PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Rackarns då! ;) Jag hoppas han gör scheman snart! Han e så speedy!!!:D
 
Anmälde du i tid för "earlybird special"? Jag också vill dit men jag måste först komma i nya rutiner.

Stina du är bokad för onsdag-torsdag i L2 gruppen som sist. om inte så slänga vi in på sidan om i L1 lötdag-sön. Och sen är det fredag med privata så vi hitta nånstans du kan vara.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: PNH tjatter part III...

Oj!!! Vad bra... Jag lär väl ha en lucka någonstans så jag fyller min plats!:D
Hoppas att kunna vara med för privat lektion för att få mer svar på mina funderingar om Obe mannen.. :D Kanske även om sadlingen..:o
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Själva kursen kostar runt 55 000 - 60 000 och sedan är det ju boende å häst för ca 15 000 å flygbiljett förstås så det är ganska saftigt men det är ju en dröm...

Åh, fy va kul du kommer att få, lite avis att jag inte får åka oxå, men det får bli i framtiden! Ska du ta med dig hästen till USA, eller ska du hyra nån där? Har funderat på hur det där funkar om man ska åka, man vill du helst ha med sig sin egen häst för att få hjälp till en bättre relation där, men det verkar så krångling att flyga med häst (fast det är för jag inte vet hur det går till eller kostar).
Vad är det för kurser du ska gå där i maj?
 
Sv: PNH tjatter part III...

GUUUD vad jag blir avis!!!! Måste börja spara pengar nu så jag kan åka nästa år. Hoppas du får det underbart!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Måste ju puutta lite hära =) Min lilla svarta är mycket piggare igen, she´s back! :bump:

Hur går det för er? med ridning o hantering o allt kul?
 
Glad att höra hon är bättre. Vi gömmer oss nånannanstans just nu för att får igång den ordenligt.
 
Sv: PNH tjatter part III...

*kl*
Tjoo, sticker in min näsa här lite igen :D
Kollar av tråden hela tiden, men ni diskuterar saker to fare away!

Lite off topic från pågående ämne, men vill dela med mig av min glädje och stolthet !!

Tänkte bara berätta om min fantastiska dag, idag finns inget bättre än min häst :love:
Hade ju som sagt problem, o började då med Seven Games, o nu varje gång innan jag rider så kör vi lite "vänskapsleken" inte med olika redskap o så, bara med mina händer.
Som faktiskt gjort att alla uppsittningsproblem helt slutat !! :)

Sen nu har hon utan problem kunnat gå bakom hästar när vi rider, utan att stressa takta osv, utan bara varit pigg framåt o klivit på, hon går lite snabbare än de andra ibland,men har kunnat anpassa sig, eller så har vi gått först :)

Men idag red jag ut helt ensam, red över en "tyngre" trafikerad väg, till skogen på andra sidan, väl över ropade hon på pojken två gånger, jag satt på långa tyglar, hade en snutt i vardera hand för att inte helt bli tagen på sängen om hon började tramsa lite :)
När hon ropade så började jag prata med henne om ditt o datt, hon ropade inte mer alls, blev helt lång och låg i halsen, avslappnad och med öronen framåt piggt skrittande :laugh: hela turen !!
På hemväg skulle vi korsa vägen igen, nu kom det en lastbil, jag blev lite tveksam, men ack så jag misstog mig, inte en tanke på att blir stressad eller rädd, hon var ju påväg hem faktiskt ;)
Dock är vita trädgårdsstaket oerhört läskiga, hemväg eller inte ^^
Hela sista snutten hem satt jag o prisade min häst, jag sa tom att om hon ville så kunde jag ramla av på ridbanan, för det får man när man har en tokduktig häst..
Tack o lov tog hon mig inte på orden ;)

Jag är så glad och stolt =D
Vad tror ni?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Nu har jag kommit hem från det utländska land :D jag befann mig i två veckor....:rofl:
Jag har även anslutiu mig på PNH Swe... Kul att du byggt upp det så proffsigt Drottningen ;)!
 
Hej du! Vi är bara en klick iväg...inte så långt.

Du ska vara stolt! Ni var super båda två och jag hade ett lende på min ansikt hela tiden jag läste det. Man kan höra din glädje i din beskrivning!:bump::bump::banana::banana: Keep it going!!!:bow:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Tack :D
Vad jag menade att ni är för långt bort är era diskussioner om era utbildningar osv, där är jag ju inte, men jätteintressant o läsa, men inget jag kan diskutera än :D

Hihi, hade solen här i Hfs gått ner igår hade inte det varit några problem, hade lyst upp "byn" med mitt humör.

Jag blir så glad att det verkligen går åt rätt håll, och att det förhoppningsvis betyder att vi hittat/håller på att hitta tillbaka till varandra igen :love: :banana:
 
Ja, man blir verkligen über glad. MEN med allt sorts träning så "brukar" det kommer en bakslag. BLI INTE besvinken om/när det händer, Håller det glatt humör och ser det bara ut som ett nytt utmaning!:banana::bump:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Tack :D
Vad jag menade att ni är för långt bort är era diskussioner om era utbildningar osv, där är jag ju inte, men jätteintressant o läsa, men inget jag kan diskutera än :D

Jag förstår hur du menar. Det är därför jag också mest smygläser. Har dessutom inte råd att gå med i Savvy-club nu, så det känns lite svårt att utvecklas också, men det är kul o läsa lite här hur det går för alla andra...
 
Ni ska inte smygläser. För mig det bästa är att får läsa sånna inlägg som din om hur lycklig du var och hur det började fungera för er båda. Det är så hemla roligt att läsa sånna inlägg. Man känna igen dessa kännslorna själv.:D:banana:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Ja, absolut, jag älskar sånt, blir väldigt glad när jag läser sånt själv, o när jag läste mitt eget blev jag väldigt rörd :p

Jag tycker det är så fantastiskt, och funderar varför fler inte försöker hitta den där här vägen, lite nyfrälst kanske :angel: jag vet ju många som har så mkt problem, och nu försöker jag ge lite hintar, inte föreslå att nu du, nu ska du börja med PNH :p utan snarare, men du, jag gjorde såhär, det har gett FANTASTISKT resultat, jag har ändå haft min i 9 år nu, men fick efter "tillsägelse" av hästen lov att testa nånting nytt som dessutom har överraskat mig i resultat.
Ni kanske tycker det är överdrivet, men t.ex. har jag kanske tyckt att vänskapsleken är lite väl "lågt" att börja med när man haft sin i x-antal år, men ja la ner den tanken o bara testade, jag blev väldigt positivt överraskad och väldigt taggad att fortsätta !!

Därför blev jag lite besviken när en av mina närmaste vänner, VÄGRADE lyssna på mig, tyckte jag va fånig och istället börjar bruka våld :o
Jag förstår inte, jag serverade en av världens (i mitt tycke) lättaste och numera självklaraste lösningar, som innebar:
1. Inget våld
2. Att alltid starta på vänskaplig fot
3. Vänligare/positivare häst

Nu tror jag inte att världens problem hänger på vänskapsleken, man måste ju ständigt utveckla, 1 steg fram, kan vara två steg bak osv, men den är en Väldigt bra bit på väg, och om jag efter 9 år, och haft en fantastisk kontakt med min häst, kan byta bana när hästen visar att nåt är fel.. Ja, då tycker jag att min vän som har en unghäst istället för att använda våld och skrik vid t.ex. uppsittning, lastning, nånting som faktiskt kan vara obehagligt för en del hästar, kan testa en sån enkel sak..
Jag vet inte ja..
Sorry för långt inlägg, blev en del funderingar :)
 
En av de viktigast lekan är vänskaps lekan. Och jag känner igen det du skriver om att ja ja jag har haft heästen i x antal år vi redan är vänner. Men de flesta som anlita mig så ser jag en annan sak och de inte förstår hur en enkel övning får en häst som t ex de kunna inte inte lasta (var sagt han var olast bar) kan i några min. gå rakt in. Det hade med att den inte litade på egaren. Fast de var "vänner" det var bara en sidig. men när de lära att ser en häst kanske behöver mer tid och lite kli och klapp och de ser resultat det ger så ändra de rätt så fort.

Jag också tror att många är rädd att prova nåt nytt kan bevisa att de inte har det förhållande de "trodde" de hade. Att det ska kännas att de förlora på nåt vis. För vissa männsikor är det jätte svårt att erkänna sånna sak. Och lära nåt nytt ta de ur sin egen komfort zone. Och sen andra tycker att göra saker som de tycker de har gjort är överkurs/onödig. Jag vill galappera varför skulle jag lära min häst gå sidled från marken mm.

Folk komma till PNH i sin egen takt om de vill. Det är bara bra att t ex du hitta vägen till en bättre och annorlunda förhållande med din häst. :banana: Andra kan vara fortfarande lycklig utan PNH men vi bara hoppas deras hästar är.:angel:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag håller helt med :)
Jag kan säga att om jag tyckte att jag hade en ganska bra kontakt förut, så är det helt annorlunda nu, det går inte att beskriva, men det är en ofattbar känsla, och jag tror att hästen just nu känner att vi är på samma planhalva när vi gör saker, bara en sån sak som att hon blev helt lugn när jag började prata :)
Vilken inverkan min röst faktiskt hade.
Otroligt :D
Jag är väldigt sugen på att försöka lasta nu, och se hur det går, det kan komma gå bättre eller oförändrat, men det återstår att se, vill inte ta ut något i förskott :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: manda
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 327
IT & mobiler Har köpt ett par Marshall Minor III- hörlurar. De har en tendens att lossna ut örat och jag har tappat dom ett par gånger. Är det kört...
Svar
0
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp