Bukefalos 28 år!

ponny och häst samma år?

Joyride

Trådstartare
Sitter och funderar på hur dom nya reglena är.
Jag riden en D-ponny som jag skulle vilja tävla lite med i dressyr.

Ägaren tälvar hoppning på den som ponny.

Jag är över 18år, kan jag rida den i avd B om det nu fins i dressyr på ponnytävling? (ponnyn är 11år gammal)
För jag får väll inte tävla den som häst under samma år?

Någon som vet?
 
Sv: ponny och häst samma år?

hur det är med att starta äldre häst i avd B i dressyr vet jag inte, men ponnyn får inte gå både som häst och ponny samtidigt, utan man får välja antingen eller.
 
Sv: ponny och häst samma år?

Nej, dem får inte gå som häst och ponny samtidigt.
Men du borde få tävla den i avd B samtidigt som ägaren rider den i avd A.
 
Sv: ponny och häst samma år?

Nej, dem får inte gå som häst och ponny samtidigt.
Men du borde få tävla den i avd B samtidigt som ägaren rider den i avd A.

Okej, misstänkte att den inte fick gå som ponny och häst samma år. Men fins det avd B i dressyr?
 
Sv: ponny och häst samma år?

Okej, misstänkte att den inte fick gå som ponny och häst samma år. Men fins det avd B i dressyr?

Nej, det finns ingen avd. B i dressyr (längre). Med ungponny (4-6 år) får du som överårig ryttare starta "utom tävlan" men tror inte att man får starta öht. med äldre ponnyer (är inte helt säker, men har svårt att tänka mig det). I vilket fall så blir det ju utom tävlan vilket, i alla fall för mig, inte känns direkt "på riktigt"...

Tycker dock att detta är något som verkligen borde ses över av Ridsportsförbundet till nästa år. Medan man inom hoppning gör mycket för att underlätta för vuxna ryttare att komma ut och tävla ponny (vad jag förstår), gör man inom dressyren snarare tvärtom... Som jag ser det så vinner alla på att fler ponnyer utbildas av vuxna!
 
Sv: ponny och häst samma år?

Nej, det finns ingen avd. B i dressyr (längre). Med ungponny (4-6 år) får du som överårig ryttare starta "utom tävlan" men tror inte att man får starta öht. med äldre ponnyer (är inte helt säker, men har svårt att tänka mig det). I vilket fall så blir det ju utom tävlan vilket, i alla fall för mig, inte känns direkt "på riktigt"...

Tycker dock att detta är något som verkligen borde ses över av Ridsportsförbundet till nästa år. Medan man inom hoppning gör mycket för att underlätta för vuxna ryttare att komma ut och tävla ponny (vad jag förstår), gör man inom dressyren snarare tvärtom... Som jag ser det så vinner alla på att fler ponnyer utbildas av vuxna!

Håller absolut med dig. vet dock att det var ett par som tävlade avdelning B på vår klubbs lokala dressyr tävlingar. Vet inte, kanske var det ungponny eller så gjorde vi fel:angel:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 836
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 968
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 137
Senast: grodan21
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp