Positiva tråden del 2

Det är ju inte nytt på något sätt, men ändå: Senapsburkar som också är dricksglas! 😍 Helt magiska egentligen. Senapen tog just slut och istället för att spä på påsen med glas att ta med till återvinningen så får jag påfyllning i lådan med dricksglas. Hoppas att den som kom på det får beröm och belöning så att det räcker och blir över. :heart
Min mamma brukade spara vinbärsgeleburkarna, de var som små glas.
Såna här (swipa så kommer en till bild) https://digitaltmuseum.se/021028531381/burk
 
@Yeah but om ni pratar om senaps glasen som ser ut som whiskey glas. SÅ är dom ändrade, höll på å leta mig fördärvad när jag skulle köpa senap...
Nej, sådana här menar jag i alla fall. :)

skarmavbild_2019-07-18_kl._11.46.41.jpeg
 
Bolånet var redan godkänt, men nu har jag haft mötet med banken. Hon tyckte jag hade bra koll på allting. Så vi gick igenom min pension under mötet.

Dom ska byta min förbenade kyl å frys imorgon så det blir skönt.

Ser inte fram emot att flytt packa för fem öre. Men ser fram emot min nya alldeles egna lägenhet. Har så bra planlösning å det ska bli skönt med sovrum igen. Har varit för snål för det nu när jag har hyrt, är ju nästan lika dyrt som en billig trea.
 
Kängorna jag fick i julklapp är sköna, men när jag hade haft dem på mig här hemma ett tag för att känna på dem ordentligt så insåg jag att de helst skulle vara en halv storlek större och nån millimeter bredare för att vara helt perfekta. En hel storlek upp hade varit för mycket. Jag chansade och gick in på Clarks och frågade om de hade fler storlekar. Det visade sig att de sysslar med både halvstorlekar och olika bredd på sina skor, och precis det jag ville ha var en av de få storlekar som fanns kvar. Sitter nu här mycket nöjd med ett par kängor som är precis den där halva storleken större + 3mm bredare som jag behövde :)
Det här blev just ännu bättre när jag idag gick in för att lämna tillbaka de gamla kängorna. P.g.a problem med betalningssystemet kunde återbetalningen inte genomföras och efter att jag väntat i en halvtimme medan butikschefen satt i telefon till kundservice blev jag till slut helt sonika tillsagd att gå därifrån med båda paren kängor, butiken bjuder på det p.g.a allt strul som varit (det var även lite struligt med den ursprungliga beställningen nämligen).

Så nu sitter jag här med två par kängor som är värda typ 800 spänn per par, det ena passar mig och det andra funderar jag på att ge min svägerska i födelsedagspresent eftersom hon fyller år om en månad och har mindre fötter än jag :D
 
Det här blev just ännu bättre när jag idag gick in för att lämna tillbaka de gamla kängorna. P.g.a problem med betalningssystemet kunde återbetalningen inte genomföras och efter att jag väntat i en halvtimme medan butikschefen satt i telefon till kundservice blev jag till slut helt sonika tillsagd att gå därifrån med båda paren kängor, butiken bjuder på det p.g.a allt strul som varit (det var även lite struligt med den ursprungliga beställningen nämligen).

Så nu sitter jag här med två par kängor som är värda typ 800 spänn per par, det ena passar mig och det andra funderar jag på att ge min svägerska i födelsedagspresent eftersom hon fyller år om en månad och har mindre fötter än jag :D
Har hänt mig nåt liknande en gång när jag handlade på nätet från UK (innan Brexit). De skickade fel storlek på plagget men hade inga rutiner för returer från utlandet så jag fick tillbaks pengarna (ca 600 kr) och behålla plagget.
Som extra plus så var valutakursen bättre vid återköpet så jag fick tillbaks mer än jag betalat. O_o
 
Kollade min lönespec idag, första lönen på nya jobbet med nya lönen. Får nu ut lika mycket efter skatt som jag hade före skatt förut. Och då hade jag redan över medellön innan. Blev SÅ glad och stolt, har kämpat röven av mig för att komma dit jag är, och äntligen har jag nått ett stort mål! Ska fan i mig fira detta i helgen med familjen. Sorry om det känns som skryt, är bara så himla stolt och glad 🥹
 
Loggade in på internetbanken igår och upptäckte att det var för mycket pengar på ett konto, hade fått stiftelsemedel men vet inte av vilken stiftelse eftersom det inte stod.
Så nu har jag köpt 4 Mulle-muggar och Lena Furberg-vykort från en webbshop. Ska nog rama in vykorten, de är i C5-format. :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 264
Senast: hollypolly
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: em76
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 472
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp