Popcorn...

Lillsillen

Trådstartare
Köpte igår en säck med popcorn till häst. Dessa är saltade och rullade i melass.
Tanken är att ge det som godis efter ridning, men hästarna verkade måttligt imponerade vid första smakprovet.
Nån annan som testat?
 
I hästsportaffären som även tillhandahåller foder.
Säcken var ganska liten och vägde inte så mycket (det gör ju inte popcorn), men det var kanske 30-40 liter, och jag betalade 70:-. Ser verkligen smaskigt ut!!
 
Visst var det onödigt!! Men godisråtta som man är så "tror" man att även hästarna vill snaska lite gott emellanåt.

Tanken är ju inte att fodra med detta, utan istället för morötter o dylikt som godis o beröm.

Om de sen föredrar morötterna, så får jag väl försöka acceptera detta :confused:!!
 
de problemet hade inte min haft,han älskar vanliga ostbågar,popcorn....i prinip alt han kommer över...(gäller att matte e vaksam)
 
Var kan man köpa dom??? De ingår i fodermedlet hestekrafft och min häst tycker mkt om dom...
Perfekt till tunna hästar då det är mkt energi utan att vara överdrivet med protein har jag hört...
 
De jag köper av säljer både hestekraft o hippos foder även nåt som heter hästmix.

Dock tror jag att det är tvärtom, nästan ingen energi men dock en del protein. Ska kolla på påsen när jag kommer hem, återkommer!

Dom var inte så tokiga faktist, tog ett smakprov i går..
Nog kan man klämma i sig några om man blir sugen...
Å hästarna smaskade också idag!!
 
Popcorn är ju majs och majs fodrar man ofta med för att få upp energihalten så det innehåller säkert en del energi.
 

Liknande trådar

Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
470
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 107
Senast: Lutten
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 826
Senast: animalasia
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp