan... Finns mer info om dom på Plönninges hemsida;)

Sen är det några stycken av lärarna som har så att man kan träna privat framför allt i dressyr. Och då har vissa träning varje vecka och sen några som har lite mer varierat.. Även sylvia (känd dressyrdomare) har lektioner en gång i månaden tror jag...

Johan Lundin har hopplektioner varje vecka..:D

Jag bor ganska nära så mina föräldrar får komma upp och skjutsa mig på alla tävlingar:angel: Men ibland åker skolan iväg me hästbussen ut på tävlingar för storhästar...

Och till er som hört att man inte utvecklas så mycket, så har jag i alla fall utvecklats jättemycket under bara ett år, och det är det många som har gjort!!! Många fina hästar me olika temprament å så bra tränare... :P haha

Senast ändrad av en moderator:

Tycker det är skojjj att dom får fler inriktningar, och sen kommer juh vi andra få prova på det också hoppas jag :love: hahaha;)

Hej!!
Grattis till er som ska gå på Plönninge!!! Det är en toppen bra skola jag gick Ridsport där 02-05. Har aldrig haft så roligt förut. Det fanns alla möjligheter att rida bara man visar framfötterna.. Tävla också faktiskt. Man får ta med husdjur som får vistas i lite olika hus så det måste man nog förvarna om lite så man placeras därefter.
alla ridlärarna jag hade var bra och engagerade. Hästarna är alla små pärlor som har sina speciella egenskaper. :d. De har världens bästa underbaraste Foderlärare som heter Kristina, henne måste ni vara snälla mot och alltid komma i tid.

jag är lite avis att ni har det roliga kvar. Ta vara på det!

Det kommer iallaf jag göra.- ta vara på tiden! :) plönninge verkar vara en underbar skola- har ju bara vart där på ett öppet hus men jag föll för plönninge direkt. :P :love:

Nu blev d dött här.. :crazy: är d någon som vet om d är någon kille som har sökt i år till ridsport?? antar att d kanske inte är så jätte vanligt till skillnad mot tjejer..:(

Verkar inte vara många bukare alls som sökt dit i år :p Tråk.

När (om) jag kommer in ska jag åka och titta på skolan igen har jag bestämt :banana::D Och ta massa bilder.

Liknande trådar

Ridning Hej alla travarälskare (varmblod som kallblod):love: Tycker att vi ska ta o berätta om våra älskade djur:laugh: När vi köpte dem o... 2
Svar
31
· Visningar
4 336
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Delvis en spinoff på bedöma sin hund objektivt, kom att tänka på det här med andras bedömningar av ens hund. Viktor är för de som... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 109
Senast: Milosari
·
Avel Min granne har ett arabsto som hon ev funderar på att betäcka i år eller ev nästa år (börjar bli lite sent nu när man inte valt hingst... 2
Svar
33
· Visningar
3 211
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur