Sv: Plugga + mammaledig
kl
Jag provade på att studera 100% samtidigt som jag var helt föräldraledig och sambon och studerade 100% (fast hans 100% är snarare minimum 150%)
Jag började när sonen var 6 månader med inställningen att nu fan klarar jag detta.
Men jag gav upp efter ca 4 månader, skulle förbereda för 10 laborationer och två mindre tentor i december och tre tentor i januari (och då var bara en tenta omtenta)
Men min kille är en sådan som aldrig sover, sov inte nätter förrens han var 8 månader och sover knappt någonting på dagarna heller så jag var helt utmattad.
Sambon är vanligtvis borta 12 timmar om dagen och har en skola som skulle behöva "lite" förändringar för att komma in i 2010-talet.
Hans skola går vartannat år och han är färdig till sommaren, så var inget alternativ för oss att han skulle vara föräldraledig.
Jag hoppade av skolan för att jag kände att jag sprang rakt in i en ny depression och där vill inte jag hamna. Nu är jag hemma och njuter av sonen, hunden och medryttarhästen jag just skaffat

Men börjar HT-13 igen.
Vi har f.ö två hundar och hus, nyaste hunden köpte vi när sonen var ca tre månader men han var då två år.
Jag tycker du ska prova och plugga! Eller skaffa hund

Men om ni ska ha valp så tänk på att det inte är bara att ta ut och kissa dem konstant, vi letar valp nu men vi vill inte ha någon innan det blir varmt så man inte behöver ta på sonen 3 kg kläder innan man går ut.
Personligen tror jag det är bra att man har något annat än bara barnet.
Men diskutera med din pojkvän/sambo hur han vill att föräldraledigheten ska se ut och hur du vill studera. Ni kan ju helt enkelt ta 6 månader var, om du tar första delen så börjar du studera på vårterminen helt enkelt.
(en kvinna frågade om inte vi skulle göra oss av med hundarna när hon fick höra att jag var gravid, aldrig sa jag!)