Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
kom hit! jag har en vända på 1.5km där jag får ung 4-5 magikarps på varje varv - varje gång :D (men idag fick jag 6st på ett varv :) )
6 st! bra jobbat! du måste bo vid en sjö! ;) Det finns mkt magikarp hos mig med! :) Brukar hitta cirka 3 st som ligger och sprattlar på ungefär samma ställe varje morgon jag cyklar till jobbet. :D Ska bara ha tid att stanna och ta dem också! ;)

I övrigt måste jag säga att tyvärr märker att "alla andra" har lessnat. Min sambo har typ slutat, så nu blir det väl inga mer kvällspromenader med pokemonjakt längre. De andra bekanta jag haft som spelar verkar också ha tröttnat. Det är bara jag som fortfarande är lika inne på det som kidsen som åker runt på sparkcykel.. :o :) Får se när/om jag lessnar. Inte än på ett tag i alla fall!
Det är lite grann samma sak för mig faktiskt, jag börjar tröttna :o
Ett av mina mål med pokemonandet var att börja träna å nu har jag börjat komma igång med joggingturer i samband med att jag jagar pokomens (har en runda där jag springer till jag ser en pokemon, fångar den, springer till jag ser nästa pokemon osv osv) och jag har även lyckats ta mig tillbaka till gymmet oxå.

Mina första mål m pokemonandet har jag oxå nått - har gått över 20mil, har fått min gyarados och även (äntligen) fattat det här m att battla, så jag vet inte hur länge jag kommer att fortsätta faktiskt..

Jag kommer nog att fortsätta iaf 2-3 veckor till (fram till jag åker till Kenya å sedan se om jag hittar ngt intressant där ;) )

Jag fångade min första Pikachu förut! Så glad! Använde sightings och lyckades spåra den tills den dök upp i en hästhage :D Har en från ett ägg sedan tidigare.

Kul!! Jag vill hitta en till! Tog en Pikachu första helgen jag spelade. Den råkade dyka upp vid ett pokestop med lure när jag cyklade förbi. Två gånger har jag sedan sett den "nearby" i närheten av jobbet, men har inte lyckats hitta den! Oerhört frustrerande! Det finns typ 0 pokemons där i andra fall (förutom några pidgeys och spearows..), så pulsen gick upp lite när det för en gångs skull fanns något annat - och dessutom pikachu! ;) Undrar var pikachu dyker upp egentligen? Det måste vara helt random?

6 st! bra jobbat! du måste bo vid en sjö! ;) Det finns mkt magikarp hos mig med! :) Brukar hitta cirka 3 st som ligger och sprattlar på ungefär samma ställe varje morgon jag cyklar till jobbet. :D Ska bara ha tid att stanna och ta dem också! ;)
Scania-sjön (1.5km) är ett riktigt Mecka för att jaga pokemons :D
Fångar mellan 8-11st på varje varv :p Å flera ganska rare har jag fångat där för allra första gången (nackdelen är att det inte finns ett enda pokestop i närheten så man måste ha bollar å hallon i beredskap)

Går även förbi ett vattendrag på väg till jobbet så jag brukar få 1-2 varje gång jag promenerar dit oxå ;)

Det är lite grann samma sak för mig faktiskt, jag börjar tröttna :o
Ett av mina mål med pokemonandet var att börja träna å nu har jag börjat komma igång med joggingturer i samband med att jag jagar pokomens (har en runda där jag springer till jag ser en pokemon, fångar den, springer till jag ser nästa pokemon osv osv) och jag har även lyckats ta mig tillbaka till gymmet oxå.

Mina första mål m pokemonandet har jag oxå nått - har gått över 20mil, har fått min gyarados och även (äntligen) fattat det här m att battla, så jag vet inte hur länge jag kommer att fortsätta faktiskt..

Jag kommer nog att fortsätta iaf 2-3 veckor till (fram till jag åker till Kenya å sedan se om jag hittar ngt intressant där ;) )

Kul att du har kommit igång med träningen! :)
Men, ja, Kenya låter ju aaaaningens mer spännande att pokemon faktiskt!! :) :) Häftigt resmål! :)

Jag har inte haft något mål med pokemonjakten. Det var min sambo som var astaggad långt innan det ens kommit till sverige och när det släpptes så övertygade han mig att testa. Jag gjorde det mest för hans skull för att hitta på något tillsammans den dagen. Hehe. Men jag blev aspeppad när jag hittade en massa nya hela tiden (vilket man ju gör när man är ny). Sedan tröttnade jag när 1) det blev svårare och svårare att fånga pokemons och bolllarna tog slut heeela tiden och 2) man faktiskt inte hittar så mkt nytt eller kul längre.. Men när jag upptäckte gymmen så blev det en nytändning faktiskt. Och nu vet jag inte..? Tycker faktiskt att det är kul fortfarande. Nu när jag har börjat jobba efter semestern så tycker jag att det verkligen livar upp cykelturen till/från jobbet. Jag cyklar 1 mil om dagen i ur och skur, året om och har gjort det i 5+ år. Tycker egentligen inte att det är trist eller så, men ibland vill jag bara komma hem istället för att cykla i 20 min.. Pokemonjakten har gjort det extra kul att cykla. Min transport har blivit ett spel liksom.

• Gilla
Reactions: Laa
Jag har tröttnat men ändå inte, det har börjat bli en vana att gå åtminstone en halvmil om dagen. Och det är trots allt något att tänka på. Tyvärr drar det ner tempot ordentligt med alla pokisar. Mest råttor weedles, drowzys och Psykducks. Min Gyrados fick jag för ett par dagar sedan.

Scania-sjön (1.5km) är ett riktigt Mecka för att jaga pokemons :D
Fångar mellan 8-11st på varje varv :p Å flera ganska rare har jag fångat där för allra första gången (nackdelen är att det inte finns ett enda pokestop i närheten så man måste ha bollar å hallon i beredskap)

Går även förbi ett vattendrag på väg till jobbet så jag brukar få 1-2 varje gång jag promenerar dit oxå ;)
Kul! Jag har blivit besviken när jag har försökt spela på mer natursköna rundor.. Finns det inga spelare eller pokestops så verka rdet heller inte finnas några pokemons?! Jag vet inte hur många mil jag har cyklat längs åar och sjöar utan att springa på något "rare". Tog en cykeltur till ett bostadsområde som ligger naturskönt vid en sjö i min stad. Fanns inte ens någon pokemin i nearbyrutan! :confused: Gick omkring där i säkert 20 min utan att hitta något..!

Men du verkar ha hittat den optimala rundan (förutom bristen på pokestops). Man vill ju helst promenera/jogga/cykla på trevligare och mysigare ställen än typ gator mitt i stan.. Jag vill det i alla fall!

Jag fångade min första Pikachu förut! Så glad! Använde sightings och lyckades spåra den tills den dök upp i en hästhage :D Har en från ett ägg sedan tidigare.

Igår körde jag evolve-rally under en halvtimme med turägg, JÄVLAR var jag kammade hem xp! Närmare 40 000 tack vare att jag sparade några nyheter i pokedex till slutet. Nu är jag en bra bit in på level 23 :up:

Däremot behöver jag hitta fler Bellsprout...
Snyggt jobbat :)

Jag fattar inte riktigt detta med var det är lättast att hitta rare pokemons. Hittills har jag haft mest tur på landet där både Pikachu, Onix, Persian och Rapidash (:love:) dykt upp. Men det måste ju vara extremt få spelare här? Samtidigt som vissa säger att på ställen med få spelare = inga pokemons.

Bättre än mina weedles, tror jag har fått 5
Jag har också fått sådana. Har fått bra mkt skit faktiskt! Men blev glad när jag plötsligt fick en Sandshrew. Gullig! Och hade den inte innan. :) En del "tråkiga" pokemons har jag åtminstone fått med bra CP. Men inte ens en weedle med bra CP är kul. Hehe.

Igår körde jag evolve-rally under en halvtimme med turägg, JÄVLAR var jag kammade hem xp! Närmare 40 000 tack vare att jag sparade några nyheter i pokedex till slutet. Nu är jag en bra bit in på level 23 :up:

Däremot behöver jag hitta fler Bellsprout...
du får komma till mig ;) ( östra fågelvik utanför skattkärr)
Kryllar av bellsprout och hittar tom även wheepinbells ibland:D

Jag fattar inte riktigt detta med var det är lättast att hitta rare pokemons. Hittills har jag haft mest tur på landet där både Pikachu, Onix, Persian och Rapidash (:love:) dykt upp. Men det måste ju vara extremt få spelare här? Samtidigt som vissa säger att på ställen med få spelare = inga pokemons.
Jag undrar också! För jag tycker som sagt att jag har fått bäst utdelning när jag hälsade på svärmor på "landet". Det bor kanske 500 pers på hennes ort och det finns 0 pokestops.. Men pokemonsen kanske dök upp för att jag & min sambo spelade. Då kanske följde oss för att vi utgjorde ca 100% av alla spelare. ;)

Absolut sämst utdelning har jag fått i bostadskvarteren i min stad (50000+ invånare). Här verkar alla pokemons finnas i stan, parker o.s.v. Alltså ställen där mågna spelar. Där folk bara bor och inte går omkring och jagar pokemons så finns det typ inget och dyker det mot förmodan upp något är det typ ratata.

Kul! Jag har blivit besviken när jag har försökt spela på mer natursköna rundor.. Finns det inga spelare eller pokestops så verka rdet heller inte finnas några pokemons?!
[...]
Men du verkar ha hittat den optimala rundan (förutom bristen på pokestops). Man vill ju helst promenera/jogga/cykla på trevligare och mysigare ställen än typ gator mitt i stan.. Jag vill det i alla fall!
Det här är nog en i det närmaste optimal runda i den här stan som du säger :)
De jag fångar mest av är Magikarps, Goldeens, Krabby, Psyduck, Slowpoke och Staryu (men även de vanliga rattatas osv). Har glömt bort exakt vilka rares jag har hittat men det är nog iaf 3-4st olika som jag har stött på :)

Sedan har jag testat andra platser som det har varit zilch, nada, niente på .......

Jag har också fått sådana. Har fått bra mkt skit faktiskt! Men blev glad när jag plötsligt fick en Sandshrew. Gullig! Och hade den inte innan. :) En del "tråkiga" pokemons har jag åtminstone fått med bra CP. Men inte ens en weedle med bra CP är kul. Hehe.
Jag fick en electabuzz i 10 km ägget igår men gången innan var det en mindre rolig jynx,

aaaaaaavis.....

Vi måste nog ta en buke-pokemonträff hos dig!
Jag har inte fått en enda Onix, Persian eller Rapidash än :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 175
· Visningar
76 716
Senast: Exile
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
402
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 717
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka