Om en människa går till en läkare med en smärta någonstans krävs det ju ofta någon form av djupare undersökning än endast att känna igenom för att kunna lokalisera smärta. Det är ju inte alltid en inre smärta blir värre av att någon trycker på rätt område bara, det kan ju handla om tillfälliga plötsliga smärtor från organ som inte blir värre eller startar igång bara för att någon klämmer någonstans. Jag tänker det är samma med hästar, men säkert ännu svårare eftersom de troligen döljer smärtreaktioner mer instinktivt än vad vi människor gör hos läkaren.Veterinär har känt igenom hästen otroligt noggrant, alltså typ utrett, två ggr och nu har jag också bokat en utredning för att se om vi ska gå vidare med röntgen trots att hon inte hittat något tidigare. Håller tummarna för att vi kan lista ut vad det är![]()
Bra att du ska göra en till utredning men jag hade funderat på att kanske ta ut någon annan veterinär om denna ännu en gång bara känner igenom utan att hitta något? Precis som en människa kan behöva gå till olika läkare för att till slut hitta vad som är fel. Och tänk vad många människor som går runt med smärta som ingen läkare ens lyckas lösa. Och då är vi ändå människor och kan kommunicera vad och hur det gör ont, till skillnad från en häst..