Positiva tråden

Att mina mullbärsträd har fått spinn. För jag har inte tid att plantera ut dem än på ett tag, och det är fortfarande lite för kallt på nätterna, och spinnen gör att de inte växer lika groteskt fort under tiden vilket gör att de, till skillnad från förra omgången träd, inte får en konstig topp där de växt in i taket:D
 
Att mina mullbärsträd har fått spinn. För jag har inte tid att plantera ut dem än på ett tag, och det är fortfarande lite för kallt på nätterna, och spinnen gör att de inte växer lika groteskt fort under tiden vilket gör att de, till skillnad från förra omgången träd, inte får en konstig topp där de växt in i taket:D
Trodde detta var Saker vi stör oss på först och det började lite så men sen blev jag rejält förvirrad 😅 Hursomhelst, mullbär 👍, spinn 👎! Har fått spinn varenda jäkla gång jag försökt ha murgröna inomhus.
 
Att mina mullbärsträd har fått spinn. För jag har inte tid att plantera ut dem än på ett tag, och det är fortfarande lite för kallt på nätterna, och spinnen gör att de inte växer lika groteskt fort under tiden vilket gör att de, till skillnad från förra omgången träd, inte får en konstig topp där de växt in i taket:D
Hur får du bort spinnet?
 
Hur får du bort spinnet?
Nu har jag inte försökt få bort dem alls, men när jag planterat ut dem planerar jag att spola av dem med vatten, och gör det inte någon skillnad får jag ta till rovkvalster och såpavatten. Men jag har aldrig haft problem med spinn på några av mina växter utomhus så jag tror att de försvinner av sig själv eller hålles i schack när träden får plats i sin naturliga miljö:)
 
Trodde detta var Saker vi stör oss på först och det började lite så men sen blev jag rejält förvirrad 😅 Hursomhelst, mullbär 👍, spinn 👎! Har fått spinn varenda jäkla gång jag försökt ha murgröna inomhus.
Murgröna får lätt spinn om den är för torr. (Min egen slutsats). Jag har en som jag sprayar med blomspruta flera gånger om dagen och den har inte fått spinn hittills …
Har den en bit innanför fönstret också, så det inte blir för varmt.
 
Fick äntligen familjebevisen jag beställde förra veckan så kunde posta två stiftelsemedelsansökningar före kl 13, hoppas de hinner fram. Sen är det bara att vänta …
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: ufot
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 490
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
474
Kropp & Själ Så roligt att vi kom till en andra tråd. Fortsätt att ösa på med positiva saker. För mig har den här tråden varit ett lyft jobbiga dagar.
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
59 824

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp