Bukefalos 28 år!

PMS alltså jag orkar inte

Apropå att det skulle bli bättre efter man fått barn så för mig blev smärtan mindre, men ångesten samma eller värre…
Känner att det är ett lite föråldrat sätt att hetsa (framförallt) unga kvinnor till att skaffa barn snabbt när folk säger så. Jag tror ingen skaffar barn bara för att bli av med mensvärk eller PMS. Det vore ju bättre om man istället började forska i varför det blir så här och hur man kan lindra det istället, särskilt som att ångesten faktiskt är 1000 gånger värre än mensvärken och ihop är de brutala.
 
Känner att det är ett lite föråldrat sätt att hetsa (framförallt) unga kvinnor till att skaffa barn snabbt när folk säger så. Jag tror ingen skaffar barn bara för att bli av med mensvärk eller PMS. Det vore ju bättre om man istället började forska i varför det blir så här och hur man kan lindra det istället, särskilt som att ångesten faktiskt är 1000 gånger värre än mensvärken och ihop är de brutala.
Absolut! Om det inte framgick så håller jag med dig till 100 %!
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
2 656
Senast: Gotthard
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 872
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 330
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 260
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp