Positiva tråden

Skönt att ha teamsmöte då man kan slänga sig i sängen direkt efter.
Men snart är jag närmare alla möten
 
Min son (14 år) donerade precis 40 cm hår till perukmakare åt sjuka barn. Så stolt morsa.
 

Bifogade filer

  • 5568FF15-2E81-4FC4-9388-BF4D40E2C91C.jpeg
    5568FF15-2E81-4FC4-9388-BF4D40E2C91C.jpeg
    222,7 KB · Visningar: 12
Idag är jag extra glad och stolt över min hund.

Vi var till veterinären för årets vaccination och hon sa (flera gånger) att Frej är verkligen fin. Visst, det är insidan som räknas men jag blev glad ändå. Dessutom försöker jag se till att han har välklippta klor och är fin i pälsen förstås.

När vi var och tränade nosework ikväll var Frej lugn och inte alls så skällig som han kan bli. Var knappt att han skällde när den hund han ogillar kom in i hallen. När vi gick promenad efteråt och den hunden stelnade fast på Frej i 2 sekunder och sedan for ut och skällde, varken skällde Frej tillbaka eller omriktade som han annars kan göra när det gäller denna hund.

:heartheart:heart
 
Ett sånt riktigt riktigt roligt dressyrpass så man går runt och ler brett och fånigt efteråt. Det var länge sedan! :love:

Z har liksom alltid varit "reservhästen" som aldrig visat någon större talang eller intresse för dressyr utan helst bara velat flänga omkring och galoppera fort och hoppa. Som en het ponny i en stor hästs kropp. Och eftersom jag fram till i fjol hade en häst som verkligen gillade dressyrpassen, så fick Z slippa undan med oerhört korta och basic övningar. Men nu när han är min enda ridhäst så får han steppa upp och utmana gränserna lite mer, och då blir man så himla glad när det faktiskt blir ordentliga framsteg och känns bra. Och att det känns som att han själv också tycker det är ganska roligt nu.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
443
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 233
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
464
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
53 54 55
Svar
1 099
· Visningar
57 536
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp