Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan rekommendera alla stockholmare att gå till humlegården! Jag vet inte hur många vi är som sitter på gräset vid gymmet och de två pokéstopen där, men det är knökfullt :love:

Jag kan rekommendera alla stockholmare att gå till humlegården! Jag vet inte hur många vi är som sitter på gräset vid gymmet och de två pokéstopen där, men det är knökfullt :love:

Är så avis! Vårt enda pokestop ligger en bit härifrån (går dock att promenera dit), och det är placerat på en parkering vid vår enda matvarubutik där man absolut inte kan vistas mer än att gå förbi snabbt. Något gym har vi inte heller :( Och de har ju stängt ner request-sidan så vi kan inte ens be om ett. :rage:

Var in till byn och handlade lite och passade på att besöka det enda pockestoppet. Lyckades fånga tre pokemon, bland annat en till Eevee. :love: Man får vara glad för det lilla när man befinner sig i helt pokemonlöst land. :laugh:

Men imorgon ska vi åka ner till Umeå, då ska här jagas. :D

Updatering: det är ett företag som lagt ut lures här som har med en ladddstation och mängder med laddsladdar. Så de bjuder alla på att ladda mobilen och på vattenflaskor :up:

Ikväll är det ju ett jättestort Pokemon go event på Gärdet ! (Stockholm) Flera tusen har sagt att de kommer (4300 just nu)

Här kommer några frågor.

HUR battlar man? Exakt hur funkar gymmen? Hur vinner man? Vad är skillnad på att träna sin Pokémon och fightas på riktigt? Kan Pokemons dö?

Jag har fångat 192 Pokemons
Varav jag har 36 olika sorter
varav
52 Rattata
43 Pidgey
26 Spearow
18 Zubat
12 Drowzee

Kan ju förvisso tacka alla råttor, sparvar och duvor för min level 11 :P Då jag evolvat MASSOR av dom som ni förstår :p

Fångade Seaking på cp544 i natt under lure :) Och evolvade en Spearow till en Fearow på 468 :) de e mina topp 2 cp...

HUR battlar man?
Du står nära ett gym, trycker på det och får upp en boxningshandske. Tryck på den.
Pokemons har två manövers. En basic som du gör genom att klicka på motståndaren. En "avancerad" som syns som blå staplar längst upp till höger. För att göra den håller du in och släpper i stället för att trycka. Svep åt sidorna för att ducka/blocka.

Exakt hur funkar gymmen?
Laggym:
Här kan du träna mot lagkamrater eller inhysa en pokémon. Den kommer automatiskt tillbaka till dig när den blir besegrad (då vill den ha lite potion). När du tränar kan du välja vilken pokemon i gymmet du ska slåss mot. Ju mer ni tränar mot varandra desto större blir gymmet, och desto fler kan vara inhysta, desto svårare blir det för de andra att ta över det.

Gym i annan färg än din:
Du kommer att behöva slåss mot ALLA pokemons i gymmet, men kan å andra sidan välja 6 pokemons att slåss med. (en i taget dock). Flera personer från samma lag kan "angripa" ett gym i annan färg samtidigt och hjälpas åt. Vinner ni så tar ni över gymmet, slänger snabbt som attan in några pokemons där och håller tummarna för att ingen hann före. Det kan alltså vara de röda som besegrar ett blått gym, men en liten retsam gul hinner slänga in en pokemon där innan de röda hinner och då blir gymmet gult och de röda galna.

Hur vinner man?
I gymmen? Last pokemon standing, så att säga.
(Du får däremot xp för både sparring och matcher. Plus att du får extra xp om du har pokemons inhysta på fyra olika gym samtidigt.)

Vad är skillnad på att träna sin Pokémon och fightas på riktigt?
De kan bli utmattade eller medvetslösa om du fightas på riktigt, men du får saker från pokéstops för att hjälpa dem efteråt :)

Kan Pokemons dö?
Nej.

@cherie

Sverige har fått egna servrar så det ska inte påverka att ett annat land får spelet. Det kan ju vara överbelastning här hemma som gör att det strular :)

Mitt på dagen idag blev jag utkastad ur spelet hela tiden. Superirriterande då jag befann mig på ett pokestop-tätt ställe... fick cykla runt en del mellan stopsen här hemma sedan som kompensation. Idag har jag för övrigt fångat min första jigglypuff <3

• Gilla
Reactions: Laa
@Blueberry Awesome, tack! Nu förstår jag mer. En sista fråga. Många gym har ju pokemons med flera tusen CP, är det någon idé att fajtas mot dem om man själv har bara fjärdedelen så många CP?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 696
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka