Bukefalos 28 år!

Politik i USA

Jag skulle till och med gå så långt som att säga att det inte är "victim blaming". Jag tycker inte någon av de som själva tagit initiativ och genomfört dessa totalt vidriga handlingar kan kallas för offer, faktiskt. Det må låta hårt och naturligtvis förtjänar ingen att dö, det borde ha kunnat undvikas, men "offer" i den betydelsen kommer jag aldrig att kunna se dem som.
Jag har kollat på några videos som visar händelseförloppet, och ställer mig ändå lite tveksam till vad som var mer våldsamt med hennes handlande än några av de andra idioterna som inte blev skjutna. Och visst, just den saken kanske inte hänt om man stoppat folk från att komma in och drivit på en linje för att återta mark. Samtidigt så tror jag nog att fler liv släckts vid oroligheterna som det isf lett till. Hemskt oavsett.
 
Nu säger Donald Trump att det kommer bli en orderly transition of power den 20:e.

...och varför ser jag framför mig hur Mike Pence (av alla människor) vrida upp Trumps vänsterarm på hans rygg, medan han säger ovanstående..?
Hans hjälpreda sa det. Detta då Presidenten själv var avstängd från Twitter; för uppvigling. Förhoppningsvis har en intervention av diverse hjälpredor låst in honom i närmsta skrubb.

Gode tid. Kan vi inte snabbspola fram ett par veckor? De senaste fyra åren behöver ta slut nu.
 
Såg video från när hon blev skjuten, det var ett par män som försökte bryta upp en dörr. Då avlossades skottet som träffade henne som stod snett bakom de. Säger inte att hon är skuldfri, men att skjuts med riktiga kulor in mot en folkmassa. Detta kommer nog spä på hela Qanon rörelsen ännu mer 😕
Jo, precis.
 
Såg video från när hon blev skjuten, det var ett par män som försökte bryta upp en dörr. Då avlossades skottet som träffade henne som stod snett bakom de. Säger inte att hon är skuldfri, men att skjuts med riktiga kulor in mot en folkmassa. Detta kommer nog spä på hela Qanon rörelsen ännu mer 😕
Jag uppfattade det inte så utan det var en person som stod i en dörröppning i korridoren innanför med en pistol riktad mot glasdörrarna, när den här kvinnan försökte kliva in genom den sönderlagna glasrutan i dörren sköts hon direkt utan varningsskott.

Sen verkar det finnas vissa oklarheter om vilka de här personerna som startade upploppet var, om det verkligen var Trump-anhängare.
 
Livvakter, särskilt för en person som Pence bryr sig inte om de ser någon de anser vara ett hot mot Pences säkerhet och de skjuter för att döda. Och ja enligt rapporter så höll hon på att bryta sig in genom dörren där Pence befann sig. Secret Service kör inte direkt gummikulor eller tårgas.
 
Jag uppfattade det inte så utan det var en person som stod i en dörröppning i korridoren innanför med en pistol riktad mot glasdörrarna, när den här kvinnan försökte kliva in genom den sönderlagna glasrutan i dörren sköts hon direkt utan varningsskott.

Sen verkar det finnas vissa oklarheter om vilka de här personerna som startade upploppet var, om det verkligen var Trump-anhängare.
Säger inte emot dig. Jag har bara sett en video från en vinkel, dessutom utlagd av fox News. Så vi får se vad utredningar säger. Dock kommer hon användas som en sorts martyr tror jag.
 
Senast ändrad av en moderator:
Livvakter, särskilt för en person som Pence bryr sig inte om de ser någon de anser vara ett hot mot Pences säkerhet och de skjuter för att döda. Och ja enligt rapporter så höll hon på att bryta sig in genom dörren där Pence befann sig. Secret Service kör inte direkt gummikulor eller tårgas.
Jaha, DÅ förstår jag vad hon gjorde som var värre än andra. Hade inte förstått att det var nära där Pence befann sig.
 
Livvakter, särskilt för en person som Pence bryr sig inte om de ser någon de anser vara ett hot mot Pences säkerhet och de skjuter för att döda. Och ja enligt rapporter så höll hon på att bryta sig in genom dörren där Pence befann sig. Secret Service kör inte direkt gummikulor eller tårgas.
Kan du länka till vart du hittat det där?
 
Kanske behövs en triggervarning där? Att hon var där uppe och klättrade syntes verkligen inte på den jag såg. Men fruktansvärt hemskt ändå, fast detta visar ju på hur viktigt det är med ett fungerande konsekvenstänk
Jag har sett ytterligare en video från en annan vinkel där det är tydligt. Men ja, triggervarning vore nog bra.
 
Gäller det vid alla upplopp att det är ok att bara rakt av skjuta ned de som deltar? Jag tycker händelsen var riktigt otäck och att det inte ens verkar ha skjutits varningsskott innan. Sen tycker jag också att det hela är märkligt från början till slut med tv-team som följer med in och annat konstigt.
 
Gäller det vid alla upplopp att det är ok att bara rakt av skjuta ned de som deltar? Jag tycker händelsen var riktigt otäck och att det inte ens verkar ha skjutits varningsskott innan. Sen tycker jag också att det hela är märkligt från början till slut med tv-team som följer med in och annat konstigt.
Det var ju redan media i huset så att säga, och alla som stormade har ju egna telefoner och kan filma etc. och det finns mängder med övervakningskameror. Så just det är inte så märkligt.
 
Kanske behövs en triggervarning där? Att hon var där uppe och klättrade syntes verkligen inte på den jag såg. Men fruktansvärt hemskt ändå, fast detta visar ju på hur viktigt det är med ett fungerande konsekvenstänk
Det var skriptet på Bukefalos som ändrade från den textlänk jag lade in till en inbäddad länk. Syntes inte i min webbläsare förrän det var för sent att redigera inlägget och ta bort länken.
 
Gäller det vid alla upplopp att det är ok att bara rakt av skjuta ned de som deltar? Jag tycker händelsen var riktigt otäck och att det inte ens verkar ha skjutits varningsskott innan. Sen tycker jag också att det hela är märkligt från början till slut med tv-team som följer med in och annat konstigt.

Det är skillnad när polisen försöker försvara hotade officiella personer som senatorer, representanter, deras personal och Pence mfl. Annorlunda än vid ett 'vanlig' demonstration där de främst försvarar egendom.

Flera av terroristerna hade uttalat dödshot mot bl.a Pelosi och Pence samt andra offentliga personer och hade med sig material (som de fotograferade sig själva med och postade på sociala media) som visade att de tänkte ta gisslan.
 
Det är skillnad när polisen försöker försvara hotade officiella personer som senatorer, representanter, deras personal och Pence mfl. Annorlunda än vid ett 'vanlig' demonstration där de främst försvarar egendom.

Flera av terroristerna hade uttalat dödshot mot bl.a Pelosi och Pence samt andra offentliga personer och hade med sig material (som de fotograferade sig själva med och postade på sociala media) som visade att de tänkte ta gisslan.
Men varför skulle Trump-anhängare ge sig på Pence?
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: alazzi
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
487
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 205
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 682
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp