Positiva tråden del 2

Jag skadade mig för en tid sedan, vilket man ju kunde tänka sig att inte riktigt platsar i positiva tråden, men det gör det :) Jag har i många år känt mig sliten och slutkörd, men då det inte varit något egentligt fysiskt fel har jag bara fortsatt jobba som vanligt. Har utgått från att ingen läkare skulle gå med på sjukskrivning bara för att vila upp mig.

Nu har jag varit hemma en liten tid, sovit ungefär halva dygnet, slötittat på tv, druckit kaffe med bekanta, pysslat med smått och gott här hemma, gått på massage, varit hos frisören, ätit utelunch, bakat, osv.
Och oj vad jag mår mycket bättre på alla vis :) Jag börjar till och med känna mig som en människa igen.

Så det var en jäkla tur i oturen, att helt enkelt inte få jobba på en tid.
 
Jag skadade mig för en tid sedan, vilket man ju kunde tänka sig att inte riktigt platsar i positiva tråden, men det gör det :) Jag har i många år känt mig sliten och slutkörd, men då det inte varit något egentligt fysiskt fel har jag bara fortsatt jobba som vanligt. Har utgått från att ingen läkare skulle gå med på sjukskrivning bara för att vila upp mig.

Nu har jag varit hemma en liten tid, sovit ungefär halva dygnet, slötittat på tv, druckit kaffe med bekanta, pysslat med smått och gott här hemma, gått på massage, varit hos frisören, ätit utelunch, bakat, osv.
Och oj vad jag mår mycket bättre på alla vis :) Jag börjar till och med känna mig som en människa igen.

Så det var en jäkla tur i oturen, att helt enkelt inte få jobba på en tid.

Sådär var det för mig också när jag skadade mig! Man får upp ögonen lite och inser att man inte kan rusa på i samma tempo som innan.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 252
Senast: hollypolly
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
227
Senast: em76
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 453
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp