Det har jag. Men antalet gånger man får svar kan jag räkna på händerna. Jag har lärt mig vad jag "får och inte får" säga. Gillar inte alls att man ska framställa sig som en helt perfekt människa som kan precis allt.
19 intervjuer har jag varit på hittills, om jag räknar med de två som jag ska gå på den här veckan. 30% av mina ansökningar leder till intervju, så där har jag rent tekniskt riktigt bra siffror.
Tror att jag gör lite bättre ifrån mig nu när jag har jobb som personlig assistent + att jag antar att jag absolut inte kommer få jobbet, vilket gör att jag är lite mindre nervös, och förhoppningsvis säger jag smartare saker när jag har tillgång till hela hjärnkontoret.
De flesta har slutat i att jag har gjort en jättebra intervju, MEN de har fått in jättemånga ansökningar och x y och z har mycket mer erfarenhet än mig.
Men vissa saker tycker jag är lite luddigt. Ena intervjun jag ska på har jag angett att jag har grundläggande labbvana från universitetet. En kurs jag gick för 4-5 år sedan. Jag är en såndär superärlig människa som VILL säga på intervjun att det är länge sedan jag stod vid ett mikroskåp, men jag inser att jag inte borde göra det... Men blir jag nervös så är det en sådan sak som kan hoppa ut. Och finns det då någon med mer självbehärskning där så "vinner" ju de över mig.
(Labbgrejjen är bara en av sakerna, huvuduppgiften har inte med labb att göra...).