Positiva tråden del 2

Jag köpte egna hjul till soffbordet så får jag ta ett extra set hemma helt enkelt när jag får från flyttfirman som dom sagt att dom beställt. 2 veckor utan att kunna använda soffan ordentligt var mer än nog.
 
Två gånger idag har jag lyckats stoppa mig själv från att gå in och ta ansvar för situationer som inte alls är mitt problem egentligen, och som jag därmed inte borde ödsla någon tid eller energi på. Jag har verkligen fått sitta på händerna för att inte ta tag i det av bara farten - en ganska bra men samtidigt jobbig påminnelse om hur naturligt det faller sig för mig att alltid vara den som går in och styr upp saker och ting.
 
Jag har ett sovrum. Jag har utrymme mellan möblerna. Jag har ett stabilt vattentryck i duschen med en stabil temperatur. Jag har 3 glassade fönster å är inte längre iskall om mina händer, fryser regelbundet. Sover inte med t-shirt, täcke och filt.

Jag älskar min nya lägenhet.

Entrén har dom dessutom ställt ut en stol man kan sitta på (utnyttjades när jag visste att dom skulle leverera min frysbox strax) och satt upp en hylla bredvid postlådorna så man kan ställa av saker i en hålla på med saker höjd när man kollar posten.
 
Blivit uppsatt på väntelista till steloperation 🥳 Lång väntetid såklart men nu är bollen i rullning åtminstone 👍 Känns bra att det är ett mindre ingrepp än tidigare ryggkirurgi. Tänk om livet kunde bli aningens mindre smärtsamt, det vore något!
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Den här tråden tangerar en del andra trådar, men jag tänkte att det skulle bli en mer positiv tråd. Det är en del användare, jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 403
Kropp & Själ Inspirerad från annan tråd :) Ibland drunknar de positiva bitarna i livet av det negativa, så här struntar vi i allt negativt och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
4 132
Juridik & Ekonomi Jobba inte deltid/ med uppehåll då det påverkar din pension. Varenda krona du tjänar räknas. Hört dessa 2 hela livet från olika håll...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 930
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp