Pluggtråden

Bukefalos 30 år!

Eftersom jag inte har lyckats få jobb inom något som har med Animal science att göra på ett år så sökte jag en master i skogsvetenskap till hösten. Jag vet inte hur jag känner för det. Jag är mycket intresserad av det också, men att "ge upp" för att jag tydligen är komplett sämst på intervjuer och därmed inte kan få ett jobb känns tungt. Så jag vet inte om jag vill komma in eller inte riktigt.

Har du bett om återkoppling på varför de inte valde dig efter intervjuerna så att du vet vad som saknas? Det gör jag alltid om jag varit på intervju och inte får jobbet.

Har du bett om återkoppling på varför de inte valde dig efter intervjuerna så att du vet vad som saknas? Det gör jag alltid om jag varit på intervju och inte får jobbet.
Det har jag. Men antalet gånger man får svar kan jag räkna på händerna. Jag har lärt mig vad jag "får och inte får" säga. Gillar inte alls att man ska framställa sig som en helt perfekt människa som kan precis allt.

19 intervjuer har jag varit på hittills, om jag räknar med de två som jag ska gå på den här veckan. 30% av mina ansökningar leder till intervju, så där har jag rent tekniskt riktigt bra siffror.

Tror att jag gör lite bättre ifrån mig nu när jag har jobb som personlig assistent + att jag antar att jag absolut inte kommer få jobbet, vilket gör att jag är lite mindre nervös, och förhoppningsvis säger jag smartare saker när jag har tillgång till hela hjärnkontoret.

De flesta har slutat i att jag har gjort en jättebra intervju, MEN de har fått in jättemånga ansökningar och x y och z har mycket mer erfarenhet än mig.

Men vissa saker tycker jag är lite luddigt. Ena intervjun jag ska på har jag angett att jag har grundläggande labbvana från universitetet. En kurs jag gick för 4-5 år sedan. Jag är en såndär superärlig människa som VILL säga på intervjun att det är länge sedan jag stod vid ett mikroskåp, men jag inser att jag inte borde göra det... Men blir jag nervös så är det en sådan sak som kan hoppa ut. Och finns det då någon med mer självbehärskning där så "vinner" ju de över mig.

(Labbgrejjen är bara en av sakerna, huvuduppgiften har inte med labb att göra...).

Det har jag. Men antalet gånger man får svar kan jag räkna på händerna. Jag har lärt mig vad jag "får och inte får" säga. Gillar inte alls att man ska framställa sig som en helt perfekt människa som kan precis allt.

19 intervjuer har jag varit på hittills, om jag räknar med de två som jag ska gå på den här veckan. 30% av mina ansökningar leder till intervju, så där har jag rent tekniskt riktigt bra siffror.

Tror att jag gör lite bättre ifrån mig nu när jag har jobb som personlig assistent + att jag antar att jag absolut inte kommer få jobbet, vilket gör att jag är lite mindre nervös, och förhoppningsvis säger jag smartare saker när jag har tillgång till hela hjärnkontoret.

De flesta har slutat i att jag har gjort en jättebra intervju, MEN de har fått in jättemånga ansökningar och x y och z har mycket mer erfarenhet än mig.

Men vissa saker tycker jag är lite luddigt. Ena intervjun jag ska på har jag angett att jag har grundläggande labbvana från universitetet. En kurs jag gick för 4-5 år sedan. Jag är en såndär superärlig människa som VILL säga på intervjun att det är länge sedan jag stod vid ett mikroskåp, men jag inser att jag inte borde göra det... Men blir jag nervös så är det en sådan sak som kan hoppa ut. Och finns det då någon med mer självbehärskning där så "vinner" ju de över mig.

(Labbgrejjen är bara en av sakerna, huvuduppgiften har inte med labb att göra...).

Okej själv har jag oftast ringt upp HR eller chef beroende på vem man har haft mest kontakt med i anställningsprocessen och fått bra återkoppling. De gånger som jag inte frågat direkt när de ringt angående när man får nej då såklart. Trist att du inte fått fler återkopplingar. Kanske kan intervjuträning med någon coach vara hjälpsamt det har oftast facket som medlemsförmån.

Kollade antagningsstatisken för mitt förstahandsval och det såg inte lovande ut 😅 Är garanterad plats på mitt andrahandsval men vet inte om jag är upplagd för 100% studier och 60% arbete mån-fre 🫠 hade velat mjukstarta med mitt förstahandsval på 50% istället…

Jag ska läsa "Språk-, läs-, skriv- och matematikutveckling i förskolan utifrån första- och andraspråksperspektiv 15 hp” på distans via Malmö universitet. Den pågår i höst och nästa vår och är en kurs för personer som redan har förskollärarexamen samt arbetar på förskola. Ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning... :D

Jag blir student på deltid igen i höst, ska läsa en kurs i språkriktighet på väldigt lagom nivå. Tre poäng och kvartsfart, Linnéuniversitetet, fakulteten för konst och humanoria. Den ska hjälpa mig att förbättra mitt manus språkligt. :) Men kommer ändå behöva korrekturläsare i slutändan för mitt manus antagligen.

Har nu reserverat kurslitteraturen på biblioteket, vill gärna kolla på dem innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa. Passar bra att göra det mitt i sommaren när nästan inget sådant är utlånat.

Har nu reserverat kurslitteraturen på biblioteket, vill gärna kolla på dem innan jag bestämmer mig för vad jag ska köpa. Passar bra att göra det mitt i sommaren när nästan inget sådant är utlånat.
Åh, vilken bra idé!
Det ska jag härma :D

Jag satt precis och kollade igenom vilken kurslitteratur som återkommer i fler ämnen och under flera av terminerna. Tänker att den kan vara värd att införskaffa.

Jag pluggar ju enbart för nöjes skull och inte något som är relaterat till mitt jobb, men jag kom in på den kurs i musikteori och gehör som jag ville. :) Ska bli väldigt kul, och kommer säkerligen gynna mitt spelande.

Satt och tittade på studentlitteraturen till mina studier då jag ville veta ungefärligt pris. Är ju intressant att veta hur mycket åtminstone den obligatoriska går på.
Hittar två begagnade på Studentapan, den tredje (som ska användas under alla terminerna och i flera ämnen) är tillfälligt slut.
Kollade den även på online bokshoppar, den finns inte att få tag på där heller.

Kan ju bli intressant... Eller j- ligt jobbigt!

Har insett att heltidsstudier på den nivån som min C-uppsats kräver, inte är görbart i nuläget. Kommer jag in på mitt förstahandsval så kommer jag läsa det, men väntar med c-uppsatsen då den inte går att kombinera med arbete (jag tänkte jobba 60%) enligt dom som gjort den.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar