Positiva tråden

Den 27-29 augusti blir det ett hundläger som jag velat delta i länge! Har inte anmält mig än men kanske ska göra innan de hunnit prissätta så inte kostnaden hinner avskräcka mig :D.

Det går riktigt bra att jobba med frivillig hantering när jag ska kamma Frej, mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Nu gäller det att så småningom kunna titta och klämma och känna överallt "när som helst" utan att prinsen på ärten blir upprörd. Får se när och hur vi når dit :heart.
 
Haha! Jag fick min hund att två gånger i sträck släppa en bit torkad lunga som jag bett honom att hålla i. Visserligen efter att först framför hans ögon ha ätit upp ostbiten han skulle fått om han låtit bli att svälja den första godisen. Dessutom med ett kommandot "släpp" omedelbart efter att han greppat lungan och en ny ostskiva dinglande framför nosen på honom.

Är ändå så nöjd :D. Vi tränade med fryst haricots verts och fryst broccoli först så det var ganska stort steg att hoppa direkt till torkad lunga.
 
Jag är glad över att det verkar som om de försvunna stamtavlorna till mina ryska katter faktiskt är i Sverige nu och inte borttappade av rysk post i allafall. Nu gäller det att de kommer vidare från tullen eller var de nu befinner sig
 
Jag har städat lite på diskbänken och diskat idag. :up: Hade typ 7 tomma glasburkar som tog plats där. Nu ligger de i en påse, nästa projekt är att gå ner i grovsoprummet och slänga dem plus lite annat.
 
Årets första sopplunch på hemodlad potatis och purjolök ”i trädgården”. Ute: -5. I växthuset, utan tillskottsvärme: + 18. Lite till där solen gassar som mest. Tankar d-vitamin och toknjuter, trots vintervyn på utsidan. Älska växthus.
 

Bifogade filer

  • EA99B3D7-5BF4-4E58-8224-09640079255A.jpeg
    EA99B3D7-5BF4-4E58-8224-09640079255A.jpeg
    456,1 KB · Visningar: 34
Årets första sopplunch på hemodlad potatis och purjolök ”i trädgården”. Ute: -5. I växthuset, utan tillskottsvärme: + 18. Lite till där solen gassar som mest. Tankar d-vitamin och toknjuter, trots vintervyn på utsidan. Älska växthus.
Men OJ vad trevligt det där ser ut! :love: Fantastiskt fint! Jag som aldrig ens tänkt på växthus förut känner genast att jag måste ha ett, helst igår!
 
Något väldigt positivt i mitt liv just nu är att jag känner mig väldigt trygg ekonomiskt, vilket kanske är få förunnat i pandemitider. Det är ett fint privilegium som ger mig mycket lugn. Jag har under veckans gång tagit tag i några räkningar där jag slentrianbetalat alldeles för mycket eftersom jag varit för lat för att förhandla om kontrakten, med resultatet att jag hädanefter kommer att lägga ca 1000 kr mindre på räkningar varje månad. Sedan fick jag igår en mycket oväntad löneförhöjning, och med den blir det ytterligare några tusenlappar mer på kontot varje månad. Jag som redan tyckte att jag sparade riktigt bra kommer nu att kunna lägga in mer än någonsin på mina sparkonton varje månad. Men först tror jag att jag ska unna mig att köpa något riktigt fint, som jag inte skulle ha unnat mig annars, vid nästa löning 😊
 
Jag hade inte så jätteont idag när jag gick och gjorde ärenden, behövde bara sätta mig 4 gånger på 1,6 km.
Det var soligt ute och snön gjorde världen ljus, lagom kallt också, ca 3 minusgrader.
Känner mig nöjd med mig själv. :)
 
Äntligen, äntligen, äntligen får vi lite ordentlig snö även på mitt håll! Jag har varit så tjurig och bitter över att "alla" (nåja, stora delar av både Sverige och UK i alla fall) har haft en massa fin snö de senaste veckorna medan det aldrig blivit något här trots att det utlovats snö både en och tre gånger. Men nu, nu äntligen var det vår tur! Det kom 2,5 cm i förmiddags och under kvällen har det fallit ytterligare 10 cm. Det snöar fortfarande massor och ska vara "heavy snow showers" samt minusgrader fram till lunchtid imorgon. Sen minusgrader i några dagar till. Jag är barnsligt lycklig! :love:
 
Dagens positiva: När en tidigare okänd granne erbjuder sig och tar sig tid att hjälpa en total bilanalfabet att hantera startkablar, hitta osynliga plus- och minuspoler och få igång en död bil! Tyvärr för sent för att jag skulle hinna dit jag var på väg när jag upptäckte att bilen inte alls var med på noterna, men är så glad att jag fick igång bilen och det helt utan explosioner och personskador.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
433
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 143
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
463
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
53 54 55
Svar
1 099
· Visningar
57 470
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp