Positiva tråden del 2

Hittat en begagnad köks-ö att köpa, från en säljare som har samma (30+ år gamla!) köksinredning som vi har! :heart Dvs matchar perfekt med befintligt kök.!

Vårt nuvarande kök ska förvisso totalrenoveras och byggas om helt, men det ligger nog fortfarande ett antal år framåt i tiden. Så köksön, som mer än fördubblar arbetsytan i köket och tillför mycket välbehövlig förvaring, kommer hinna användas ganska länge innan alltihop ska rivas ut.
 
Ett läkemedel jag tar är restnoterat till oktober men tillverkaren har gått ut med att det kommer skickas ut små leveranser då och då.
Kollade lagersaldot och den finns på ett apotek rätt nära mig så tänkte åka dit efter att jag tagit TBE-vaccinet.
Men när jag närmade mig vaccinmottagningen så var jag 25 minuter tidig så tänkte att jag går in på ett annat apotek och frågar (lagersaldo stämmer inte alltid).
Se på 17! De hade fått in en kartong!
Så jag fick 2 förpackningar! 🥳
Skönt att slippa ta sig ut på stan.
 
Nästan ljust när jag går till jobbet!!
1000035485.jpg
 
För 2-4 veckor sen köpte jag en imsdal (använder såna som vattenflaskor och byter ut när den blir ofräsch och nej jag tänker inte köpa en riktig vattenflaska så inga kommentarer om det tack), men korken satt stenhårt så jag kunde omöjligt skruva loss den.
Sen dess har den stått på köksbordet och jag har provat flera ggr till men nej den satt för hårt.
Ikväll fyllde jag den genom popup-korken och ställde den på nattduksbordet. Drack lite och provade skruva loss korken och det funkar!!!
Vet inte om den kyldes ner av vattnet så korken lossnade pga det men nu har jag en fräsch flaska iaf! :up:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 404
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 132
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 930
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp