Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste man ha appen uppe på skärmen när man går för att det ska registreras? Har en iPhone 5S.

Det räcker inte med att den är i gång i bakgrunden? Alltså att trycka ner den men inte stänga av den helt. Jag vill ju helst lyssna på musik eller podcasts om jag ska gå långt, inte pokemons musik:arghh:

Den måste vara uppe och igång. Du får gå tillbaka till en gammal hederlig mp3-spelare ;)

Nooooo! Vilket jäkla piss! (vem har en mp3-spelare när man har en iPhone?:confused::D)

Hehe. Gamla människor?! :idea:
Jag hittade min gamla iPod Nano för ett tag sen, kanske skulle ge sig på att ladda den. Jag börjar också tröttna en del på Pokémonmusiken, speciellt eftersom den börjar om varje gång man varit inne i någon meny :meh:

Måste man ha appen uppe på skärmen när man går för att det ska registreras? Har en iPhone 5S.

Det räcker inte med att den är i gång i bakgrunden? Alltså att trycka ner den men inte stänga av den helt. Jag vill ju helst lyssna på musik eller podcasts om jag ska gå långt, inte pokemons musik:arghh:

På min mobil (Samsung) kan jag lyssna på pod och ha spelet uppe samtidigt. Startar acast (som jag har poddar i), startar sen pokemon. Då pausas podden, men den ligger kvar i bakgrunden och i "aktivitetsfältet" eller vad man nu kan kalla det och då kan jag starta den igen när spelet är igång.
Har sedan innan stängt av musik och ljudeffekter i spelet

Nooooo! Vilket jäkla piss! (vem har en mp3-spelare när man har en iPhone?:confused::D)

Jag! :D

Appen måste vara aktiv och på skärmen. Du kan stänga av appljuden. Alltså: ha Pokémon igång, men utan ljud. Sätter du på ljudlös så vibrerar den när det dyker upp något. Då borde du kunna ha musik i lurar också?

Själv tar jag BARA låga cp råttor, sparvar och duvor... Enkla att fånga å ger candy som jag sen använder på de höga jag har (har ungefärligt hum om vad som är högt och fångar bara de riktigt höga) så jag evolvar MASSA av dom...

Tog just över områdets 2 gym ! Weeeee =)

Fått höra massa bra tips nu från andra spelare... Bla ska det finnas 4 pokestop vid Trygg Hansa/Aftonbladet (?) på Kungsholmen som typ ALLTID lurar och man når tydligen alla 4 från mitten, och där ska komma massa bra pokemons inte bara "skräp"... Får se om jag orkar ta mej dit idag och kolla :P

Vad i hellskotta ska man ha för powerbank?! Har precis varit ute, batteriet nästan helt dött och min sprillans nya powerbank laddar för sakta när spelet är igång :( Har en Samsung Galaxy S6 och vill gärna ha minst 10.000 mAh iaf. Kan någon rekommendera något?

Kolla vad det är för styrka på utgången (alltså där du kopplar in kabeln mellan batteriet och telefonen), många har 1A. Jag rekommenderar över 2A för att laddningen ska vara så snabb som möjligt.

Varit en tur ner i stan för att fixa mer Euro inför resan till Celle i morgon. Fångade bl.a. en Horsea cp 54 och en Shelder cp 158 (nya för mig). I ett 5 km ägg blev det en Paras cp 64 (ny). så det var en lyckad dag.

Är det stor skillnad efter lvl 20? :D och vilket ska man göra först när man kommer dit?

Jag fångar vilda pokemons på 600-900 CP nu, är snart level 22. Då är det tråkigt att ha evolvat fram en andra eller till och med tredje utveckling med hälften så hög CP som "förstanivån" jag nyss fångade.

Förstår du min något diffusa förklaring? :)

Jag snålar med power up, är rädd om mitt stardust, men kan "boosta" favoriterna emellanåt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 55 56 57
Svar
1 125
· Visningar
72 891
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
397
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 598
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka