Positiva tråden del 2

Är idag så glad att jag har min syster. Vi är helt olika och lever olika liv, jag ensam med hund och hon med familj. Men vi bor på samma gata, ser till att göra något tillsammans ett par gånger i månaden och ställer upp för varandra när det behövs.
Just idag åkte pappa in till sjukhuset. Han mår bra, men det var skönt att dela det med någon.
 
Har känt mig effektiv idag. På morgonen beställde jag en medicin via hjärtats app, inom 2 timmar kom det sms om att jag kunde hämta. Var till instabox och hämtade paket, sen till hjärtat, Ica och Coop. Hittade inte det jag sökte på Coop så gick hem. Packade upp paketen och la allt där det ska vara. (Brukar alltid lägga det nånstans ”tills vidare”). Plus slängde förpackningarna direkt i rätt kassar.
Skrev ett mail, kollade tv. Sen kom boendestödet och jag torkade av tvättstället, diskade och torkade av diskbänken. Det blev så fint! :eek:
 
Har gett hundarna livskvalitet idag, med mycket av allt de älskar och behöver. Och jag själv mår så bra av att se dem så. Whippishen med nosen i sorkhål och glad rumpa i vädret, sen en omgång Whippetfnatt och böka sig ner in nästa sorkhål. Stora killen i full fart med den här minen 😃 när gaselljägarmusklerna fick jobba ordentligt.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 417
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 151
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 952
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp